Ik ben nu 15 week zwanger en heb ontzettend last van harde buiken.
Dinsdag op woensdag wakker gelegen van de harde buiken die constant aanwezig waren, woensdag tijdens mijn werk (op kdv 0-4 groep) bij de minste inspanning harde buik, heb ziekenhuis gebeld en ik kon gelijk terecht. Geen blaasontsteking maar ik moet rustiger aan doen , nu al :shock:
Ik heb een gevoelige baarmoeder
meer mensen die zo vroeg al harde buiken hadden? en wat hebben ze gedaan om het te verhelpen?
jooh nu al harde buiken!!!.. :hug: doe rustig aan meid!!!
heb helaas geen ervaring…
@juudje1985 wrote:
jooh nu al harde buiken!!!.. :hug: doe rustig aan meid!!!
heb helaas geen ervaring…
had ze helaas bij Lynn ook al vroeg toen ongeveer met 17 week
Bij Thomas had ik ze heel vroeg.
Maar dat was ivm een mega cyste :?
Bij de dames weet ik het gewoon niet meer :oops:
Doe maar gewoon rustig aan :-*
Een harde buik geeft aan dat je teveel hooi op je vork neemt en dat je een stap terug moet doen.
@Mirretje2 wrote:
Bij Thomas had ik ze heel vroeg.
Maar dat was ivm een mega cyste :?
Bij de dames weet ik het gewoon niet meer :oops:
Doe maar gewoon rustig aan :-*
Een harde buik geeft aan dat je teveel hooi op je vork neemt en dat je een stap terug moet doen.
ja weet ik maar per 1 dec begin ik op een nieuwe groep van bso naar kdv en voel me zoooo bezwaard om nu al te klagen
Iedereen zegt wel je kleintje in de buik is belangrijker maar toch
Hier ook sinds 3 weken harde buiken. En ivm bloedingen heb ik nu verplichte bedrust.
Heb toevallig net weer 1 moeten weg puffen.
Tis erg vervelend maar weinig aan te doen.
Inderdaad rustig aan doen.
Sterkte.
Hier ook 1, maar ik heb bij de eerste vanaf week 8 tot het eind heel veel tijd op mijn bed doorgebracht. Maar ik had ook krampen, en daardoor kreeg ik de harde buiken. (zeer gevoelige baarmoeder)
Bij deze zwangerschap al harde buiken met 13 weken.
Sterkte ermee!
Hè wat vervelend joh! En het is zo makkelijk gezegd hè, rustiger aan doen :roll:
Misschien ter geruststelling: ik had deze zwangerschap ook juist rond de 14-15 weken veel last van harde buiken, maar het is echt afgezakt en komt pas nu met 29 weken weer terug.
Sterkte! En misschien even een relax avondje inplannen?
hee Ka jeetje zoveel harde buiken? Rustig aan meid.
Laat je niet opdrijven door het idee wat anderen er van zouden kunnen denken hoor. Bij mij hielp een soort van zennnen in bad altijd ontzettend bij Lil. echt even helemaal ontspannen in het warme water!!
Ik had laatst zelf ook al het idee dat ik een harde buik had maar ik dacht dat kan toch nog niet!! (hier vooral na het twinkelen).
Rustig aan meis!!
x
Hey meis, dat is wel heel vervelend dat je nu al begint met die toestanden :? :hug: :hug: Bij Joon begon het ook al met 17 weken en toen konden ze simpelweg niets doen vanwege de termijn, maar vanaf week 22 ben ik Proluton gaan spuiten (een syntetisch Progesteron) om de baarmoeder ontspannen te houden :thumbup: Dit was natuurlijk ook met de vroeggeboorte van Valentijn in het achterhoofd en dat begon rond week 24/25 ook met harde buiken, dus ze waren hier erg op bedacht! Het heeft hier wel geholpen, want Joon is netjes blijven zitten tot 38 weken :thumbup: Ik bleek overigens wel allergisch te zijn voor de olie waar het in opgelost is, zodoende ben ik op een gegeven moment elke 2 weken gaan spuiten. Ik merkte toen wel dat ik na een ruime week alweer veel meer last van mijn buik kreeg, duidelijk dus dat de Proluton hier wel hielp. En verder heb ik inderdaad ook van heel vroeg in de zwangerschap rustig aan moeten doen :? Nu was mijn geluk dat ik niet buitenshuis werk, maar met een (toen nog) dreumes thuis is ook niet zo makkelijk rustig aan te doen hoor
Sterkte meis en houd jezelf heel goed in de gaten :hug: :hug: :hug: :-*
Bij Lynn deden ze iig niets qua verweking of ontsluiting , het is alleen voor mezelf erg vervelend en word na verloop van tijd ook pijnlijk.
Ik werk tot 1 dec op woensdag halve dag.
Per 1 dec ga ik van de bso naar kdv ipv 4 dagen werken 2,5 dag. Ben heel benieuwd of het dan wat beter wordt met meer rust er tussen.
Voelde me heel bezwaard ten opzichte nieuwe collega’s en mijn nieuwe baas. Maar gister toen ik thuis kwam erg veel last.
Vrijdag weer met mijn eigen gyn overleggen.
Hoe is het nu met de harde buiken? :hug:
Bij de oudste nooit harde buiken gehad (maar die kwam ook wel wat vroeger dan ‘gepland’) , bij de 2e vanaf een week of 32 ‘pas’, maar bij de 3e ook al vanaf een week of 18…