Hebben jullie ook boze katten?

Omdat ze niet naar buiten mogen met oud en nieuw? Ik word gek van de poes. Kater heeft een relaxpil gehad en ligt heerlijk te slapen, anders wordt hij helemaal dol van het vuurwerk.



Poes wil echter naar buiten, ze kijkt zielig uit het raam, mauwt, geeft kopjes en probeert zelfs de jongste te verleiden haar naar buiten te laten.



Ik wil de katten niet naar buiten laten met het vuurwerk. Je weet nooit wat er kan gebeuren met zo’n beestje. Ze heeft eten, water (bah, vers uit de kraan, een smerige plas smaakt toch veel beter volgens haar) en een schone bak plus warme plekjes genoeg om lekker te liggen.

Nee, geen katten hier, wel een zenuwachtige hond die van voor naar achter rent.

Gaat in de loop van de avond wel beter worden, maar nu bij het beginnen van de knallen is het nog wel sneu.

onze normaliter heel erg buitenpoes wil echt niet naar buiten.

Vanmorgen om half 11 wou ze er nog even uit… en heb haar net naar binnen weten te lokken met eten. Ze kwam helemaal dik en blazend onder de tuintafel vandaan gekropen en sloop langs de muur naar binnen.



Eerst gegeten, een aai en ligt nu heerlijk te tukken op de stoel.



Gisteravond wou ze er ook niet uit. Zat ze ONDER de stoel en toen wij de stoel optilden schoot ze onder de bank (zal wel gedacht hebben ‘til die maar eens op’ :wink: ).



Vorig jaar is ze me ontsnapt eind van de middag en heb toen enorm in de rats gezeten… ze blijft vanaf nu dus ook binnen tot vannacht het ergste vuurwerk voorbij is.

Hier ook een boze kater.



Ondanks zijn relaxpil en de angst voor vuurwerk wil hij toch graag naar buiten. Maar dat mag ie van mij niet.



Ook morgen nog niet. Ben als de dood dat er ergens niet ontploft vuurwerk ligt. Moet er gewoon niet aan denken.



Straks rond de klok van zessen / zevenen krijgt ie nog zo’n pil en dan komen we oud en nieuwe wel rustig door (denk ik).

Nee onze poes is niet boos gelukkig. Vorig jaar wel.

Ze is vanaf gisteravond niet meer buiten geweest.

Meestal dan is ze s’avonds boven te vinden op ons bed.

Onze poes is bang voor harde knallen, die kijkt dus wel uit om naar buiten te gaan. Die ligt lekker ergens boven te slapen nu. Normaal mag ze niet op de slaapkamers maar met oud en nieuw maak ik altijd een uitzondering. Ze moet maar liggen op het plekje wat ze zelf het fijnst vindt.

onze katten willen 'smorgens altijd even naar buiten

staan ze om mij heen te mjekken

nou vanmorgen dus niet

ben net even met ze achter huis geweest

maar na 3 minuten waren ze zelf al weer binnen

mijn lieve Jut is dus weg… al 1.5 dag :?

was echt de knuffel kat…



jul ligt heerlijk boven te slapen…



ik baal er zovan,



kleine uk net weer uit het ziekenhuis, nu is zijn katje weg… :cry:



heb ze zoveel mogelijk opgesloten,

maar ivm de verhuizing zijn en waren ze al van slag…



ik hoop dat ie snel zijn koppie laat zien…

want het is zo stil in huis…

Hier heb ik de katten sinds gisterochtend binnen. Gisteravond ontsnapte er weer eentje, door onoplettenheid van ML. :evil: Die is vanmiddag gelukkig weer binnen gekomen. Nu hebben ze niet de neiging naar buiten te gaan, want het knalt aardig momenteel, maar als het en beetje rustig is, staan de twee rode katers wel voor de deur te jammeren. Kids hebben ook stricte instructie ze NIET buiten te laten. En morgen inderdaad ook nog niet! Pas als alles weer schoon is geveegd… :shifty:

Boos niet maar 1tje is zooo bang gewoon zielig om te zien :frowning:

De rest mag van mij gerust nog even in de ren buiten

Vanavond als we weggaan dan gaat het katteluikje opslot en mogen ze niet meer naar buiten toe

1 poes probeert al 2 dagen naar buiten te ontsnappen, maar zit nog steeds binnen. Ze vliegt wel (bijna letterlijk :roll:) tegen de muren op om haar energie kwijt te kunnen.



