Happy Birthday

ik maakrte vroeger voor mijn broertje al gewoon dingen die op dat moment in me opkwamen …

Een keer eierkoeken met een gezichtje erop gemaakt

Een keer een zakje met chipjes en daar een leuk kleinigheidje bij

Een keer van die ronde doosjes kleurpotloden en daar een doosje rozijnen aan …

En zo verzin in iedere keer iets anders

Ik heb nu twee keer muffins gemaakt en mijn boef vond het erg leuk om die uit te delen.

Ik vind persoonlijk dat je het terplekke op moet kunnen eten, gezellig in de kring zodat de jarige echt jarig is zeg maar.

Van mij hoeven al die kadootjes niet.

Als ik zie wat er op een kdv al voorbij komt, vraag ik me af hoe dat straks op school gaat.

Ik vind het juist een uitdaging om een lekkere en leuke traktatie mee te geven, ánders dan snoep. Er wordt al zoveel op snoep getrakteerd, zelfs op de peuterspeelzaal al :frowning: Ik ga zelf dus heel bewust op zoek naar andere tussendoortjes (dat kan iets met fruit zijn, maar ook met vlees of iets dergelijks) en het internet is voor mij dan ook een echte bron van inspiratie :smiley:

De ene keer doe ik iets met fruit of kaas…andere keer iets met chips of iets van snoep…

Zoveel snoep krijgen mijn kids thuis niet,dus een tractatie op school kan er best van af…

Ik weet zelf nog van vroeger dat ik snoep of chips ook leuker vond als een sateprikker met fruit of kaas…

Volgens het voedingscentrum is kaas en worst juist helemaal niet zo goed (veel calorieën), zij hebben dan ook allemaal andere ideeën en daar zit ook snoep bij.

Zelf heb ik niet zoveel moeite met snoep of chips, maar wel als het overdadig is. Ik vind ook dat een tractatie wel leuk moet blijven. Een cadeautje erbij vind ik dus echt zo onnodig, we stikken hier van de potloden met gummetjes :roll:

Kinderen zijn nu eenmaal dol op snoep, heb het heel lang weten te weren, maar op een gegeven moment ontkom je er niet aan. Thuis heb ik meestal snoepjes zonder kleurstoffen, die krijgen ze ook niet dagelijks. Dat ze eens een keer wat anders krijgen, vind ik niet zo erg. Dan is het toch ook een feest!

Myrthe heeft vorig jaar op muisjes getrakteerd van eierkoekjes, 2 smarties als oogjes en een stukje dropveter als staart.

Ze hebben ook wel eens op mini-cakejes getrakteerd en Myrthe op de psz rozijntjes met een paaseitje (net voor pasen) en dat in een leuk geel servetje’ :slight_smile:

mijn oudste is 11 en in juni jarig en meestal is het lekker weer op haar verjaardag en tracteerd ze op ijsjes!!

Toen ze nog jonger was peuter/kleuter meestal op een kleinigheidje, bellenblaas ofzo…

liefs van Rose :-*

Spiesjes kaas/fruit etc. vonden ze hier best origineel, de kids in de klas dan he, dát was lang geleden :mrgreen: . Was ook een beetje ons gebaar naar de juf waar ie 4 jaar bij in de groep had gezeten, die lust geen zoetige dingen, neemt ze aan maar geeft het dan weg (niet dat ze ooit een probleem van zoetigheden maakt, feest is feest vindt ze), dit heeft ze opgegeten in de kring, zoontje blij :smiley: .

Mijn ergste ervaring (heb hem al eens in een ander topic neergezet) was op de PSZ bij m’n dochter. Ik had een hele leuke paasmand gemaakt (ze was heel dicht bij pasen jarig) en daar zaten allemaal versierde kleine mandjes in met stro en bloemetjes en kuikentjes, de tractatie was een chocolade ei. Zo’n middelgrote holle van de Jamin, niet extreem groot, niet extreem klein dus. Kinderen vonden het leuk tot ik er eentje hoorde zeggen; is dat alles wat we krijgen, één paasei??? :shock: :shock: :shock: Kind van 3, duh? De PSZ juf reageerde heel goed overigens en m’n dochter had het niet eens door maar ik ging steil achterover. De rest zat gezellig met het ei op te eten en met de kuikentjes te spelen trouwens :inlove: .

Lollies heb ik nooit in huis, maar je kunt er wel hele leuke poppetjes van maken als je er een servet of lapje overheen trekt (spookjes, heksjes etc), dus ik heb ze wel eens uitgedeeld. Ook nog 2 spekjes onderaan geprikt anders bleven ze niet staan :angel: .

O, ik las ook iets over iets met vlees, dat doe ik sowieso niet omdat toch wel een derde van de kinderen daar dat preventief niet aanraakt omdat er misschien iets van varken inzit.

Oja, toch maar even op de site van het voedingscentrum kijken (neem aan dat daar de tractaties op staan?). Wie weet wel handig voor het geval dát.