Happen naar adem (21 w)

Ben benieuwd of dit jullie bekend voorkomt. Sinds een weekje of 2-3 heb ik t idee niet genoeg adem te krijgen, dat ik constant diep wil inademen om voldoende zuurstof te krijgen… Nou heb ik hartproblemen (klep is gaan lekken door ziekte in combi met zwangerschap), en heb ik bij de minste inspanning al een hartslag van 150 of hoger, dus in die periodes vind ik het niet zo gek (hing gisteren weer snakkend naar adem over mijn boodschappenkarretje, broodje kopen bij 21 weken zwangerschap is een hele uitdaging hier :lol: ) Maar ik heb het dus ook bij een veel lagere hartslag, als ik gewoon lekker op de bank zit. Mijn hartslag is in rust tussen 90 en 100 (ook wat hoog dus, maar geen drama’s denk ik), en ook dan heb ik periodes dat ik met open mond zit te happen naar lucht :? Een beetje vergelijkbaar met een verstopte neus, en dan uiteindelijk door je mond gaan ademen voor meer lucht, maar dan zonder de verstopte neus :mrgreen: Ik heb het dus ook als ik in een reflex met open mond ga zitten ademen…

Het lijkt erger te worden als ik plat slaap (op mijn zij), dus sinds kort slaap ik met een verhoogd hoofdeinde, omdat het 's nachts echt zo erg is dat ik steeds happend naar adem wakker wordt…

Is dit iets normaals, of een gepersonaliseerde Niek-kwaal? :lol: Bij A.nouk heb ik dit nooit zo gehad…

Laat even je longen controleren…

Ik had deze klachten ook, en ben niet naar de HA gegaan…

Gevolg was een flinke longontsteking waardoor ik bijna 4 wkn in het ziekenhuis heb gelegen na de bevalling…

Beterschap moppie… :-*

Heel vervelend, ik weet helaas niet of dit erbij hoort of niet.

Zelf heb ik astma en ben dus wel bekend met het gevoel, vooral idd bij plat liggen.

Toch maar even langs de arts gaan voor de zekerheid!!

:hug:

Zou het niet (mede…) door het weer kunnen komen? Het is geen weer ook he nu… Je moet van de week toch weer naar de gyn? Aankaarten!!! En hoe hoog zit je buik nu? Ik had het veel later in de zwangerschap ook een beetje maar volgens mij kwam dat toen omdat alles een beetje klem zat.

En anders toch even langs de cardio, al snap ik dat je daar ook niet op zit te wachten…

:hug: :hug: :hug:

Zeker even langs de HA gaan hoor. Of een (telefonisch) consult bij de cardioloog. Van een lekkende klep kun je het ook benauwd krijgen toch?

Hoop dat je je snel weer beter voelt!

dat naar adem happen herken ik niet zo maar ineens een hele hoge duidelijke hartslag wel. echt zichtbaar zie ik het kloppen dan…

bij twijfel zou ik gaan bellen hoor…beter een keer te vaak dan te weinig

Heb je er ook pijn bij? Dat had ik wel en ik bleek last te hebben van gestesste tussenribspieren. Ik had steeds het gevoel alsof het laatste stukje lucht niet binnen kwam. Wat me op den duur een benauwd gevoel gaf. Als je er geen pijn bij hebt dan zou ik even naar de huisarts gaan.

Stekte!

Heb je de huisarts al gebeld meis ?

Hoe gaat het veder ?

Bedankt meiden!

Ik ben vandaag naar de gyn geweest, en heb het dus maar even aangekaart, dankzij jullie reacties :wink: Hij heeft naar mijn longen geluisterd, en hoorde niks bijzonders, dus hij vermoed dat het erbij hoort… Nou, oke, dan blijven we maar lekker doorhijgen he :wink:

@kimmiejj wrote:

Hoe gaat het veder ?

Lief dat je t vraagt :slight_smile: Het gaat redelijk. Beter dan ikzelf had verwacht, want de vorige zwangerschap lag ik nu al deels plat (ivm dreigende vroegtijdige ontsluiting, en vanwege mijn hartproblemen), en nu waggel ik nog een beeeeetje rond, en dat MET peuter, ipv 3 jaar geleden zonder :wink: Toch gaat t opeens rap achteruit, vooral met mijn hart. In volledige rust zit ik op 100, maar opstaan om naar de plee te gaan is 130, trap op 150-160, en als ik me niet lekker voelt, maakt dat alles nog erger,en kun je overal wat slagen bij optellen :wink: Ik heb 2 weken terug zelfs op 196 gezeten, na een trap oplopen, nou, toen was ik niet helemaal lekker meer :wink: Ik moet dus behoorlijk indammen.

Mijn baarmoederhals is aan het verkorten, maar was nog niet zorgwekkend kort, t was nog oke zo :slight_smile:

Kortom, bedrust komt stiekem dichterbij gekropen, maar voor dat ik de vorige keer met 19 weken weeënaktiviteit had, en nu, met peuter, dat nog niet heb gehad, vind ik best positief! Ik sta gewoon op standje 30% van normaal, en zo hoop ik nog zolang mogelijk in huis te kunnen blijven rondhobbelen :wink:

Bekken gaat nog redelijk, kan geen 15 minuten staan, maargoed, ik loop nog. En mijn hart en harde buiken geven me toch geen kans om veel te lopen, eigenlijk alleen nog in en om huis, en da’s meer zitten dan lopen, dus dat bekken zal voorlopig wel te doen blijven :wink:

Tis pittig, maar voor t goede doel, en ik geniet lekker van het gewiebel en geschop, dus ik ben best tevreden :slight_smile:

@Niek! wrote:

Bedankt meiden!

Ik ben vandaag naar de gyn geweest, en heb het dus maar even aangekaart, dankzij jullie reacties :wink: Hij heeft naar mijn longen geluisterd, en hoorde niks bijzonders, dus hij vermoed dat het erbij hoort… Nou, oke, dan blijven we maar lekker doorhijgen he :wink:

@kimmiejj wrote:

Hoe gaat het veder ?

Lief dat je t vraagt :slight_smile: Het gaat redelijk. Beter dan ikzelf had verwacht, want de vorige zwangerschap lag ik nu al deels plat (ivm dreigende vroegtijdige ontsluiting, en vanwege mijn hartproblemen), en nu waggel ik nog een beeeeetje rond, en dat MET peuter, ipv 3 jaar geleden zonder :wink: Toch gaat t opeens rap achteruit, vooral met mijn hart. In volledige rust zit ik op 100, maar opstaan om naar de plee te gaan is 130, trap op 150-160, en als ik me niet lekker voelt, maakt dat alles nog erger,en kun je overal wat slagen bij optellen :wink: Ik heb 2 weken terug zelfs op 196 gezeten, na een trap oplopen, nou, toen was ik niet helemaal lekker meer :wink: Ik moet dus behoorlijk indammen.

Mijn baarmoederhals is aan het verkorten, maar was nog niet zorgwekkend kort, t was nog oke zo :slight_smile:

Kortom, bedrust komt stiekem dichterbij gekropen, maar voor dat ik de vorige keer met 19 weken weeënaktiviteit had, en nu, met peuter, dat nog niet heb gehad, vind ik best positief! Ik sta gewoon op standje 30% van normaal, en zo hoop ik nog zolang mogelijk in huis te kunnen blijven rondhobbelen :wink:

Bekken gaat nog redelijk, kan geen 15 minuten staan, maargoed, ik loop nog. En mijn hart en harde buiken geven me toch geen kans om veel te lopen, eigenlijk alleen nog in en om huis, en da’s meer zitten dan lopen, dus dat bekken zal voorlopig wel te doen blijven :wink:

Tis pittig, maar voor t goede doel, en ik geniet lekker van het gewiebel en geschop, dus ik ben best tevreden :slight_smile:

Rot dat de bedrust er nu toch aan zit te komen meis!

maar wel fijn dat je nog kan genieten van je zwangerschap meis! :-* :hug:

Wat rot voor je meid! En dan ook nog dat warme weer… pfff…

Ik heb er op hele warme/benauwde dagen ook wel last van gehad. Meestals als ik de stad in ben. Dan heb ik het ineens erg benauwd en moet ik ook een beetje naar lucht happen. Ik word er dan ook meteen helemaal naar van. Moet echt gaan zitten en wat drinken of eten ofzo.

Ha Niek,

Tijdens de zwangerschap van emma had ik ook momenten dat ik naar lucht moest happen omdat ik het benauwd had. Bij mij bleken het harde buiken te zijn :eh: Die dus niet aanvoelde als harde buiken maar ik had het gewoon even heel benauwd. Misschien dat het bij jou ook zoiets is?

:-*