HCG spiegel

Wie weet wat de hcg spiegel in het bloedis?



Kan op internet geen info vinden.

Heeft iemand een lijstje die ik kan overnemen??



bedankt

zomervlinder

Volgens mij betekent ‘spiegel’ het niveau. Dus het gehalte aan hcg in je bloed. Dat wordt vervolgens weergegeven in een eenheid. Maar in welke eenheid --zoals mmol/l (millimol mer liter), ppm (parts per million), of ug (microgram per (mili)liter)-- wordt weergegevn, dat weet ik niet. Ik zie dat het op internet als U/l (units per liter, denk ik) wordt weergegeven.



Helpt dit je een beetje?

Ik vind net dit op babypret.net



citaat:

Vanaf het moment dat je zwanger bent, wordt door jouw lichaam het zwangerschapshormoon hCG (human Chorion Gonadotrofine) aangemaakt. In het begin is er nog nauwelijks aanwijsbaar hCG in je lichaam, maar na verloop van tijd wordt dit steeds meer. Om hiervan een idee te geven; ben je vier weken zwanger dat is de hCG waarde 37 na vijf weken is dit 373 en na zes weken is de waarde al gestegen naar 7084. Als je het vermoeden hebt dat je zwanger bent, kan je naar jouw huisarts gaan om daar te laten testen of je zwanger bent, maar je kan ook zelf een zwangerschapstest uitvoeren. Alle zwangerschapstests berusten op het aantonen van dit hormoon.



Volgens mij is dit wat je zoekt, toch??



:-* Byke

@Byke wrote:

Ik vind net dit op babypret.net



citaat:

Vanaf het moment dat je zwanger bent, wordt door jouw lichaam het zwangerschapshormoon hCG (human Chorion Gonadotrofine) aangemaakt. In het begin is er nog nauwelijks aanwijsbaar hCG in je lichaam, maar na verloop van tijd wordt dit steeds meer. Om hiervan een idee te geven; ben je vier weken zwanger dat is de hCG waarde 37 na vijf weken is dit 373 en na zes weken is de waarde al gestegen naar 7084. Als je het vermoeden hebt dat je zwanger bent, kan je naar jouw huisarts gaan om daar te laten testen of je zwanger bent, maar je kan ook zelf een zwangerschapstest uitvoeren. Alle zwangerschapstests berusten op het aantonen van dit hormoon.



Volgens mij is dit wat je zoekt, toch??



:-* Byke




Super gevonden,



dat is inderdaad wat ik bedoel en dan kan het wel kloppen dat de testen negatief zijn, omdat ik nog maar 4 of 4,5 week ben en dan is je hcg 37.

De meeste testen en ook die in het ziekenhuis meten vanaf 50.

Dus je kan pas testen als je zeker 1 week of meer overtijd bent!!!



Morgen zou dus net aan kunnen misschien een heel dun streepje, dat je net aan 50 hebt.

Maandag een echo dan weten we het zeker, als ze wat kunnen zien



bedankt en groeten

zomervlinder

:vlinder: :pray:

Volgens mij test kruidvattest op 20 en doen de meesten dat behalve predictor, die heeft echt meer hcg nodig.

Het staat vast wel in de bijsluiter op hoeveel ze testen.

Goh, dat wist ik niet. :shock:



Maar dat betekent toch dat het gemiddeld genomen helemaal niet handig is om op je nod te testen. Dat je toch beter nog minstens een paar dagen erbij moet wachten? Vandaar dat er vaak twee testen in de (duurdere) verpakking zitten!

Slim hoor, de ongeduldige dames het geld uit de broek kloppen…



Waaronder ikzelf! Hahaha! :angel:

Ik ben in staat om als de bloeding morgenochtend nog niet is doorgezet, TOCH nog eens te gaan testen! Hihi! Gewoon voor de zekerheid, suffe doos die ik ben. :silenced:

@Byke wrote:

Goh, dat wist ik niet. :shock:



Maar dat betekent toch dat het gemiddeld genomen helemaal niet handig is om op je nod te testen. Dat je toch beter nog minstens een paar dagen erbij moet wachten? Vandaar dat er vaak twee testen in de (duurdere) verpakking zitten!

Slim hoor, de ongeduldige dames het geld uit de broek kloppen…



Waaronder ikzelf! Hahaha! :angel:

Ik ben in staat om als de bloeding morgenochtend nog niet is doorgezet, TOCH nog eens te gaan testen! Hihi! Gewoon voor de zekerheid, suffe doos die ik ben. :silenced:




He een nieuwe banner byke,

Ben je ook :twisted: :twisted:

Of heb je dat alvast vooruit gedaan.

groet zomervlinder

Ja, ik heb het maar alvast vooruit gedaan.

Ik reken er niet meer op. :cry:



Wanneer het echt doorbreekt is mijn eerste dag van de nieuwe cyclus, dus ik kan het aantal dagen nog niet invullen in mijn onderschrift. Als ik de dag van de eisprong weet komende maand, dan weet ik ook precies wanneer mijn nod is. We gaan de Persona staafjes weer gebruiken om het beter vast te stellen. Dusss, het geeft mijn hoofdje ook wat minder onzekerheid. :pray:



:-* Ik duim nog voor je hoor!

Wellicht ten overvloede een linkje met alle getalletjes :wink:



http://www.freya.nl/web_medisch/hcg.php