We zijn sinds 30 april overgestapt van borst naar flesvoeding.
Eerst geleidelijk,maar nu is mn moedermelk zodanig terug gelopen dat ik geen borstvoeding meer kan geven helaas.
Ze krijgt nu al vanaf 30 april 110 cc. Nu hoorde ik dat de flesvoeding per week met 10 cc stijgt?
Klopt dit? Want dan heb ik vast iets gemist op het bureau?
Ik heb namelijk het idee dat Esmée de laatste 2 dagen nog honger heeft na de voeding…en ik durf niet zomaar wat bij te geven.
Ze zit nu met 7 weken nog op 6 voedingen…klopt dat?
Ze groeit nu eindelijk goed door…ze weegt nu 4485 gram.
Gr Ann
Ik was in die periode bezig met afbouwen van de borstvoeding en mijn oudste zoon kreeg toen ook 6 voedingen per dag die we in met 7-8 weken verhoogden naar 150 cc.
Met 9 weken kreeg ie 5 voedingen a 180 cc per dag (07.00 – 11.00 – 15.00 – 19.00 – 23.00).
Weet niet of dit nog een goed advies is, maar 6 jaar terug volgde ik het boekje en het CB.
ann, als ik je 1 tip mag geven?
Je kind niet meer durven geven? omdat het mischien niet van het cb mag?
Zet dat alsjeblieft vanaf vandaag gelijk uit je hoofd.
Het is jullie kind, jullie zien of ze nog honger heeft en als dat zo is dan geef je haar wat meer melk, zodat ze geen honger meer heeft.
Het cb ziet alleen maar gemiddelden en jullie kind een kwartier per maand.
Ergens lees ik dat je zelf het gevoel al hebt dat ze meer wil eten, gewoon doen jij kent haar het beste :-*
Voor de rest denk ik dat het geen kwaad kan om haar wat meer te geven.
Toen thijmen 6 weken was, zat ie op 5 flessen van 150 cc.
toen ik na een paar weken het idee had dat het hem niet meer voldeed ben ik hem meer gaan geven.
dat was al snel dus 180 cc
Omdat ze meer krijgt heb je kan dat er ook een fles zal afvallen, er komt dus een uurtje langer tussen te zitten.
Overgens hoeft dat niet precies op het uur, Thijmen wou 's ochtends wat sneller achterelkaar eten en liet er dan 's middags wat langer tussen, zo zat ik elke dag netjes op 5 flessen.
als je maar niet boven de 1000cc per dag uitkomt.
Hallo
Seeseeem en Joseetje bedankt voor jullie tips!
Heb dus gisteravond nog even de 24uursdienst van het bureau gebeld, en die zouden me terug bellen.
Heb ik daar even zitten wachten tot 24.00! En geen telefoontje.Dus toen hebben we idd haar maar de fles een uur vroeger gegeven.Toen sliep ons meisje als een roos, tot vanmorgen 6.30!
Om 9.00 belde de 24uur dienst…ze durfden het niet aan om nog te bellen om 24.00 (terwijl ik om 23.00had gebeld).
Ze mag nu om en om.
Dus 150 cc, dan weer 130, weer 150 enz enz.
Om eens te kijken hoe dat gaat.
Nou, ons meisje heeft om half 10 de fles gehad en is nu aan het wakker worden…bijna 4 uur later!
Dus, ik twijfel niet meer en ga haar idd maar meer geven.Of het nu mag of niet.Het bureau helpt me prima, maar ze moeten zich niet te veel met me bemoeien…zo voelt het tenminste.
Het klinkt wat ondankbaar, en zo bedoel ik het niet…maar nu willen ze elke week bellen hoe het gaat…en dan denk ik bij mezelf, het is mijn kind en als ik jullie nodig heb bel ik zelf wel…
Zo zit een mens dus tegenstrijdig in elkaar…
Groetjes, Ann
Hoi Ann,
Volgens mij is de richtlijn dat je baby vanaf de 3e week iedere 24 uur 150 ml x het aantal kilo’s mag maar als je kind meer wilt, mag je hem best wel wat meer geven.