heb een aantal vragen over I.U.I

Hallo

Wij zijn al bijna 8 jaar bezig om kinderen te krijgen, Helaas is deze wens tot nu toe nog niet vervuld. We hebben al allerlei onderzoeken gehad en alles is goed bij mijn lover en mij. Nu is het dan eindelijk zover dat we het I.U.I traject ingaan, heb al follikelmetingen gehad en als het goed is, is het vrijdag of zaterdag zo ver, Heel spannend allemaal. Maar mijn vraag is, ik zit nu nog in de ziekte wet ivm andere klachten dus heb ik vrij van werk, Hoe is dat bij jullie geregeld, krijg je daar vrij voor of moet je daar vakantie voor opnemen. Ik werk in de verzorging dus ze moeten met uitplannen, wat ik ook al moeilijk vind want dan moet je andere mensen op de hoogte stellen, waar je mee bezig bent. En mijn volgende vraag zeg je het tegen mensen of houd je het voor je. En als je dan zwanger bent hoe hou je het voor je omdat ze het nog meteen niet allemaal hoeven te weten, ik hoor graag van jullie

groetjes Poohbeer.

pooh

ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen bij het andere board, als zwanger worden langer duurt… daar zullen meerdere ervaringsdeskundigen rondhangen denk ik!!!

Ik zal beginnen met kort wat antwoorden op je vragen over hoe wij het geregeld hadden en dan verplaats ik je vraag even.



Je mag er vrij voor krijgen! Het is een vorm van medisch verlof net als wanneer je bv naar de tandarts zou moeten of fysiotherapie. Natuurlijk zullen ze het prettig vinden wanneer je buiten je diensten om zou kunnen plannen en dat mogen ze ook vragen, maar wanneer je afhankelijk bent van de planning van het ziekenhuis gaat dat nu eenmaal niet altijd.

Toegegeven dat betekend wel dat je iemand binnen P&O en je direct leidinggevende op de hoogte moet stellen maar dat is nu eenmaal zo en zij hebben een zwijgplicht over dergelijke dingen richting je collega’s. Dus maak ze ook duidelijk dat je wenst dat ze dit voor zich houden.

Bij mij wist al snel iedereen ervan want tja na een punctie voor IVF kan ik wel 2 dagen uit de running zijn (dan ging ik ook echt de ZW in ipv medisch verlof) en daar hielden ze rekening mee en ik zorgde ervoor dat ze zo snel mogelijk een soort voorlopige planning van me kregen mbt de behandeling.

Heel erg veel succes dus met de IUI en met het vertellen want ook dat is een drempel die soms best lastig is.

Wij zitten ook in het iui traject en heb de naaste collega’s op de hoogte gesteld, best lastig maar ze hebbn er echt begrip voor. Ook duidelijk zijn wat je van ze wilt is dan heel belangrijk, dan bedoel ik of je wilt dat ze vragen hoe het gaat, je kan ook zeggen dat jezelf ermee komt als je er iets over wilt zeggen.



Ik vond het prettiger om open kaart te spelen dan steeds maar weer te moeten zeggen dat ik voor onderzoek of iets dergelijks even naar het zkh moet. ik werk in het basisonderwijs, fulltime en dat loopt samen met het zkh planning. Voor de fm en dergelijke probeer ik zo vroeg mogelijk te plannen dan kom ik iets later, en de dag van iui zit ik een dag in de zw. OP zich gaat dit best heel goed. Merk nu wel dat het wel heel veel is en in overleg met mijn werkgever, ga ik morgen met de arbo praten over een dag minder werken de aankomende weken

Hallo,



Wil nog even inhaken…

Er zijn twee van mijn directe collega’s op de hoogte en mijn bedrijfsleidster. ik wilde perse dat alleen mijn twee vervangers hiervan weten, de rest gaat het niks aan.

Ik ben zelf eindverantwoordelijk voor mijn toko, dus op zich heb ik veel vrijheid met in en uitplannen. Probeer met het maken van mijn personeelsplanning dan ook zoveel mogelijk rekening te houden met mijn eisprong en daaropvolgende behandeling.

Maar het is wel lastig, zoals morgen is het weer superlastig. Maandag is altijd hele drukke dag.



Maar Poohpooh, hebben jullie bewust zo lang gewacht met zh? Acht jaar is niet niks voor een kinderwens, of zijn er al kids?

Weet je, de behandeling IUI stelt op zich niet zoveel voor, het is m.n goed plannen met je werk en emotioneel kan het best lastig zijn.

Ik wens je veel succes.



Pebble

Hoi

even reageren op de vraag van Pebble, over het feit of we bewust zolang hadden gewacht met het zh bezoek.

Het antwoord daarop is nee, in 2000 ben ik naar de gyn. geweest en toen zijn we in het onderzoeksmolen gekomen. maar daar kwam niks uit, Toen kwamen ze er achter dat ik helemaal geen eisprong had naar een jaar of 2. Ik heb ook overgewicht en daar moest ik eerst wat aan doen, nu slik ik metformine(voor een regelmatige suikerspiegel) en clomid en nu heb ik een mooie regelmatige cyclus en het allerbelangrijkste een eisprong. Vind het allemaal toch wel spannend morgen gaat het gebeuren. Ik hoop na 8 jaar dat het toch een keer moet lukken. :pray:

Pooh

Ha Poohpooh,



Hoe is het gegaan?



Pebble

hi pebble

ja de inseminatie is gebeurd, nu maar afwachten. Kan 10mei een test doen. erg spannend allemaal

poohpooh :shifty:

nou droom is voorbij. Ben vandaag ongesteld geworden, maar goed was ook de eerste keer I.U.I en als ik zo lees zijn er weining die van de eerste keer zwanger worden. Nou op naar de volgende poging.

Poohpooh