harde buiken

Oke, de meesten die al wat ver zijn in hun zwangerschap of al een kind gebaard hebben, kennen het wel : harde buiken.



Zelf heb ik dan al een heerlijke ondeugende boefje, maar toch, toen ik zwanger van hem was had ik niet zo veel harde buiken.



En nu … morgen ben ik 27 weken zwanger (heerlijk !) en ik heb echt veel harde buiken. De verloskundige zegt natuurlijk dat het komt omdat het mijn tweede zwangerschap is en dan werkt alles anders, maar dat ik regelmatig om de 10 minuten niet mag hebben en dat het binnen 1 uur wel minder moet zijn als je rust.



Nu begin ik eigenlijk toch best een klein beetje bezorgd te worden, ten eerste omdat ik erg last van bekkeninstabiliteit heb, maar ondanks de pijn daarvan, was ik er niet vreselijk bezorgd om. Maar harde buiken heb je niet altijd echt in de hand.



Dus mijn vraag is, wie had vroeg ook al veel last van harde buiken, heeft het ook vol kunnen dragen tot 40 weken en hoe gingen jullie er mee om.



Ja, weet het, rust en rust en rust en doe het ook echt mijn best al in, maar ben toch vooral nog nieuwsgierig.



:-*

In mijn eerste zwangerschap heb ik geen enkele harde buik gehad, maar in de zwangerschap van pepijn had ik harde buiken met 26 weken en die waren behoorlijk heftig. Ik moest toen meteen stoppen met werken en het echt rustig aan doen.

Met 35 weken had ik een soort van valse start want de harde buiken kwamen zo snel dat ik me echt zorgen ging maken.

Pepijn is uiteindelijk geboren me 39 weken en 6 dagen dus was keurig op tijd. Nu heb ik eigenlijk nog geen harde buik gehad…

Yep ook bij de tweede…erg :shock: ik vond het eerst ook niets…

Maar het is nu eenmaal allemaal iets soepeler us trekt je buik eerder op ofzo…

Sluit iig blaasontsteking uit dat heb ik wel steeds bij twijfel laten testen.

Ook niet te lang je plas op houden als je in 1x een volle blaas leegt trok bij mij ook mijn buik erg op…

En een tandje lager met het rennen,neem rust af en toe de voetjes omhoog,het zijn toch signalen van je lijf!

:hug:

Ik ben bevallen met 39+1 :mrgreen:

Harde buiken all over the place vanaf de helft al…en veel voorweeen gehad ook.

Ik heb ook erg last van harde buiken.

Nu had ik er met Rhodé ook al vrij vroeg last van (vanaf 32 weken) maar nu heb ik er toch al regelmatig last van vanaf de 26e week.





Ik zat me net te bedenken dat ik in de zwangerschap van Rhodé erg snel duizelig was als ik op stond, en dat ik nu gewoon een harde buik krijg als ik gewoon op sta…zo heb je volgens mij in iedere zwangerschap iets ‘bijzonders’.



Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor een eventuele vroeggeboorte. Als je het voor jezelf rustig aan doet (zodat de harde buiken dus niet daar van komen) zal dat heus niet.

Bedankt voor jullie reacties.



Ik dacht even, misschien dat de baarmoeder in de weg ligt waardoor hij hard aan voelt, maar dan moet je toch geen pijn hebben ? :think:

hoii



hier ook veel last van harde buiken al voor me 27ste week.

heb toen zelfs onderzoeken gehad… maar nog steeds niet eerder bevallen …

wel blijven de harde buiken na het opstaan en dingen doen… maar ook als ik rustig ben… geen pijl op te trekken hiero.

waarop me gyno zei dat is maar goed ook want als je er wel een pijl op kan trekken ben je begonne met bevallen … heeft die wel een puntje natuurlijk hahaha

Hier ook al enkele weken veel last van harde buiken; bij mij was het meer een continue gespannen baarmoeder. Ik bleek een blaasontsteking te hebben, waar ik in eerste instantie echt geen klachten van had. AB kuurtje gehad en extra controles in het ziekenhuis. Nu zijn de harde buiken weer wat minder, ook die continue gespannen baarmoeder is eindelijk ontspannen. Maar ik ben dan ook weer minder gaan werken; en ik doe nu alleen nog maar “zittend” werk (ik ben verpleegkundige). Rust heeft bij mij ook een positief effect!!



gr, Diana :-*

Ook hier regelmatig harde buiken gehad bij 2e kind.



Dacht zelfs een keer dat ik midden in winkel zou gaan bevallen en nog wel in Duitsland.

Gelukkig waren ze behulpzaam en mocht ik even gaan zitten en toen ging het wel weer…





Het is niet leuk… maar veel rusten en Jelle zo vaak mogelijk in weekend naar oma en opa brengen of andere oppas.

