Hb gehalte bij baby's

Omdat Benthe heel snel is afgenaveld heeft/had ze bloedarmoede.

Er staat me bij dat de kinderarts in het ziekenhuis zei dat bij kinderen het Hb gehalte rond de 10 of 12 lag.



Benthe heeft een ijzerdrankje, die ze twee keer per dag moest innemen. Maar gevolg daarvan was dat ze vreselijk harde keutels kreeg, die je soms niet eens kon indrukken.

Waarschijnlijk onnodig om te zeggen hoe 'n pijn mijn hummel daarvan had.



Ik heb via het CB lactulose siroop gekregen, maar daar heeft ze gisteren vreselijke kramp van gehad, wel dunnere poep.

Nou belde net de huisarts en die zei dat ik beter kon stoppen met de ijzer te geven. omdat haar waarde goed was, namelijk 7.8.



Maar ik zit dus met die waarde die de KA zei… Heb ik hem nou verkeerd verstaan/begrepen???

Kan de KA niet te pakken krijgen en ook op internet niks vinden, dus ik hoopte dat iemand hier het misschien weet…

Kan het niet zo zijn dat het Hb-gehalte van pasgeborenen hoger is dan van iets oudere kindjes? Maar ik zie dat ze nog erg jong is. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het hb-gehalte rond de 10-12 gemiddeld moest liggen maar ik zou gewoon het CB bellen (daar zit toch ook een kinderarts) en de huisarts om het nog eens na te vragen en als ze weer iets anders zeggen nog ergens een third opinion halen.