Doen jullie dit zelf bij je kindjes?
laat je het doen?
of gebruik je een tondeuse?
Ik vind het bij jongetjes snel te lang… zit even te twijfelen hoe ikt ga doen met Ryans haar…
Hieke is van de week voor het eerst geknipt. Ik laat het doen, maar wel thuis.
Echt makkelijk ging het niet :roll:
Pepijn had heel erg lang haar toen hij net geboren was, dus toen hij 1 maand oud was heb ik zijn matje van 6cm zelf geknipt :shock: hij lag toen op zijn buik op het aankleedkussen.
En met 4 maanden is hij door de kapster geknipt toen hij bij mij op schoot zat en vanaf 7 maanden zat hij in de trip trap stoel en dat gaat nog steeds goed.
Zelf knippen doe ik liever niet, want Pepijn heeft super stijl haar als je je daar op “verknipt” dan ziet dat er niet uit want dat zie je gewoon.
Lucas zou ik wel zelf kunnen doen, die heeft krullen dus dan valt het niet op als je er iets te veel vanaf knipt, maar meneer vind knippen helemaal niets dus die wordt door een kapster met veel ervaring geknipt
Hier hebben we ook een thuiskapster dan blijven ze iig in hun eigen omgeving als ze het wat eng vinden, dan is niet ook nog eens de omgeving vreemd.
Ik doe beide jongens zelf knippen en mijn man ook.
Oudste en mijn man gewoon met tondeuse. Jongste knip ik met speciale schaar… die gekartelde geval waarmee kappers haren altijd flink uitdunnen.
Op die manier ben je wel langer bezig met knippen maar het valt veel minder op als je je eens verknipt.
Je kunt het zelf een beetje bijknippen als ze nog klein zijn.
Bij meiden maakt dat geukkig niet zo uit hihi…
Ik liet het bij Tessa op den duur wel knippen omdat het dan weer wat beter gaat groeien…
Ze zeggen dat als je het na een tijdje ( met een jaar ofzo) hun hoofdjes helemaal kaal scheert ze een hele mooie bos haar terugkrijgen…
mijn moeder haalt 1x in de zoveel tijd de tondeuse er over heen.
lekker makkelijk :thumbup:
ik doe het lekker lang , af en toe een puntje er af :lol:
Hij is een jongen, maar ik vind dat echt geen gezicht als ik het bij hem heel kort zou doen of met de tondeuse.
Ze moeten er wel het koppie voor hebben.
@stillewater wrote:
ik doe het lekker lang , af en toe een puntje er af :lol:
Hij is een jongen, maar ik vind dat echt geen gezicht als ik het bij hem heel kort zou doen of met de tondeuse.
Ze moeten er wel het koppie voor hebben.
dat is zo hoor.
mijn neefje heeft ook lang haar maar daarbij zou het ook niet staan.
die van mij hebben er echt kopies voor dat lange haar maakt hun juist weer heel armoedig.
Ik ga naar de kapper. Ziet er beter uit dan als mama het zelf knipt :roll: .
Laurens is vorige maand voor t eerst naar de kapper geweest. Hij vond het helemaal interessant op de hoge stoel met de spiegel ervoor!
Ik moet binnenkort met Isa, maar ik wil eigenlijk nog niet…dan wordt ze meteen zo wijs en baby-af!
Ze heeft al lange haartjes tot op d’r schoudertjes, maar het ligplek achterop haar hoofd wordt dun en doorzichtig :evil:
Ik heb me voorgenomen dat als ze in de buggy zit, ik de boel laat fatsoeneren…
Ik ben zelf thuiskapster. Het is heel verschillend hoe goed sommige kindjes hun haar laten knippen. Ze zitten bijna geen van allen stil maar je hebt er ook nog bij die alles bij elkaar gillen. Dat is meestal een paar keer en daarna is het over. Het is trouwens onzin dat als je een kindje het hoofd kaalscheert dat ze er dan een hele volle bos voor terugkrijgen. Het haar veranderd in de jaren continue. Pas als ze rond de 20 zijn hebben ze het de haarkleur/structuur waar ze de rest van zijn leven (totdat ze ooit kaal of grijs worden natuurlijk :lol: ) mee doen. Ik ken toch ook wel moeders die met hun kinderen naar een kapsalon gaan omdat het juist erg interresant is om in de spiegel te kunnen kijken of in een speciale leuke stoel te zitten. Het is een kwestie van uitproberen.
Misschien is dat de truc voor Hieke, spiegel erbij halen zodat ze kan zien wat de kapster doet. :think: Dat gaan we de volgende keer proberen. :thumbup:
Ik knip hier zelf, gaat eigenlijk altijd goed
Ik heb laatst het boek “Het kinderknip boek” besteld. Daar staan een heleboel nuttige tips in. Google maar even
ik doe het zelf. achterkant en zijkant met tondeuze, bovenkant alleen puntjes (anders heeft hij geen stekels meer!)
@sanmi wrote:
Ik ga naar de kapper. Ziet er beter uit dan als mama het zelf knipt :roll: .
hihi niiet als deze mama het doet :mrgreen: :inlove:
ik kan heeeeeeeeeeeel goed knippen
Ja Peggy, dat is vals spelen! :mrgreen:
Jij bent toch kapster???
@Noasmama wrote:
Ja Peggy, dat is vals spelen! :mrgreen:
Jij bent toch kapster???
hihih dat mag je niet verklappen zeg , foei , :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
@Uskyld wrote:
Ik knip hier zelf, gaat eigenlijk altijd goed
Ik heb laatst het boek “Het kinderknip boek” besteld. Daar staan een heleboel nuttige tips in. Google maar even
Is het wat dat boekje… ik zag het ook al op internet…
Ben zaterdag toch even met Ryan naar de kapper geweest…
weer lekker kort en hij deed het echt super .