Hard huilen na middagdutje

Sinds een tijdje moet Myrthe heel hard huilen na haar middagdutje. Vooral als ze wat langer heeft geslapen dan gemiddeld (= 3 uur), geloof ik.

Ze is dan bozig / bokkig, ligt te draaien in haar bedje, zet zich terwijl ze ligt boos af met haar voetjes tegen het matras, duwt iedereen weg, niets is goed.

Ze is een vrolijk meisje met hier en daar een driftbui of een huilbui, vandaar het extra opvalt.

We hebben al veel geprobeerd: kijken of ze opgepakt wil, of ze wil blijven liggen, wachten tot ze ons roept ipv direct reageren als ze wakker wordt / gaat huilen, gewoon rustig naast haar bedje gaan zitten en niets doen…

Ze kan zelf nog niet goed aangegeven wat er precies aan de hand is en ze weet volgens mij ook niet zo goed wat ze van ons wil op dat moment. Het is net als wanneer ze heel moe is en álles fout is. Wie herkent dit? Tips zijn erg welkom!

het kan wezen dat ze niet meer naar bed wilt dat had mijn dochter ook met die leeftijd

@chantalmvbrittany wrote:

het kan wezen dat ze niet meer naar bed wilt dat had mijn dochter ook met die leeftijd

Hoe bedoel je? Ze slaapt de laatste tijd namelijk juist extra lang 's middags en het begint pas daarna. Inslapen is -bijna- nooit een probleem.

Heel herkenbaar bij moeder :roll: :oops: en peuter. Hier is laag suikergehalte de oorzaak. Ondanks nukken even wat laten drinken of eten en dan trekt het na een kwartiertje weg. Hier hebben we dan ook echt met een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele moeilijke peuter te maken, die echt niets maar dan ook niets wil en alleen maar boos is en alles weg duwt.

Anne heeft dit ook weleens. Ook vooral als ze lang sliep. Alleen toekijken hielp, zo werd ze op een gegeven moment wat rustiger, maar als ik iets anders deed werd het van kwaad tot erger. Nu mag ze tussen de middag max 1uur en 15 minuten slapen. Dan maken we haar heel stilletjes wakker en is ze altijd vrolijk. We laten haar dus nooit meer een middagdut uitslapen. Zowiezo ook niet omdat ze anders s avonds niet naar bed wilt en dan onrustige nachten heeft. Op deze manier gaat het eprfect en hebben we onze vrolijke meid (met hier en daar een driftbuitje) terug. Veel sterkte

Joy heeft dat ook wel eens. Inderdaad ook na bijv een uur of 2/3 slapen. Dat ik denk zo je bent toch lekker uitgeslapen waar is je glimlach, inderdaad normaal ook een vrolijk kind! En dan is inderdaad echt niets goed. Ik laat haar dan een beetje en bied zo nu en dan aan dat ze kan komen. En blijf in de buurt. Dan moet het er schijnbaar gewoon even uit en vanzelf komt ze wel naar me toe!

Heel herkenbaar!

Heb er ook al eens een vraag over gesteld…

zie topic: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=34113

Ze is niet de enige.

Hier was de oplossing net als bij anderen om toch heel bewust het middagslaapje in te korten. Ze slaapt nu nog maar anderhalfuur, geen minuut langer :wink:

Heel herkenbaar! Mischa heeft dit ook bij vlagen.

Hij wordt dan, in tegenstelling tot normaal, huilend wakker.

Natuurlijk wil ik hem dan troosten, maar dan wordt hij echt helemaal wild :shock: . Schreeuwen, schoppen en slaan. Dan laat ik hem altijd maar op z’n bed liggen, maar daar wordt hij ook boos van.

Hij weet gewoon zelf ook niet wat hij wil dan. Ik laat hem dan altijd maar uitrazen, en op een gegeven moment laat hij zich dan gelukkig wel troosten.

Wat fijn om jullie herkenning te lezen. En inderdaad dat niets helpt en dat uit laten razen de beste optie lijkt te zijn.

Myrthe heeft de afgelopen 2 dagen opeens haar middagslaapje helemaal overgeslagen. Maar dan is ze 's avonds zooo moe…

Hier precies hetzelfde en nu na een week of drie huilen na een slaapje van 1-2 uur, wordt er vaak een middagslaapje overgeslagen. Allleen als ze heel moe is gaat ze nnog naar bedje voor hooguit een uurtje tot anderhalf.

Als ze 's middags niet slaapt moet ze zo rond een uur of 5 lekker even op de bank liggen of mag ze even tv kijken totdat we gaan eten. Zo blijft het ook gezellig aan tafel.

Hier precies hetzelfde!

Vooral Mees was echt niet te genieten na het middagslaapje. Naar mijn idee kwam dat omdat ze gewoon echt te vast en te diep geslapen hadden. Dus ook het middagslaapje ingekort en nu nog slapen ze smiddags bijna nooit meer. Ja ze zijn wel moe op het eind van de dag maar savonds om 7 uur rust in de tent is ook wel geweldig! Toen ze smiddags nog sliepen was het vaak savonds ook na negenen voordat ze gingen slapen. Ze hadden dan gewoon smiddags te lang geslapen.

Als ze smiddags niet geslapen hebben idd net zoals bij Mutsy, als ik ga eten koken mogen ze lekker tv kijken. Heel soms doen ze dan heel even hun ogen dicht.

Dus ik zou het slaapje iig inkorten als ik jouw was, en mss is het dan straks helemaal niet meer nodig! :smiley:

We wilden net haar slaapje gaan inkorten. Eén keer gedaan (met succes -> vrolijk meisje), maar sindsdien wil ze 's middags niet meer slapen. Hele drama’s, want ik wil er wel graag een rust-uurtje inhouden als we thuis zijn en daar denkt zij anders over… :wink:

En de middagen is ze nu eigenlijk té moe. Ach, we zien wel waar we op uit komen.

Het is gewoon een kestie van uitproberen. Eva heb ik een tijd lang om de dag laten slapen. Nu is het iedere dag max. een uurtje. Dan is ze ook nog lekker vrolijk tijdens het eten. :thumbup: