Havermoutbad

Hoi, Puck heeft ook de waterpokken, ze zit van onder tot boven vol met pukkeltjes, blaartjes etc.

Een buurvrouw raadde mij een havermoutbad aan.

Weet iemand misschien hoe dit in zijn werk gaat?

ow hier ook het waterpokdrama! :frowning: wat een ellende zeg. Ik lees even mee. Heb al een zemelenbadje gekocht, had ik ook hier op het forum gelezen. Alle tips zijn welkom

groetjes Kim

Ik heb mijn kinderen juist een week droog gehouden, dus niet douchen (bad hebben we niet). Afdrogen lijkt me geen pretje en moet heel voorzichtig gebeuren anders beschadig je misschien de pokken.

Ik hoor van iedereen goede recensies over Calendulan emulsie voor kinderen ter verkoeling en tegen de jeuk en genezing van de huid. Dat zou ik eerder aanraden.

In deze topic hebben op pagina 1 een paar moeders het ook over zo’n badje als jij bedoelt.

HOi, dank je voor je reactie.

Zemelenbadje heb ik hier ook liggen.

En wat jij schrijft over een week drooghouden daar zit ook wat in.

Normaal wil ze graag in bad of douchen maar als ik nu het woord in mijn mond neem dan zegt ze al nee, nee.

En ik hoop dat ik haar woensdag wel bij het kinderdagverblijf mag brengen.

Sam wil juist graag in bad. Misschien verkoelt dat een beetje ofzo. Wij mochten Sam wel naar het kinderdagverblijf brengen. Bijna alle kindjes hadden daar de waterpokken. Alleen als hij echt koorts had mocht hij niet komen. Niets aan de hand in eerste instantie. Werd ik een uur later gebeld dat ik hem kon komen ophalen :frowning:

Volgens mij hebben echt alle kindjes in Nederland er last van.

Ik sprak vanmorgen toevallig een moeder wiens zoontje op hetzelfde KDV zit en haar werd gevraagd hem niet te brengen.

En Puck slaapt niet. Ze heeft nu 30 minuten geslapen en ligt al weer te huilen en vannacht heeft ze maar 3 uurtjes geslapen (ik dus ook), ze vergaat van de jeuk, echt zielig om te zien.

Ik ga ook maar ff liggen, misschien valt ze weer in slaap.

Menthol10 poeder wil ook wel eens helpen…bij Cyril hielp het erg voor de jeuk, hij ging er helemaal voor liggen hihi.

Hij heeft er wel een paar litekens aan overghouden helaas, op zijn buikje een paar en een paar op zijn boven beentjes.

En idd wat een ellende zeg als je je kindje zo ziet…ben heeeeel blij dat hij het gehad heeft.

De besmetting van waterpokken vind ook ongeveer twee weken voordat de waterpokken “uitkomen” plaats, en idd ook als er blaasjes te zien zijn.

Bad/douche deed ik ook zo min mogelijk, tijdens het bad/douche verkoelt het idd maar DAARNA gaat het giga jeuken.

havermout of zemelen zijn ongeveer hetzelfde. Je doet een handvol in een washandje met een elastiekje erom en laat dat even inweken in een lauw badje, het badje wordt dan melkachtig wit. Dat witte is eigenlijk heel fijn zetmeel, dat jeukstillend en uitdrogend werkt op de blaasjes.

Mocht je kind veel krabben dan is even kort in bad met badedas origineel ook een plan, dat ontsmet de boel een beetje. Verder idd veel smeren met calendula emulsie en eventueel mentholpoeder, maar dan wel speciaal voor kinderen.

@inkie wrote:

havermout of zemelen zijn ongeveer hetzelfde. Je doet een handvol in een washandje met een elastiekje erom en laat dat even inweken in een lauw badje, het badje wordt dan melkachtig wit. Dat witte is eigenlijk heel fijn zetmeel, dat jeukstillend en uitdrogend werkt op de blaasjes.

owwwwwwwwwwwww… moest het zoooo???

ik heb gewoon 2 handen vol havermout erin gedaan… :lol: :lol: :lol: En inderdaad… het werd heeeerlijk zacht…Wessel vond het heerlijk en de jeuk was weg!!! (z’n koppie heerlijk ontspannen).

eventueel mentholpoeder, maar dan wel speciaal voor kinderen.

Niet als ze gevoelige luchtwegen hebben!!!! Geen poeder!

Je moet even overleggen met het KDV. Volgens de informatie in boeken en internet kan een kind die zich verder goed voelt, gewoon met waterpokken naar school, maar bij mijn middelste adviseerde de meester om hem nog een paar dagen (was nog 2 dagen voor hemelvaartsvakantie, de eerste dag was ie wel echt ziek) thuis te houden. Achteraf maar goed, want hij was er toch nog niet helemaal.

hier ook waterpokken onlangs. ik heb gewoon een halve washand havermout in ons grote bad gedaan. volgens mij vond hij het wel fijn. daarna laten opdragen en later op de dag nog eens calendulan emulsie van VSM. dit heb ik via de apotheek.

Bij de apotheek zeiden ze dat mentholpoeder absoluut niet mag bij kindjes (ik dacht) onder de 2 jaar. Het kan verstikkingsgevaar opleveren.

het ergste met de waterpokken duurde zo’n 4 dagen, er zitten nu nog korstjes, maar met de dag zie je het verbeteren.

Ik vond dat calendulan erg branden als je het opsmeerde. Vooral bij de genitalien.

Emma huilde zo bij het smeren, dus heb ik het zelf geprobeerd en daarna dus nooit meer gebruikt.

Wel havermout.