Hoi, hier in het dorp mogen we niet zelf kiezen naar welke school onze kinderen gaan. We kunnen wel voorkeur opgeven maar dan is het nog de vraag of hier gehoor aan gegeven wordt.
Alle buurtkinderen gaan wel naar dezelfde school gelukkig, dat scheelt weer. Een paar weken terug mochten we voorkeur opgeven bij welke kinderen je je kind graag in de klas zou willen hebben. Ik heb een buurmeisje opgegeven en nog een ander meisje.
Kregen we vanmorgen post…Puck zit als enige van de buurt in een hele andere klas! De andere meisjes komen bijelkaar in een klas en de buurjongens zitten bijelkaar weer in een andere klas.
Komt net de buurvrouw vragen of ik nog contact met de school op ga nemen om te vragen of Puck alsnog bij de buurmeisjes in de klas geplaatst kan worden. Aan de ene kant is dat wel prettig, qua naar school fietsen, eventueel meerijden met ouders en andere factoren. Maar aan de andere kant is het ook wel prettig om weer andere kinderen te leren kennen, buiten de buurt om.
Zit een beetje in tweestrijd wat ik nu zal doen.
Heeft een van jullie misschien ervaring met deze situatie en hoe hebben jullie dit opgelost?
Niet ervaring maar wel een mening. Persoonlijk zou ik de school bellen.
Ik heb zelf 14 jaar bij dezelfde mensen in de klas gezeten en die bij mij in de buurt woonden en heb het als meer dan positief ervaren.
Ik zou het dan ook prettig vinden als mijn kind bij kinderen in de klas zit waar hij/zij al kinderen kent. Ze hebben nog hun hele leven om vrienden te maken toch?
Hoi, bedankt voor je antwoord.
Ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Zo heb ik het zelf ook ondervonden en er zitten meer voor- dan nadelen aan als ze bijelkaar in de klas zitten.
Heb de school net een mail gestuurd en van de week ga ik ook nog bellen.
Wat raar dat je niet zelf voor een school kan kiezen heb ik nog nooit van gehoord!
Horen de scholen dan bij elkaar of zo. Want dat kan toch niet dat je niet zelf de school mag kiezen.
@M@@ike wrote:
Wat raar dat je niet zelf voor een school kan kiezen heb ik nog nooit van gehoord!
mijn mening … :think: vind het maar vreemd en heb er ook echt nog nooit van gehoord… waar woon je ergens als ik vragen mag? wel in nederland?
Nou…Als die scholen wel bij elkaar horen kan het wel hoor.
Toen ik M.ateo nog op de vrije school wilde doen had ik ook geen keuze maar mocht wel mijn voorkeur laten horen. De school heeft 4 lokaties en het kon net zo zijn dat alle andere lokaties vol waren.
Het is ook een heel raar systeem… en lang niet naar ieders tevredenheid.
Het is zo dat er in bepaalde gebieden in de gemeente heel veel kinderen wonen maar dat er voor al die kinderen niet voldoende plaats is op de school in dat gebied. De stichting die het regelt heeft daarom gekozen voor een andere aanpak en zij bepalen dus welke gebied naar welke school gaat. Als je erover nadenkt is het ook belachelijk.
hihihi ik hoef er niet eens over na te denken ik vind het zowiezo belachelijk :mrgreen:
Ik ook :mrgreen: :?
En het zijn alleen maar katholieke scholen…
nou opzich is dat denk ik niet het grootste probleem wel het feit dat jij je als ouder zijnde ergens gewoon niet prettig hoeft te voelen, hier zit mijn zoon ook op een katholieke school en voor deze school hebben we gekozen omdat wij ons gewoon erg prettig bij hun eigen insteek voelen , kleine school ,kleine klassen leuke juffen en een fijne directeur die echt met de ouders meedenkt :thumbup:
dus het hele gelovige gebeuren ach …dat komt er gewoon ergens achteraan gehobbelt.
maar dit was wel gewoon een school waarbij wij beiden zoiets hadden van jaaaaa dit voelt goed! :thumbup:
en ik heb echt wel scholen hier zitten waarbij ik dat gevoel dus echt niet heb he… :roll:
ik zou het vreselijk vinden om daar elke dag bij het hek te moeten staan omdat iemand dat voor mij en mijn kind besloten heeft :naughty:
gut meid … ik blijf me erover verbazen wat een rotsituatie…
Nah, echt zo?
Wat apart joh… Hier kan je gewoon kiezen welke school je kind heengaat. Of er plek is, is een tweede… Maar toch
Hoi, ik ben zelf ook katholiek (doe er alleen niks mee) en het maakt me ook niet uit of de scholen katholiek zijn of niet, het zijn allemaal goede scholen. En gelukkig is het hier ook zo dat dat gelovige…erachteraan hobbelt. Dat komt allemaal wel goed en de school waar ze naar toe gaat staat ook heel goed aangeschreven en kwam bij mij ook heel goed over.
De directeur heb ik zelf op de lagere school nog als leraar gehad.
Ik heb de school een mail gestuurd met het verzoek Puck bij de buurmeisjes in de klas te laten. En ik ga ze de aankomende week ook nog bellen. Ben benieuwd wat hun reactie is en of ze onze argumenten willen aanhoren.