Heb ik weer, de schrik zit me in de benen...

Rijd ik vanmiddag samen met Mik op weg naar het tankstation, ben net goed en wel 5 minuten op weg, begint mijn hart als een idioot te slaan, mijn oren klappen dicht, het word warm in mijn hoofd en mijn zicht verdwijnt… nou daar ga ik dacht ik…en maar blijven zeggen tegen mijzelf: erbij blijven erbij blijven erbij blijven…



Auto aan de kant gezet en gelukkig trok het redelijk snel weg, alleen het lichte gevoel in mijn hoofd bleef.



Naar mijn schoonouders gereden en de HAP gebeld en moest komen.



Hart, longen en bloeddruk waren goed, waarschijnlijk ben ik bijna flauw gevallen van de spanning en de stress en het feit dat ik vorige week doodziek ben geweest, aan de antibiotica ben en mijn lichaam nog herstellende is.



Maar het idee, dat ik mijn auto samen met mijn kind er in zo in de sloot had kunnen rijden als ik onwel was geworden is zo’n freaky eng idee!!!



Ben nu thuis maar nog steeds een beetje rillerig, nu spookt telkens het idee door mijn hoofd dat ik alsnog kassie wijle ga en dat Mik dan boven alleen in zijn bed ligt :cry:



Iemand bekend hiermee?



Groetjes Bianca

Het klinkt ergens wel aan soort van hyperventileren ? Meis denk goed om jezelf even flink bekomen en rusten waar kan. Misschien een dagje voor je zelf alleen plannen ?



Succes sterkte en bovenal beterschap en een dikke :hug: :-* bianca

:shock: Tsjee, wat griezelig! Ik ben wel eens bijna flauw gevallen tijdens mijn zwangerschap, maar dat kwam door een lage bloeddruk. Ben je nu alleen dan? Kassie wijlen zul je wel niet meer gaan, anders hadden ze je natuurlijk nooit uit het ziekenhuis laten vertrekken :-* Probeer je niet te ongerust te maken!!

Ik ben idd alleen en dat ben ik de komende dagen ook, manlief zit in slovenië voor zijn werk, dat is ook het rottigste van allemaal.

Tjee meis!! :hug: schrikken!



Ik heb het gehad, toen ik hoogzwanger was van Sam… was bij mij idd, voordat ik flauwviel! (Gelukkig werd ik toen net opgevangen :mrgreen: en daarna trok het snel bij, waarna het nog 3 keer gebeurde maar ik er optijd bij was)

Heb je wel goed en gezond gegeten vandaag? Dat scheelt ook nog wel eens!



Succes meis, en als je slim bent, kruip je lekker optijd in bed! :-*

(Eventueel even iemand inlichten dat je alleen met Mik thuis bent, en dat je jezelf niet vertrouwd, een buur of familie die even een belletje kan doen op een afgesproken tijdstip?) :hug:

Dat is schrikken zeg :shock: dikke knuffel meid :hug:

Ah Bianca, wat een schrik!!!

Ik kan me je angst goed voorstellen.

Doe het maar lekker rustig aan de komde dagen.

:hug:



Dikke kus.

klinkt als een gevalletje paniekaanval als je t mij vraagt. Als het je weer gebeurd, laat t over je heen komen zoals je vanmiddag ook hebt gedaan :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kan me goed voorstellen dat het “gewoon” een reactie is op je herstellende lijf. Wel schrikken zeg! Lekker op tiet in bed vanaaf dan ben je morgen weer het meisje! Sterkte!

Jeetje dat klinkt idd erg eng, maar je hebt wel bewust de auto aan de kant gekregen. Petje af hoor.



:hug: :hug: :hug: voor jou, meer kan ik helaas ook niet voor je doen :? :-*

Dank julie wel, het was geen hyperventilatie, dat heb ik 1x gehad en zo ging het beslist niet.



Het kwam echt"out of the blue" en overviel me.



Paniekreactie kan ik me ook niet echt in vinden, ik ben niet zo paniekerig, ik denk net wat de ha zegt: een aaneenschakeling van dingen, drukte, stress, spanning en mijn nog herstellende lichaam van het ziek zijn.



Was echt bere-eng, maar voel me nu redelijk.



Ik ga ff douchen en dan vroeg onder de wol.

@Joy wrote:

Het kwam echt"out of the blue" en overviel me.



Paniekreactie kan ik me ook niet echt in vinden, ik ben niet zo paniekerig, ik denk net wat de ha zegt: een aaneenschakeling van dingen, drukte, stress, spanning en mijn nog herstellende lichaam van het ziek zijn.



Was echt bere-eng, maar voel me nu redelijk.




Tja dat out of de blue kan toch ook echt een paniek aanval zijn, zonder dat je paniekerig bent.

De reactie van lijf is hetzelfde namelijk.

Waarschijnlijk ontspan je ineens na een gespannen periode en kan je ‘flauwval’ gevoel hebben.