Dat heb je nu wel ff nodig.

vooral de laatste weken heb ik dat regelmatig gedaan. geloof vanaf 30 weken.



Wat hier boven ook genoemd is… laat je testen op blaasontsteking.





Sterkte verder!

Bedankt voor jullie reacties, heb gelukkig geen blaasontsteking, dus gewoon een teken dat ik het nog rustiger aan moet doen !

Hier ook meer harde buiken bij de 2e en bij de 3e kreeg ik die zelfs al vanaf de 20e week, ik verwacht me er nu ook wel vroeg aan.

Het voelt inderdaad zorgwekkend maar dat is het eigenlijk niet… :-*

Ik ben nog maar net 15 weken zwanger en heb ze nu al.

Bij mijn vorige zwangerschap moest ik met 20 weken echt aangepast werk doen omdat ik zoveel harde en op den duur pijnlijke buiken had.

Ook het advies van rusten gehad maar soms kreeg ik ze ook terwijl ik gewoon op de bank zat :roll:



Ben nu dus nog niet eens op de heflt en heb ze weer al.

Nu is mijn hartslag vrij hoog en heb dus bij de minste inspanning al het gevoel of ik de marathon heb gelopen en daar reageerd mijn buik op.

Vandaag toevallig bij de vk ook over gehad en weer dat advies van rust maar ja dat is niet echt handig met een loslopende peuter in huis :wink:



Ik probeer wel als het teveel of te pijnlijk word echt te gaan zitten of liggen maar voorkomen is bij mij bijna niet mogelijk.



Herken je gevoel helemaal.

Zeker met een loslopend peuter en die ook nog aandacht vraag valt het niet mee he ?



Maar soms is het wel een teken dat je rustiger moet doen. Zelfs met zitten heb ik ook regelmatig best een harde buik. Erg irritant is het soms wel.



Ook beterschap !

Hier ook al vrij vlot in de zwangerschap zeer regelmatig last van harde buiken, terwijl ik toch écht m’n rust wel nam enzo.

Was soms ook ‘bang’ voor een vroege bevalling, maar madam kwam pas met 41+2 :wink:



Denk dus ook niet dat het hebben van harde buiken altijd betekent dat de kleine eerder komt hoor.

Luca kwam overigens gewoon netjes met 38 weken dus op zich heeft harde buiken daar volgens mij weinig invloed op

Hoeft niet altijd, bij de ene heeft er nou juist geen invloed op, bij een ander wel weer.



Bij mijn vriendin heeft het dus wel gehad.

Ze heeft twee beide prachtige kinderen, ondanks haar vele harde buiken, maar bij de eerste heeft ze er heel veel last van gehad en ze heeft ook vroegtijdige weeen gehad, gelukkig konden ze het nog een paar weken uitstellen tot de kleine geboren werd.



Dus ja, soms kan het wel gebeuren dat je dan juist wel sneller gaat bevallen, soms weer niet.

ik had ook veel harde buiken, zelf ook bij uitrusten. Verloskundige zei ook steeds dat het geen kwaad kon. ons zoontje is wel met 32,5 weken geboren. In mijn geval betekende het dus wel iets. Vaak is het vals alarm, maar ik wil toch mijn ervaring ook opschrijven omdat het iets is om toch goed aandacht aan te schenken. En als je het niet vertrouwd, gewoon doorverwijzing naar het ziekenhuis vragen. Succes en ik hoop dat de harde buiken gaan afnemen.

Ja een vriendin heeft ook ongeveer zoiets meegemaakt, dus ik weet wel dat het serieus genomen moet worden.



Gelukkig gaat het al een stuk beter, kan alleen nog niet veel en zal ook niet veel kunnen. Zit nu in de ziektewet, dus ja dan wordt je weer ff op de feiten gedrukt, maar zo heb ik wel de ‘rust’.



:-*

@Femke, mama van Jelle wrote:

Ja een vriendin heeft ook ongeveer zoiets meegemaakt, dus ik weet wel dat het serieus genomen moet worden.



Gelukkig gaat het al een stuk beter, kan alleen nog niet veel en zal ook niet veel kunnen. Zit nu in de ziektewet, dus ja dan wordt je weer ff op de feiten gedrukt, maar zo heb ik wel de ‘rust’.



:-*
heel goed om nu je rust te houden. je kan beter thuis je rustig houden dan dat je de tijd moet uitliggen in het ziekenhuis he, want daar mag je echt niks meer. T zal niet meevallen met nog een kleine die in huis rondloopt…hopelijk heb je een beetje hulp met de huishouding enzo. Succes!!!