hartje met 11+1 niet kunnen horen met doptone UPDATE PAG2!!!

ben weer terug van de vk…en absoluut niet gerustgesteld :cry:

geen hartje gehoord… :cry: :cry: :cry:

maak me nu dus zwaar zorgen, gelukkig mag ik 8 nov alweer terugkomen en gaat ze het nog 's proberen met de doptone. als ze dan niks kan horen krijg ik nog een echo…

voel me nu zó slecht :cry: :cry: :cry:

ik dacht ook dat je het hartje nu al wel kon horen…de vk vertelde dat het idd een grensgeval is…50/50 kans…maar ik maar me zorgen…

wie herkent dit??

en hoe liep het af??

Heb helaas geen ervaring hiermee…

Maar wilde effe een :hug: geven.

Komt vast allemaal goed meid :-*

bij de juli mama’s al gedaan, maar ook hier nog even :hug: , maar helaas/gelukkig geen ervaring.

Ik had hetzelfde met 13,5 wk. Het was de eerste keer dat de vk het probeerde te laten horen, maar we hoorden geen hartje. Maar ik was niet meteen ongerust. Had sterk het gevoel dat het wel goed zat daarbinnen.

Ik kon toen 2 dagen later voor echo. En er was meteen een kloppend hartje te zien! :inlove: Bleek dat het kindje heel diep in mijn buik lag, zo’n beetje tegen mijn ruggegraat aan. Ik heb de placenta aan de voorkant zitten, dat speelt ook mee. De afstand van de echokop naar het kindje was 8 cm. Dus het was eigenlijk niet zo raar dat we het hartje niet konden horen. Maar via het echoapparaat hoorden we het dan voor het eerst. :inlove:

2 wk later bij de VK (mocht eerder terugkomen) was het hartje meteen hoorbaar! :inlove:

Hopelijk kan mijn verhaal je een beetje gerust stellen.

hier doen de VK’s het niet meer met die termijn omdat het gewoon best vaak voorkomt dat het hartje niet gehoord wordt en het meer ongerustheid teweeg brengt als het wel proberen…

Vanaf 12 weken wordt er hier geluisterd.

Hoop dat jij ‘gewoon’ 1 van de velen bent waarbij het na 12 weken wel mooi te horen is :thumbup:

Met 13 weken kon de verloskundige geen harttonen horen bij mijn tweede. Bij een echo was het wel allemaal goed, het had te maken met hoe ze lag ofzo begreep ik! Ze is nu anderhalf ;)!

Hier kregen wij ook te horen dat we pas na de 12 weken mochten komen voor het hartje luisteren. En ook toen kregen we de waarschuwing “ik kan niet beloven of jullie het hartje kunnen horen”. Dus zelfs met 12,3 weken. (Wij hadden het al gehoord met de echo, dus wisten dat het goed zat). Hoop ook zo voor je dat je kindje gewoon heel diep ligt.

hier was het hartje van ons mannetje na onze 2e echo nog niet hoorbaar. 2e echo was met 11,5 week, we hadden het hartje dus zien kloppen, dag daarna niet hoorbaar. was op dat moment ook niet echt onzeker, had het tenslotte niet lang daarvoor nog zien kloppen en hoorde van te voren al dat het lastig was… we mochten een week later terugkomen voor de zekerheid en toen liet meneer goed van zich horen. Het manneke is nu bijna 10 maanden :wink:

Hier ook bij een van de twee met 11 weken 3 dagen niets te horen, echo was prima en de week erna bij de VK toch wel lichtjes een hartje hoorbaar.

:hug: :hug: rustig aan meis, het kan gewoon te ‘vroeg’ zijn voor de doptone :-*

Na een goede 12 weken echo hoorde de vk bij mij 3 dagen later het hartje ook niet…

Meteen naar het zieknhuis gegaan waar alles in orde bleek. Bij mij zat de placenta op de voorwand en dan hoor je het ook slechter.

Ik hoop dat bij jou ook alles in orde is, sterkte!

hier bij de vk praktijk proberen ze niet eens om het hartje voor de 14 wkn te luisteren, puur omdat het je onnodig ongerust zou kunnen maken.

Bij mij tijdens mijn vorige zwangerschap was er met 12 wkn bij de gyn ook nog niets te horen, terwijl op de echo die ik tegelijkertijd kreeg alles in orde was.

Het komt vaker voor dat met 11 of 12 wkn het hartje nog niet te horen is, ik hoop dat al deze berichten je bezorgdheid iets kan wegnemen :hug:

Lieverd, ik begrijp je bezorgdheid :hug: (zou ik dus ook hebben :cry: )

Hier bij M.artijn bij 12 weken met de doptone ook geen hartje te horen. Mijn toenmalige gyn vertelde dat dat bij heel veel vrouwen het geval is.

:hug:

Hier helaas een andere ervaring. Bij mij was het hartje met 12 weken ook niet te horen. Een dag later bleek dat mis, al 4 weken, net na de eerste echo was het gestopt.

Sterkte, ik hoop dat er niks aan de hand is. Maar zelf zou ik niet tot 8 nov gaan zitten wachten hoor, maar om een echo vragen :shifty:

Met 12 weken konden ze het hartje niet vinden. Ik mocht toen ook een week later terugkomen en toen vond ze 'm wel. Mijn baarmoeder lag ver naar achteren en nog erg laag. De vk gaf aan dat ze meestal pas v.a. 13 weken het hartje gaan zoeken omdat ze heel vaak vrouwen onzeker weg moet sturen en een week later alsnog gerust kan stellen. Bij de zwangerschap van Aukje gingen ze idd pas later luisteren dan bij Mats.

Hier ook bij de 2e met iets meer dan 12 weken bij de gyn. geen hartje te horen, ik gelijk schrikken natuurlijk ondanks dat de gyn. me had gewaarschuwd dat het kon zijn dat het niet te horen was :shifty: Maar ik had gelukkig toen nog een echte supergyn. :thumbup: en ik mocht gelijk even naar de overkant van de gang om even snel tussendoor een echo te laten maken :inlove: Hij wilde het zelf ook even helemaal zeker weten of alles goed zat :wink: Maar gelukkig was daarop een heel mooi spartelend kindje te zien met een goed hartslag, maar het aapje lag helemaal aan de achterkant :lol: En Joon is nu ruim 2,5 :inlove:

Ik kan me je ongerustheid dus onwijs goed voorstellen, maar het is heel vaak zo dat het nog niet te horen is, zoals je hier al veel leest :thumbup: Zekerheid heb je natuurlijk niet, maar die heb je helaas nooit :hug: Maar we gaan duimen voor een mooi hartje op 8 november :pray: :inlove:

Mijn VK probeert het om deze reden niet eens onder de 13/14 wk en ze waarschuwde mij op die termijn ook nog dat het mogelijk was dat het hartje niet te vinden was.

Probeer je alsjeblieft niet te druk te maken :hug:

bedankt iedereen voor jullie reacties…ik maak me wel druk, maar ben niet meer zo in paniek als vrijdag…besef dat het nog alle kanten kan opgaan…

ik ga ook niet eerder voor een echo dan de 8e (als ze het hartje dan ook niet kan vinden) zolang ik geen bloedverlies heb… :pray:

(wil niet zeggen dat ik jullie duimpjes niet nodig heb :shifty: )

dikke :-* en ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

:hug: :hug: Blijf aan je denken hoor :-*

he bah wat een onzekerheid

duimpjes draaien hier :pray:

:pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

:-*