Probeer je niet te druk te maken over herhaling.

En probeer erst goed te herstellen, zorg dat je wat hebt gegeten voor je weggaat :wink:



Ik had ‘regelmatig’ een wegtrekker na een groot stuk snelweg rijden, dan ging ik de snelweg af en dan ontspande ik kennelijk. Bij het stoplicht onderaan de afrit voelde ik mij dan ook helemaal wegzakken :?

Ben nooit echt weg geweest en heb gelerd mij te ontspannen tijdens het rijden en te letten op mijn houding.




Hopelijk ben je morgen wat rustiger eronder, kan mij je scrik eel goed voorstellen hoor :hug:

He wat vervelend en een enge gedachte dat je helemaal out had kunnen gaan. Ik herken het van mijn broer, die heeft het heel vaak gehad en bij hem is het onbewuste spanning. Op de één of andere manier ben je ergens zo mee bezig of maak je je ergens zenuwachtig of druk om dat je lichaam hier op reageert. Je bent je niet bewust van je spanningen maar je lichaam moet het wel kwijt, die bouwt het wel op.



Hopelijk gebeurt het niet weer. Ga van het positieve uit want hier is de ervaring dat je jezelf nu bang kunt maken en dan gebeurt het dus inderdaad weer.



:hug:

Het klinkt vreemd maar het kan inderdaad een panie- of angstaanval zijn zonder dat je paniek of angst voelt.

Ik heb het een aantal keer gehad tijdens de zw, vooral in de supermarkt. Heel raar want ik ben geen angstig type, voelde ook geen angst of iets dergelijks, ging alleen bijna van mn stokje en zweten tot en met.

Maar het hoeft dat natuurlijk niet te zijn… ik lees niks terug over zweten, had je dat ook?



Sowieso, de huisarts zal hopelijk wel weten waar hij het over heeft; maar het zou kunnen dat hij het woord ‘paniekaanval’ niet wil zeggen omdat dat voor veel mensen heel eng klinkt, veel enger dan het in feite is…

Oh dat klinkt zo bekend :hug:

Ik heb een aangeboren hartafwijking (klinkt erger dan het is :wink: ) en ben echt bekend met dit soort “aanvallen”.

60% van alle vrouwen in Nederland heeft deze afwijking waardoor in tijden van stress het hart extreem snel kan gaan kloppen alleen de meesten komen er nooit achter omdat ze er overheen groeien voor ze er last van krijgen.

Je schrikt je helemaal een hoedje en daardoor raakt je ademhaling van slag, dus idd hyperventileren, waardoor je zwart voor je ogen ziet en klamme handen krijgt en gaat zweten enzo.

De eerste paar keer dat ik dit had klopte mijn hart met een snelheid van over 200 slagen per minuut, zo snel dat mijn vader (werk op de OK in een ziekenhuis ) het zelfs niet bij kon houden.

Na onderzoeken bij de cardioloog bleek er gelukkig weinig aan de hand te zijn.



Als dit echt begin met een snelle of harde hartslag dan zou ik een verwijsbrief naar een cardioloog vragen zodat die je gerust kan stellen of problemen met je hart uit te sluiten.

Je hoeft nl. niet het zelfd et hebben al ik hè.

Dat was voor mij al een hele opluchting, dat hij zij dat ik niet dood zou gaan.

Ik begrijp je gevoel, je angst om dood te gaan, ik heb dit ook gevoeld en sinds die eerste keer, 15 jaar geleden, draai ik nog steeds mee :mrgreen:

Ik heb geleerd er mee om te gaan en door een bepaalde ademhalingstechniek kan ik nu de hartkloppingen onderdrukken als ik ze voel opkomen.



Ik hoop dat je je snel minder angstig voelt en dat je zorgen snel weggenomen kunnen worden.



:-*



Suzanne

Jeetje, wat schrikken! Ik herken meteen wat je beschrijft: inderdaad bijna flauwvallen.

Ik heb het een keer gehad na een bloeddonatie. Ik dacht wel even naar de tram te kunnen rennen. Niet dus…

Wat goed dat je zo rustig bent gebleven dat je de auto veilig aan de kant kreeg! Achter het stuur is wel een rotplek om zoiets mee te maken. :hug:

Voor de neiden die het vroegen, ik heb niet gehad dat het zweet me uitbrak.



Ik duik nu lekker mijn bedje in, morgen weer werken, ben vorige week de hele week ziek thuis geweest, maar ik ga het rustig aan doen hoor.



:-*

Voor een paniekaanval hoef je niet paniekerig aangelegd te zijn hoor meid, dat overvalt je van de een op de andere moment.

Hyperventilatie uit zich ook in vele manieren, niet alleen in het klassieke zakje blazen.



Maar laten we de boel niet medicaliseren. Je bent aan het herstellen en je komt er weer helemaal bovenop :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: