Ik heb nu die van andrelon glad en stijl,maar de glans van hun is ook heel goed. Met de conditioner van andrelon erbij hebben we nu bijna geen problemen met klitten meer(en de glosspray).
Hier ook Andrelon shampoo en dan de stijl en glans variant geloof ik… en echt ik zweer bij de anti klit spray van gliss kur…
Enne… eerlijk gezegd vind ik haar haartjes zoals op de foto juist wat lijzig maken… vind langer haar pas mooi bij een kindje vanaf een jaar of 3… :oops:
Mag je ook heel eerlijk in zijn. Ik probeer meestal twee staarten te maken, maar ze heeft helaas geen zitvlees meegekregen van ons…
Die gliss kur maar eens voor kijken dan… Andrelon ben ik zelf niet weg van, ik krijg daar juist heel vet haar altijd van… Maar misschien is het bij Keira anders.
Wij hebben ok andrelon shampoo ehhh iets met care en repair.
En zwitsal is alles behalve mild dus als je het daarvor wilt doen zou ik in ieder geval daarmee stoppen.
wij zweren ook bij gliss kuhr anti klitspray!
Wat wij bij meiske van 3 ook doen is de haren doorborstelen terwijl de shampoo erin zit…scheelt veel gegil met doorborstelen na het douchen/badderen… OT maar mss een tip.
Die shampoo van Cell hebben wij ook, dan geen aparte creme-spoeling meer nodig: scheelt 1 keer gegil en gekrijs bij het uitspoelen
anders moet je echt eens kijken voor dora 2-1 van dermocare.
Is echt enorm fijn en een van de weinige 2-1 shampoos die bij mijn dochter ook echt werkt als cremespoeling.
Die Dorashampoo hebben wij ook, is idd fijn (en als jij of je kind je niks met Dora hebt: het lijkt me dat alle 2in1 kindershampoo van dermocare gewoon hetzelfde is, ongeacht welk figuurtje erop staat :mrgreen: )
tussen pagekopje en gewoon een bob is ook nog een verschil en het scheelt net dat ene gedoe met klitten ed.
Onze dochter wil het nu ook langer, maar nu ze veel moet kammen ed gaan we ws toch terug naar e korte bob, tot onde rhaar oortje. Dan kunnen we ook genoeg met betrekking tot staartjes en wil ze het niet, kan het ook met een simpel knipje.
Onze grote meid heeft ook enorm dik haar, en daarom juist gekozen voor een pagekopje
Maar zo is iedereen anders. Tis wel rot dat ze zoveel moeite heeft met wassen ed.
Dochterlief heeft krullen en vreselijk klithaar, maar wordt ook maar 1x per week gewassen. Ik ben mega fan van bonacure producten. Voor mezelf heb ik bonacure seald ends als ik lang haar heb. Het is vrij prijzig maar je hebt echt maar een druppeltje nodig. Doe vreselijk lang met 1 flesje. Voor dochterlief heb ik eerst andrelon gehad, toen glisscure en uiteindelijk, toen mijn flesje leeg was en ik toch moest bestellen, bonacure krullenspul gehaald. Tube en spray en het werkt super goed.
Zou dus idd op zoek gaan naar goed antiklitspul die je niet uit hoeft te wassen. Waarschijnlijk moet je een paar merken proberen voordat je de perfecte voor haar haar hebt gevonden, maar dat maakt het badderen een heeeeeeeeeeeeel stuk gezelliger!
Oja en babyshampoo is idd niet goed voor het haar. Mijn dochter (die toen nog niet zo’n hekel aan haren wassen had) waste ik vanaf nog geen 2 met normale krullenshampoo van andrelon.
wij hebben met V.era lange tijd hetzelfde probleem gehad. Wat ik deed was samen met haar onder de douche, ik tilde haar dan op en hield haar tegen me aan, zo vond ze het uitspoelen minder eng. Ik gebruikte dan ook zo min mogelijk shampoo zodat ik het supersnel uit kon spoelen. Crémespoeling gebruikte ik toen nog niet, want dan moest ik nog eens spoelen en ik wilde juiste zo min mogelijk spoelen. Dus tegen de klitten had ik bij de kapper een crème gehaald. Uiteindelijk is het vanzelf overgegaan en nu kan ik V.era’s haar gemakkelijk uitspoelen met een washandje voor de ogen.
