Hoi Dames,
Ik heb gelezen dat bij een lage hartslag van je baby je meer kans hebt op een jongen, en bij een hoge hartslag van je baby je meer kans hebt op een meisje.
Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig of dit in de meeste gevallen ook klopt.
Bij mijn eerste was de hartslag 140 = jongetje
En nu was de hartslag van de baby tussen de 130 - 140 …(zou het nu ook een jongetje worden??)
Hier klopte het niet hoor, meneer had een lekkere snelle hartslag! :mrgreen: :mrgreen:
hier ook hoge snelheid en toch een jongetje…
het is een fabeltje
Het ligt eraan hoever in de zwangerschap, want de hartslag zakt naarmate de zwangerschap vordert iets.
Zoals vandeweek, toen had de baby een hartslag van 156, bij 21 weken zwangerschap, maar die kan tegen het eind wel 134 zijn volgens mij.
Bij mijn zoon klopte het wel volgens mij, ik herinner me vaag wat de vk zei toen, het is al ruim 7 jaar geleden en ik geloofde haar niet, maar jahoor, het was een knulletje :inlove:
Als je beebje druk is is de hartslag sowieso hoger dan bij een rustig beebje…
Hier twee snelle hartslagen, en toch een meidje en een jongen.
Toevallig dit bakerpraatje met mijn gyn besproken, omdat de vk vond dat het de hartslag van een meisje was, terwijl de 20-weken echo toch echt een jongen liet zien.
Om mij gerust te stellen, eerst een echo, en ja hoor, gewoon een jongen.
De gyn vertelde dat een vk hem gevraagd heeft mee te doen aan een onderzoek en bij elke controle aan de hand van de hartslag te zeggen of het een jongen of meisje is. Conclusie: het zou een jongen zijn. En het werd een meisje.
Dus als je echt wil weten of het een jongen of meisje is, is de enige betrouwbare manier een echo.
Groetjes
Wij hadden een lage hartslag (rond de 130 in rust) en daarom dacht ik ook dat het een jongetje zou zijn.
Maar het is toch echt een meid geworden!
@Eddepet wrote:
Dus als je echt wil weten of het een jongen of meisje is, is de enige betrouwbare manier een echo.
Nee hoor. Gewoon kijken wat er uit komt na ca. 40 weken is de enige betrouwbare manier. Tijdens de 20 weken echo (met ruim 21 weken) van mijn eerste zou het een meid worden ... nou het is echt een jochie hoor.
@Mutti wrote:
Nee hoor. Gewoon kijken wat er uit komt na ca. 40 weken is de enige betrouwbare manier. Tijdens de 20 weken echo (met ruim 21 weken) van mijn eerste zou het een meid worden … nou het is echt een jochie hoor.
Daar heb je gelijk in, dat is het meest betrouwbare.
Over 1,5 week krijg ik mijn 20 weken echo. Ik ben erg benieuwd.
Ik dacht dat ze het de laatste tijd wel aardig goed kunnen zien op een 20 weken echo wat het word. Maar toch een verhaal dat het niet goed was gezien. We wachten gewoon af. Maar 1 ding is zeker het wordt een baby dat heb ik al wel gezien :mrgreen: :mrgreen: .