We hadden afgelopen weekend vrienden op bezoek.
Hun zoontje is pas geleden jarig geweest.
Ik zal hieronder ons gesprekje neerzetten, want het was zo ontroerend!!
Nicje: “Zeg C. jij bent jarig geweest, weet je nog?”
C.: “Ja dat klopt, ik ben toen zo oud geworden” (hij stak 4 vingertjes omhoog)
Nicje: "Wij zijn toen niet geweest, omdat we niet konden komen, maar we hebben nog wel een cadeautje voor jou. Zal ik die eens pakken? "
C: “Mmm, nee hoeft niet hoor, laat maar liggen tot volgend jaar, ik heb al zoveel gehad” :shifty:
Ik was met stomheid geslagen :shock: :o :inlove:
Hij heeft ook tegen zijn moeder gezegd dat hij voor Sinterklaas ook geen cadeautjes wil, want hij heeft al zoveel…
Ik zie in mijn omgeving zoveel verwende kinderen. Zo ernstig, dat de kinderen staan te wachten tot je binnen bent en ze het cadeautje krijgen om vervolgens aan de kant te gooien om het volgende binnen te halen. :roll:
Zijn ouders geven ook naar anderen aan, doe niet te gek, want ze willen hem waarde van spullen meegeven niet niet ‘hebbenhebbenhebben’
Lijkt me aardig gelukt zo te zien :thumbup:
Natuurlijk heeft hij het wel uitgepakt (papa zei, dit heb je nog niet, maak maar open, denk dat je het wel mooi zult vinden. Zij kennen ons en wij zijn niet zo van speelgoed geven. We hebben een encyclopedie voor kinderen voor hem gekocht)
Dit geeft me zo’n grote glimlach op mijn gezicht, heerlijk manneke!!! :inlove:
Wilde ik even met jullie delen!!!
wow wat mooi zeg! wat goed dat hij dat zegt.
volgens mij is die enceclopedy écht iets voor hem! :lol:
:inlove:
Wat lief!!!
Ik had een paar jaar geleden in mijn klas (groep 7) echt het tegenovergestelde… Ik vroeg wat ze gekregen hadden voor Sinterklaas en een jongetje zei dat hij bijna niks gehad had. Ik vroeg natuurlijk wat hij dan gekregen had… Een tv voor op zijn kamer, een dvd speler een een Playstation met maar 1 spel… Ik viel bijna achterover van mijn stoel af…
Dat mogen ze echt koesteren zo’n bescheiden kindje!
gewéldig…! :thumbup:
het doet me zo denken aan mijn zoon die op een sitnerklaas avond de goedheiligman ter plekke tot tranen toe roerde toen hij zijn grote doos lego uitpakte en zei: maar dit is niet goed Sint, ik had een klein doosje gevraagd zodat u voor álle kindjes wat kon kopen!..
Deze Sint heeft het er jarenlang over gehad, weet je nog dat jongetje die de legodoos te groot vond (en het was een doos van 10 gulden hoor, niet zo’n megadoos van 60 ofzo)
kijk… en dat hoop ik nou toch ook met mijn kinderen te bereiken… :inlove:
Wauw wat super van zo’n menneke!
Helaas zijn het niet alleen de kleintjes die zo hebberig zijn. Ik kan me nog een aantal jaar geleden kerst bij mijn vader en stiefje herinneren, hub en ik kregen samen wat grotere, duurdere kado’s maar wel samen, dus ook wat minder dan de rest (maar ja een frituurpan is duur en een dekbed van 240 x220 ook) mijn stiefje verontschuldigde zich tegen ons dat we wat minder kado’s hadden omdat ze wat duurder waren en dat vond ik zo raar, maar wat later had mijn stiefzusje (die was toen een jaar of 23) de opmerking dat ze het maar raar vond dat wij “meer” kregen dan haar :wall: .
Die ouders zijn ontzettend ‘rijk’ met zo’n kind, mogen ze met recht trots op zijn.
Het is zooooooooo’n poepie!!
Ik ben zo ontzettend verliefd op hem!!
We komen er niet zo heel vaak, maar als hij me ziet, rent hij op me af!!
Dikke knuffels, de hele tijd dat we er zijn!!
Wauw Nicje, daar mogen ze zeker trots op zijn. :inlove:
Ik hoop dat onze kinderen ook zo zijn als ze wat ouder zijn.
Ach gossie wat een schat :inlove:
mijn zusje wordt er nog steeds mee gepest dat ze vroeger op haar verjaardag in tranen uitbarstte omdat ze vond dat ze veel te veel cadeautjes had gekregen :inlove: