Steeds vaker merken we dat Lenn harde geluiden niet goed kan hebben. Voornamelijk geluid wat hij niet zelf in de hand heeft. Zijn eigen gegil bijvoorbeeld… dat kan hij prima hebben :silenced:
Het kan gaan om veel pratende mensen (drukte op een verjaardag bijv), de eerste momenten op het kdv met drukke kids, geluid van formule 1 op tv, huilende baby (gelukkig is Nika niet zo erg ), geluid van speelgoed.
En als klap op de vuurpijl is hij echt bang voor motoren, ookal hoort hij ze buiten ver weg…
Is dit gewoon zijn ontwikkeling, een tijdelijk iets, of is het kenmerkend voor iets anders? Hij lijkt op die momenten onzeker en/of erg ongemakkelijk. Dat ziet er zo sneu uit, want verder is het eigenlijk helemaal geen onzeker jongetje, maar heel enthousiast!
Anyone?
Y.uri heeft ook zo’n fase gehad. Hij werd bijv hysterisch van de grasmaaier van de gemeente :roll: Ook al was hij nog mijlen ver weg hij dook ineen van angst en zette het op een krijsen.
Gelukkig is het een fase geweest want nu heeft hij daar geen last meer van
Ik herken het ook van Kaylee en het gaat idd voorbij… Hoewel ze het nu nog heeeel soms heeft, maar niet meer zo erg…
Ik ken ook een ventje dat ook zo reageerde. Als ik mijn auto startte kroop hij achter zijn moeder of vluchtte naar binnen. Het is nu (ruim 2,5) wel minder geloof ik.
Bo is ook niet van de harde geluiden, bij haar is het (nog?) niet over. Straaljagers zijn voor haar echte paniek, van allerlei andere dingen wil ze precies weten wat het is.
Bij lev was het een fase. Ging hij onder de tafel liggen als er een vliegtuig over vloog. Het is nu wat beter, maar hij schrikt snel.
Lotte heeft dat op het moment ook.
We zijn paar weken geleden naar een overdekt pretpark geweest… ze heeft heel de dag met haar handen op haar oren gelopen met de mededeling “veel lawaai, niet leuk”…
tegen drukte kan ze ook niet goed tegen.
Ben ook benieuwd of het overgaat …
deze fase heeft mischa ook gehad. En nog hoor ik regelmatig: mama wat hoor ik nou, ik vind dat eng!!
Goed uitleggen wat ie hoort en erbij vertellen dat hij niet bang hoeft te zijn werkt hier prima.
Van de week rende hij nog naar binnen, vloog een trauma heli over vrij laag… hij was buiten aan het spelen, maar vond dat toch wel heeeel eng.
Hier ook. Jasmijn houd niet van boren, timmeren, zagen en van de stofzuiger als ik daar de voet vanaf haal.
Dave heeft het ook heel erg gehad… nu nog kan hij hard wegrennen als papa de boor pakt…
wij dachten dat het kwam omdat het is begonnen toen hij zijn buisjes had gekregen ( 2 jr terug)
maar zo te lezen zijn er dus meer kindjes die er last van hebben… :roll:
@colle wrote:
Dave heeft het ook heel erg gehad… nu nog kan hij hard wegrennen als papa de boor pakt…
wij dachten dat het kwam omdat het is begonnen toen hij zijn buisjes had gekregen ( 2 jr terug)
maar zo te lezen zijn er dus meer kindjes die er last van hebben… :roll:
Verrek! Het is begonnen na het plaatsen van de buisjes. Bij Lenn was dat 27 januari van dit jaar :o … Dát is het, hij hoort alles veel beter, duidelijker… en harder dus! Het was ook al wel aan zijn spraak enz te merken maar in dit geval had ik de link met de buisjes niet gelegd. Bedankt voor alle antwoorden trouwens, altijd fijn, herkenning!
Hier een die vanaf de geboorte eigenlijk al schrikkerig is bij harde geluiden.
En nu nog steeds bij boren of iets plotseling heel hard. Erg zielig vind ik zelf En je kan er zo weinig aan doen ik probeer het niet te negeren maar ook niet te veel aandacht te geven.
Amy kan ook niet tegen harde geluiden. Hard praten, de radio… noem het maar op. Drukte vind ze vreselijk… nogal een gevoelig typje