hoii
ik was afgelopen keer bij de vk en toen luisterde ze natuurlijk naar het hartje … en vertelde ze me dat ik een heel druk kindje had en bleef wat langer luisteren want de hartslag van 171 slagen per minuut…ze zei me niet waarom ze langer bleef luisteren alleen dat het wel heel hoog was
nu heb ik ook gelezen dat het dan dus in veel gevallen duid op een meid:p
wilde eigenlijk jullie ervaringen hier in weten
De hartslag van het kindje is/was bij mij bij beiden zo rond de 140/150. Mijn oudste is in ieder geval een meid . Wat dit is, blijft nog even een verrassing hier op KoK.
Volgens mij hangt het ook van de duur van de zwangerschap af hoe hoog de hartslag is…
jaa vond het zoo vreemd dat ze langer bleef luisteren vond hem zelf ook erg hoog…
die meiden bij mij hingen ook rond de 150…op de bavlling na gezien dan toen stegen ze ook:-)
Ik heb ook ooit een keer gehoord dat als de hartslag boven de 160 is het dan een meid is en lager een knul. Toen ik een echo kreeg heb ik het ook gevraagd en die mevrouw zei dat het meestal wel zo is.
Later vroeg ik het aan de vk en die zei dat het weer niet zo was.
Toen ik van zoë te horen kreeg dat het een meid was zei de vk dat ze al een vermoeden had dat het een meisje zou zijn door de hartslag.
Als je dan weer het verhaal van ICL leest is het allemaal weer niet waar.
:think: :think: :think: krijg je nog een echo waarop het te zien is???
jaa ben natuurlijk pas 10 wkn… maar ze keek ook ff zo vreemd dat die zoo hoog was… dus had zoiets van jah … vertel wat is er aan de hand… kweet niet of een hartslag ook TE hoog kan zijn?
heb de 22ste de 27 ste sowieso al echo’s en de 20 wkn echo ook nog :lol:
Onze meid had in rust een langzame hartslag van rond de 132. Volgens de fabels zou het dan een jongen zijn, maar dat klopte toch echt niet!
Onze dochter had eigenlijk altijd een hartritme rond de 140 a 180.
En ze zeggen indd als dat tussen de 140 a 180 ligt bij elke controle krijg je een meisje.
en is hier uitgekomen
Mijn dochters hun hartslag was ook altijd tussen 140-170…
maar ook Michaël’s hartje klopte zo snel !
Ik geloof dat het één van de vele bakerpraatjes is !
liefs
Gerda
de verloskundige vertelde ook dat dit nooit bewezen is, maar wel erg vaak uitkomt.
die van mij vertelde dat het er aan ligt wat de baby doet…
is hij/zij lekker druk aan het bewegen dan is de hartslag hoger… slaapt hij/zij dan is de hartslag lager…
De vk vertelde bij ons dat de hartslag naarmate je langer zwanger bent steeds lager wordt ( en wij konden zelf ook horen dat het bij iedere controle lager werd). Vaak luisteren ze meer naar de regelmatigheid van de slagen dan naar de snelheid.
Colle Het gaat alleen op als je kindje in rusttoestand is en de hartslag gedurende 10 minuten ongeveer stabiel is. Bij ons lag het aantal dan rond de 132 slagen per minuut, konden we op het CTG zien. Het zou dus een jongetje moeten zijn, omdat dat een trage hartslag is. Maar het klopt niet!
Ik heb veel CTG’s gehad en er werd al gezegd dat de hartslag tussen de 110 en 180 schommelt en dat is dan goed. J heeft deze theorie bevestigd, hij schommelde echt en dat was volgens de gyn een ctg volgens het boekje. De Ctg duurde een half uur, als je net 2 minuten luistert in een drukke fase krijg je misschien een vertekend beeld? Ik was overigens met de CTG wel plus 25 weken zwanger, misschien dat dat wel scheelt?