Haze slaapjes

Pfff wie kan mij vertellen dat dat nog overgaat??

Of hoe ik zijn rare ritme kan doorbreken



Stijn doet alleen maar hazeslaapjes overdag en dan tussendoor maar huilen omdat hij zo moe is.

Echt je kan mij niet wijsmaken dat hij voldoende heeft aan slaapjes van max drie kwartier.



Ondertussen raak ik erg gefrustreerd en dan zit ik al niet lekker in mijn vel.

Hij slaapt in de puckababy en snachts gaat dat dus super maar overdag is het bal :cry:

drie kwartier… pfoe als ik bij mijn zoon keek was dat láng…



@0 minuten haalde hij nog net…



Helaas weinig tips voor je, mijn zoon ging vanaf 7 maanden ineens slapen en dan dus twee keer op een dag dik 3 uur…

7 maanden :shock:



Mijn eerste zoontje heeft ons in alle opzichten verwent denk ik.

Die sliep altijd lekker en eten ging ook zonder problemen.

Krampjes heeft hij ookniet gehad dus er gaat een wereld voor mij open met Stijn

Hier ook 2 zoontjes die tot een maand of 4 sowieso eigenlijk helemaal niet sliepen op een dag, en anders was het maximaal 20 minuten. Ik kan je verder niet helpen helaas! Sterkte ermee!

Hier hetzelfde verhaal gehad de eerste maanden. Sam is nog wel ingebakerd geweest totdat hij 3 maanden was en dat scheelde iets. Maar pas toen hij 7/8 maanden was ging hij langere tukken maken. Vermoeiend en voor je gevoel klopt het niet zo’n wakkere baby maar je doet er weinig aan denk ik :think:



:hug:

hier worden overdag ook alleen maar hazeslaapjes gedaan hoor! vanaf het begin af aan al. En idd 3 kwartier dat was hier ook de max

Ik kan je niet vrolijker maken ben ik bang. Merle slaapt vanaf deze week voor het eerst overdag langer dan een half uur. En ze is nu 9 maanden…

Ik heb het bedje in een andere hoek van de kamer gezet (merle sliep s`nachts ok heel slecht en onrustig). Nu gaat het beter, maar een goede tip heb ik niet voor je! Wens je in elk geval wel heel veel succes, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn! :hug:

Hier ook een hazeslaapjes-slaapster hoor!



Je doet er niks aan…af en toe maakt ze nu een langere ruk, gister bv van 11 tot 13 uur, maar daar ga ik dan weer niet vanuit en ga elke 10 minuten kijken…



Elk kindje heeft zijn eigen ritme…en hoe graag je het ook anders zou zien/willen, je kan het niet forceren.

Ik is ook jaloers met een slaapje van 45 minuten :mrgreen: :mrgreen:

bij mij deed ze het de eerste 2 maanden ook…



toen hadden we wel structuur maar niet goed genoeg! Dus hebben we 2 weken heel streng gedaan…ofterwijl als ze zat te gapen en in dr ogen te wrijven en je zag dat ze heel moe was dan deden we dr op bed. Toen was het echt huilen en brullen dat ze het niet wou…

Maar op den duur werd het huilen/brullen steeds minder…heeft wel heel veel moeite en tijd gekost, maar binnen 2 weken sliep ze steeds beter overdag…

Mijn meisje had echt structuur nodig en ik merk dat ze uit dr ritme is als we wat anders overdag doen… zoals vandaag zijn we 's middags ff gaan wandelen en dan wil ze absoluut niet meer slapen…dan blijft ze de hele middag op, maar slaapt ze wel 's avonds in…gelukkig…



Naja ik weet nog wel dat ik het een heftige periode vond de 1e 2 maanden…omdat ze zo weinig sliep…maar ben blij dat structuur bij haar de oplossing was :slight_smile:



Ik hoop dat jij ook snel weer een btje rust krijgt :hug:

Ok structuur inbrengen zeg je dus.

Vind het zo moeilijk, heb natuurlijk Wessel ook nog rond lopen.

Maar ik kan natuurlijk wel een vast ritueel aan gaan houden.



Ga het eens proberen thanx!!

Structuur erin brengen en laten huilen vind ik 2 hele verschillende dingen. Een kindje van 2 maanden zo hard laten huilen dat het op een gegeven moment ophoudt… omdat mama toch niet komt… :cry: Niet mijn ding! In plaats van dat ze perse in haar eigen bedje moet slapen kun je ook gebruik maken van een draagdoek.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb in de wanhoop die ik had (kids huilden bijna 24 uur per dag) ze ook wel eens laten huilen maar pff, ik werd er niet beter van hoor! Zat me beneden op te vreten, kon het niet aanhoren en was aan het eind van de dag véél vermoeider en onrustiger dan ik was als hij de hele dag bij me zat. Toen heb ik de draagdoeken ontdekt, wát een heerlijkheid! En ja… ze slapen nu al tijden zelf in hun eigen bedje! Ik ben er vanuit gegaan dat mijn kinderen me op die momenten, als ik verder alles uitgesloten had: vieze luier, honger etc, gewoon nodig hadden. Ze zijn ook nog zo klein! Het accepteren gaf mij al heel veel rust, en die rust van jezelf brengt ook je kindje rust heb ik ervaren. Niet dat het gelijk over is maar het zal echt meewerken.



Succes ermee!

