harde buiken

Hoe voelt dat eigenlijk, harde buiken? Is dat pijnlijk?

Samentrekking van de baarmoeder, onwillekeurig en niet pijnlijk.

Harde buiken mogen dus niet met regelmaat komen en pijnlijk zijn, anders zijn het (voor)weeen…



Heb je er last van?

Idd wat cin zegt. Het kan wel vervelend voelen. Harde buiken die pijnlijk zijn en komen en gaan in golfbewegingen duiden idd op (voor)weeën

Volgens mij mogen harde buiken wel pijnlijk zijn en zélfs in bepaalde mate regelmatig worden.



Een van de meimama’s 2009 had dat destijds ook. Misschien een keertje navragen bij de vk?

Tegen mij had de VK en GYN toen nadrukkelijk vermeld (bij Yari) dat het echt niet mocht.

Het was wel pijnlijk. Leek op maagpijn. Nu is het gelukkig weer weg :thumbup:

t voelt ook strak, alsof je een hele getrainde buik hebt. Strak en gespannen. Pijn doet t niet, altans bij mee deed t dat niet.

Mijn harde buiken zijn de laatste dagen ook pijnlijk, vrijwel continu zelfs als ik fiets.

Maakte me er wel een beetje zorgen om, als het maandag niet minder is ga ik ff bellen met de vk. Het zakt wel direct als ik rustig ga zitten/liggen.

Kan ook zijn dat je beeb is gaan indalen :slight_smile:



harde buiken voelen idd aan als of je buik een harde ballon is, en dat kan enigsinds ongemakkelijk aanvoelen.

Je buik blijft dan enige tellen gespannen (hier soms wel een aantal minuten) en ontspant zich daarna weer.

Hier voelt een harde buik echt niet fijn, maar voorweeen die ik nu regelmatig heb voelen nog velemalen onprettiger :-S

Hier ook heel veel harde buiken gehad, voelt strak aan…net alsof het een harde bal wordt.



Volgens mijn HA ligt de grens zo’n beetje op 10-15x per dag, als je dat hebt moet je echt rustiger aan doen.



Ik wist dat niet, en dacht eigenlijk dat het ‘erbij’ hoorde…druk thuis met peuter, druk op het werk, druk met alles…dus tja, gewoon maar doorgegaan met alles



Cas is dus wel met 31 weken en 2 dagen geboren, zonder enige aanleiding.



Volgens de gyn waren de harde buiken geen oorzaak geweest, maar wel een waarschuwing…

Ik heb ze bij de zwangerschap van Nout ook vaak gehad, bij mij vaak een teken van te druk zijn. Toen ik een week of 28 was kreeg ik ze ineens 'snachts en wat regelmatiger. Gebeld en moest toen meteen komen want dat mocht echt nog niet! Eenmaal daar zwakte alles af gelukkig, maar moest het zeker in de gaten blijven houden.



Mijn schoonzus (26 weken zwanger) zei vorige week ook al dat ze er last van had… Heb dr bij haar wel ff flink op gehamerd dat ze het goed in de gaten houdt en voldoende rust neemt en natuurlijk bellen naar de vk als ze het niet vertrouwt.

Sinds vrijdag heb ik er geen last meer van gehad. Nu ben ik wel grieperig, dus misschien dat het daarmee te maken heeft gehad :think:



Maandag bij de vk geweest. Het kindje is nog niet ingedaald, maar volgens haar gaat dat ook nog wel even duren omdat ik heel veel plaats heb voor de baby in de rest van mijn buik. We wachten maar weer af…

Ik heb vaak dat de bovenkant mijn buik zo strak aanvoelt, maar de onderkant nog wel soepel zeg maar. Valt dat dan ook onder een harde buik?