De andere poes en onze boxer zijn, zoals altijd, zeer relaxed. Het vuurwerk doet hun echt niets. De hond kijkt ook met uitlaten amper op of om ernaar. :thumbup:

Hier gelukkig 2 binnenkatten (ze kunnen wel naar buiten onder de overkapping van 20m2 dat is helemaal afgezet met gaas dat ze niet weg kunnen) maar ze gaan niet eens naar buiten op de kattenbak met het geknal. Ze liggen nu al de hele middag al samen in hun hangmandje aan de kachel hihi…

Vannacht gaat het kattenluikje wel dicht en de kattenbak naar binnen voor de zekerheid…

Boos niet gelukkig maar wel enigszins verbaasd. Hij mag altijd naar buiten en nu is hij vanmorgen vroeg voor het laatst buiten geweest. Hij vind het niet erg om binnen te blijven en heeft een heerlijk plekje op de bank en vind het wel reuze gezellig dat we allemaal thuis zijn en daar ben ik al erg blij mee. Geen angst. :thumbup:

En echt eigenlijk heeft hij binnen alles wat zijn hartje begeert (nee bijna alles) krabpaal, eten, drinken, bak en speetjes. Maar ja een andere kat om mee te rennen buiten daar kan geen binnen tegenop. :angel:

Onze poes is sinds vanmorgen spoorloos :?

Ik had hem vanmorgen zonder erbij na te denken naar buiten gedaan :oops: Normaal is die zo weer terug. We hopen dat ze zich ergens verstopt heeft.

Hier 2 buitenkatten (en een buitenkat van de achterburen die sinds een maand voor 90% bij ons woont) en die zijn grotendeels binnen de laatste dagen. Ze gaan alleen even de achtertuin in om ergens op korte afstand (waarschijnlijk onder onze heg) hun behoefte te doen en komen dan vliegensvlug weer naar binnen.



We hebben een kattenluik die ik rond 22.00/23.00 op slot draai en dan pas weer open doe als wij naar bed gaan. Als er dan nog veel afgestoken wordt dan pas morgenochtend, maar dan zal ik vannacht wel wakker gemiauwt worden door eentje die naar buiten wil.

Onze poes zit boven en is nog best rustig. En mag ook alleen met de jaarswisseling bij ons op de slaapkamer komen, dsu dat is nu heerlijk genieen voor haar.

Onze kat is met het binnen halen van de boodschappen naar buiten ontsnapt, en normaal is hij best snel terug maar nu dus niet. Hoop maar dat hij een veilig plekje gevonden heeft. :pray:

Poes was al dagen wat mopperig uit haar ogen aan t kijken, maar ik vond haar niet erg onder de indruk. Gisterenavond vond ze het echt wel minder leuk, maar ik schenk er geen aandacht aan, dan is zij ook het snelst weer meer op haar gemak, heb ik gemerkt. Ze is nu nog steeds niet helemaal in haar hum; ze ligt halverwege de trap te slapen… :think: Vreemde plek.

Hier geen boze katten omdat ze al drie dagen niet in de tuin mogen, wel 1 hele bange kat. De oudste kat was normaal heel bang maar hoort niet meer zo goed.

Onze kat heeft de hele dag, avond en nacht zielig onder een tafeltje gezeten. Doodsbenauwd voor het geknal. Vandaag is hij aan het bijslapen en eten en wil hij ook niet naar buiten. Zal vanavond of morgen vanzelf weer komen.

hm onze kat bleek toch weer binnen te zijn gekomen zonder dat we het gezien hadden, en zat dus de hele dag helemaal weg gekropen in het kleinste hoekje in de trapkast, kwam hij vanochtend heel rustig uit gewandeld, alsof het doodnormaal was :think: .