Hier juist de omgekeerde wereld :wink: Jasper sliep op een dag max 3x45min en werd 's nachts nog heel vaak wakker. Robin slaapt meestal 's ochtends 2x 45min, dan 1x 1-2uur en dan nog een keertje 45min. Vandaag heb ik hem na dat laatste slaapje z’n speen gegeven en nu slaapt ie al sinds 17.00 :shifty: , nou maar hopen dat dit geen slechte nacht wordt :pray:



Tips heb ik helaas ook niet voor je. Behalve dan dat ik ook niet van het laten huilen ben. Een enkele keer ok, maar verder probeer ik’t te vermijden. Ik ga desnoods gewoon een paar keer terug tot ie echt slaapt. Soms zet ik Jasper in de tussentijd gewoon met een dvd voor de tv :shifty:

Hoi,



baby’s van die leeftijd hebben een slaapcyclus van ong. 45 minuten en dan worden ze even wakker. Baby’s moeten dan nog leren opnieuw weer in slaap te vallen. Hoe je dat doet, is voor iedereen verschillend (laten huilen, even troosten, speen geven etc). Je moet doen wat je zelf het prettigs vindt.



Bij mijn zoon merk ik dat als ik hem iets te laat in bed leg, dus iets te moe, hij ook wakker wordt na 45 minuten. Het is dus even zoeken naar het juiste moment om hem naar bed te brengen. Kijk anders even op de site van Ria Blom. (het laten huilen ben ik geen voorstander van) maar de rest is wel verhelderend.



Succes

Hoi,



baby’s van die leeftijd hebben een slaapcyclus van ong. 45 minuten en dan worden ze even wakker. Baby’s moeten dan nog leren opnieuw weer in slaap te vallen. Hoe je dat doet, is voor iedereen verschillend (laten huilen, even troosten, speen geven etc). Je moet doen wat je zelf het prettigs vindt.



Bij mijn zoon merk ik dat als ik hem iets te laat in bed leg, dus iets te moe, hij ook wakker wordt na 45 minuten. Het is dus even zoeken naar het juiste moment om hem naar bed te brengen. Kijk anders even op de site van Ria Blom. (het laten huilen ben ik geen voorstander van) maar de rest is wel verhelderend.



Succes

Hier sliep Steven de eerste 3 maanden ook graag bij mij in de draagdoek overdag (zonder draagdoek sliep hij vaak max 45 minuten). Nu slaapt hij nog steeds het liefst bij een van ons in de buurt, hij slaapt nu overdag in de wandelwagen en slaapt dan meestal 2uurtjes.



Bij ons is het snachts wat minder dan slaapt hij vaak maar 3 a4 uur maar dat wordt langzaam aan iets beter, Toen hij van de week 6uur sliep werd ik ongerust wakker omdat ik hem nog niet gehoord had :roll: .



Maar goed een draagdoek vinden veel baby’s heerlijk, lekker dicht bij mama (of papa)

Hier ook een jongen die hazeslaapjes deed tot 8 maanden. Daarna eidenlijk een structureel ochtendslaapje van max. ongeveer 2 uur. Heerlijk. 's Nachts is het nog steeds onrustig , ongeveer 3 keer per nacht wakker. Hij is nu 15 maanden. Je kan er weinig aan doen denk ik behalve je erbij neer leggen.

nou hier laten huilen vond ik ook echt niet leuk hoor! Maar manlief en ik moesten wel wat proberen…nou heb ik haar maar 1x echt lang laten huilen (half uur …en dat was echt lang) daarna nooit meer, max een kwartiertje…en heel vaak heeft ze 's avonds nog ff een huiluurtje (huilt ze ff om in slaap te komen)…ik snap best dat jullie geen voorstander zijn van laten huilen…ik in eerste instantie ook niet, maar het heeft wel heel veel goeds gedaan bij onze meid…



maar tip van een draagdoek vind ik ook wel goed…ik had mn draagdoek pas bij 4 maanden, maar als ik dit eerder had geweten, had ik dus met draagdoek geprobeerd…



maar goed ieder zijn ding…



voel me nu wel erg beschuldigt omdat ik heb gezegd laten huilen…alsof ik nu een hele slechte moeder ben :? …

kloos :-* niet schuldig voelen, en je bent zeker geen slechte moeder :hug:



Alleen wat voor de een werkt, werkt niet noodzakelijkerwijs voor een ander :wink: en ja hoor, soms laat ik Robin ook gewoon huilen, maar dat is meer uitzondering dan regel :wink: Heb’t bij Jasper ook eens geprobeerd: 3uur heeft ie toen lopen krijsen :shifty: - hij was toen 16md of zo) en het hele huis natuurlijk wakker :roll: , toen heb ik voor mezelf besloten dat ik mijn kinderen niet meer laat huilen :oops: Kijk even mopperen om in slaap te vallen, prima!, maar echt overstuur met snikken en al :hand: niet bij mij :hand:

Gelukkig slaapt Stijn snachts wel goed…moet ook wel als je overdag zo veel wakker bent.

En het lijkt wel ofdat hij niet kan slapen in een kamer waar te veel licht is.

Snachts is het natuurlijk aarde donker en dan slaapt hij prima.



Maar anyway, laten huilen ben ik ook geen voorstander van…kan het niet eens.

Vreet mijzelf dan op haha.

Vandaag is Stijn naar het kdv en daar gingen ze ook even kijken ofdat er tekenen zijn van iets anders dan niet kunnen slapen.



En die draagdoektip…ga ik denk ik maar eens proberen.

Enige nadeel is dat Stijn nu al 6,7 kilo weegt :shock: :mrgreen: dat word dus een lekkere work-out om hem te gaan rond sjouwen :lol: