Harde buiken vraag

Ik ben nu <a target="_blank" title=“22 weken zwanger" href=“https://www.ikenmama.nl/22-weken-zwanger/”>22 weken zwanger en sinds gisteren heb ik veel harde buiken. Niet de hele dag door, maar wel af en toe een paar achter elkaar. Ik heb zelfs de verloskundige gebeld omdat ik me zorgen maakte erover, maar dat hoefde niet, zolang ze niet pijnlijk zijn. En omdat dit mijn derde zwangerschap is, kun je meer harde buiken hebben.



Overal op internet lees ik iets dergelijks, maar ook staat erbij dat het een teken is van je lichaam om rustiger aan te doen. Nu deed ik al rustig aan en toch heb ik ze, dat is ook waarom ik me zorgen maakte, maar waarom kan het geen kwaad, maar moet je dan toch rustiger aan doen?

Meis, mijn verloskundige zei dat in deze duur van zwangerschap normaal is om aantal keer op een dag een harde buik te krijgen.

Zal me niet teveel zorgen maken meis! :-*

Niet te naar maken meis. Het is ook een teken van groei. Maar in het topic over kramp van me staat een tip van Maja over magnesium. In combinatie met calcium het meest effectief en te krijgen voor erg weinig in bruistabletvorm bij de grootgruttersdrogisten. Wil ook helpen tegen harde buiken, want zelfs als ze niet pijnlijk zijn is het wel irritant. Niet vergeten inderdaad ook aan je rust te denken. :thumbup:

De baby gaat op een bepaald moment meer van je eigen voorraad verbruiken nl dus slecht is het allerminst, het gaat brokkelende nagels tegen, de beeb kan lekker botjes aanmaken en de magnesium is voor jezelf dus een groot voordeel.

Je moet je zorgen gaan maken als ze pijnlijk zijn of regelmatig komen, dan is het een teken dat je te druk bent. Verder is het heel normaal dus niet teveel over nadenken!

Bedankt voor de tips, zal morgen eens kijken voor magnesium, calcium krijg ik volgens mij wel genoeg binnen, drink veel melk, chocomel en eet ook nog eens toetjes en kaas.

Ik ben maar naar afleiding op zoek en dat helpt wel, inderdaad proberen er niet teveel over na te denken, maar dat is best lastig, ik ben al een piekeraar, en onder invloed van hormonen de laatste tijd nog veel erger, dat is best moeilijk ‘uit te zetten’ zeg maar.