Onze zoon praat nogal luid, tegen schreeuwen aan, als hij druk is.
Als hij gewoon zelf aan het spelen is, kan hij blijkbaar wel op een normale toon praten.
Maar zodra er anderen bij zijn wordt hij druk en dus ook heel luid.
We proberen hem dan telkens te corrigeren maar daar worden we zelf ondertussen ook wel moe van.
is dit weer zo’n fase bij deze leeftijd (ruim 4)?
We twijfelen nl om eens naar de ha te gaan voor een hoortest (zijn oom is aan 1 kant doof dus het zit wel in de familie)
ow zo :s misschien zou het kunnen dat hij is slechthorend of 1 kant oor doof … weet ik zelf ook niet precies…
beter naar audiogramcentrum gaan
kijk of test van zijn oren goed is?
ben wel benieuwd
nou die van mij is ook ruim 4 en die heeft hetzelfde probleem als de jouwes…
en met zijn oortjes is echt niks mis mee hoor !! hij is graag verstaanbaar bij andere …
Hoe vaak ik als kind wel niet van mijn moeder de vraag heb gekregen ‘of de volumeknop niet wat zachter gedraaid kon worden’… :mrgreen:
Aangezien jouw zoontje niet altijd zo hard praat, zou ik idd denken dat hij gewoon aandacht wil trekken als er anderen bij zijn, maar eens laten checken als je het niet helemaal vertrouwd kan zeker nooit kwaad!
Zijn oortjes laten controleren kan natuurlijk nooit kwaad. We zien overigens vaak dat kindjes die steeds harder gaan praten, tot zichzelf overschreeuwen aan toe, kindjes zijn die onzeker zijn in de situatie waarin ze zitten, en dit niet willen laten zien en daardoor zichzelf gaan ‘bewijzen’ door bijvoorbeeld harder te praten om ervoor te zorgen dat ze niet achter raken. Anderzijds, kan het natuurlijk ook gewoon een gewoonte zijn geworden, wat je kindje bijvoorbeeld heeft overgehouden aan een verkoudheid waarbij hij tijdelijk iets minder scherp hoorde…