Waarom is babyshampoo eigenlijk niet goed voor het haar?
Die laatste vraag ik me ook af.
En hoe doen jullie dat dan met zeep in de oogjes? Want Keira houdt haar ogen wijd open…
Vanavond dus boodschappen doen, dus gelijk maar wat ander spul halen!
Haartjes van mijn jongste dochter (2 jaar) was ik miss 1 x per maand. Maja heeft ook niet veel haar. Verder spoel ik het wel altijd met water.
Mijn oudste met lang haar en een enorme bos met krullen was ik 1 a 2 x per week. En daar gaat ook elke dag krullencréme etc in. Met water is dit prima schoon te krijgen, ze heeft nooit vet haar.
Voor knoophaar heb ik sinds een aantal weken een Tangle Teezer, ik gebruik niets anders meer. Ook als ik met alleen shampoo was dan kan ik het pijnloos kammen.
Maar denk indd dat als je het haar teveel wast je juist vet haar krijgt.
Misschien zo’n handige ring, of een leuke duikbril.
Mijn meiden zijn ook totaal niet moeilijk met haartjes wassen. Als ze in bad zitten dan doe ik gewoon de sproeier over hun hoofdjes, en het water komt dan gewoon in hun gezichtje, vinden ze niet erg. Doen ze zelf ook als ze onder de douche staan.
Marijne wil ook geen washandje dus wij houden 1 hand op de haargrens en in de andere de douchekop. Zodra de douche op het haar komt, vegen we dat naar achteren, dus het komt nooit verder dan de haargrens / je hand. Ja, soms een druppel maar werkt prima zo voor ons.
Babyshampoo is speciaal voor een teer huidje natuurlijk en ontvet niet heel erg. Even snel via google ik zie veel mensen overstappen op wat anders vanaf 1,5 / 2 jaar.
Wij hebben Natusan shampoo, vind het niet zo lekker ruiken eerlijk gezegd maar is wel parfumvrij. Marijne is niet echt allergisch maar van teveel parfum krijgt ze plekjes.
wat voor de grotere kindjes misschien kan helpen is het liedje van chi chi wa.
hier heeft dat ook nog een tijdje geholpen. zingen en dansen onder de douche en ze hield haar hoofdje goed naar achteren om goed uit te spoelen.
baby shampo doet vrij weinig. het maakt het haar niet echt schoon en ontvet niet.
Mss helpt het als zij de douchekop vasthoudt zodat ze meer controle heeft? Bij Sean werkt dat gedeeltelijk, in die zin dat hij bereid is zijn haar voor een korte periode zonder gekrijs en gespartel uit te spoelen. Maar hij heeft dik en veel haar waardoor niet alle shampoo er gelijk uit is en dan moet ik nog wel eens naspoelen. Maar de meeste shampoo is er dan al uit, dus dat scheelt. Ik zal als de zwitsal op is ook maar op zoek naar een kindershampoo die niet prikt in de oogjes. Niet echt over nagedacht dat zwitsal echt voor de allerkleinsten bedoeld is en dat Sean al kan overstappen op een andere shampoo. Zal ff kijken bij natusan en dermo care.
hier gaat mijn dochter elke dag onder de douche of ze moet geen zin hebben dan mag ze nog spelen. zo om de 3dagen doe ik haar haren wassen…
Hebben een hele tijd gehad dat ik mee moest onder de douche en anders wilde ze niet. ook het haren wassen was drama… moet bekennen…ik heb gewoon weg even niet haar haren gewassen… wel elke keer licht met mijn handen door het haar alsof ik het deed en lichtjes met water in mijn handen erover heen…
Nu 2maanden later gaat ze zelf onder de douche… ik smeer de onderkant in en boven in bij haar pony nog niet. dit doe ik als ze er net onder staat zodat ik er niets aan hoef te doen…ze spoelt het onbewust zelf uit!