hapjes vanaf 6 mnd. wat en hoe?

Hallo,

Ik zie in de schappen vd supermarkt dat de beebs vanaf 6 mnd. al weer veel meer mogen eten. Nu mijn vraag: ik zie bijv. pyamapapjes, fruithap met opvolgmelk etc. Is het dan zo dat het pyamapapje dan in plaats van bijv een flesvoeding met nutrix is?. Ja, en wanneer zou je bijv een fruithap met opvolgmelk geven…, krijgt ie dan weer wat minder van de fles?

En ik zie hier weleens staan dat een kleintje al liga krijgt, ik heb alleen de Liga gezien die je vanaf 6 mnd. kan geven, of mag dat al eerder, of bestaan ze dus wel vanaf 4 mnd.?

Ons kleintje krijgt nu nog 4 flessen en 1x fruithap en 1x groentehap…

Groetjes van Mij

ja liga vanaf 4 maanden bestaat het is geschikt om te verkruimelen om de smaak van sommige fruit/groente zachter te krijgen of dat het fruithapje iets dikker word bijvoorbeeld banaan met sinassapelspa en een liga schijnt bij veel kindjes favoriet te zijn.

De liga 4 maand is bij ons in veel supermarkten niet te koop zelfs bij een supergrote alberthein niet dus heb ze bij de super gekocht.

ik zou alleen zooo jong nog geen sinaasappelsap geven :wink:

( of ander citrusfruit: tom krijgt het sinds een week pas dus vanaf 1 jaar)

ik weet niet of jij je aan een voedsel-introductieschema wilt houden, maar http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html hier kan je idee opdoen :thumbup:

geperste sinaasappelsap mogen ze wel hebben…

cb adviseerd het zelfs bij slecht poepende babytjes van 4 maanden.

maar geen stukken citrusvruchten

Dus toch…de 4 mnd liga is gewoon niet overal te krijgen. Ik dacht ook al dat ik het al wel eens gezien had. Ga er hier ook naar zoeken, lijkt me leuk om te zien hoe ie sabbelt op een stukje liga…

Alleen staat de vraag over toetjes/fruit met opvolgmelk nog open…ben b enieuwd naar meer antwoorden, alv ast bedankt.

Groetjes van Mij

cb adviseert dat waarschijnlijk omdat citrus de darmen sterk prikkelt :wink:

ik zou een andere oplossing voor slecht poepen zoeken zoals meer vocht/beweging/vezels enz :shifty:

toetjes /fruit met opvolg melk…tsja als een fv baby opvolgmelk krijgt en verdraagt…waarom niet?

Pyamapapje is inderdaad gewoon een soort papfles, maar dan met een lekker smaakje :wink:

Fruithapjes met opvolgmelk (zoals Frisfruitje, bedoel je?) geef ik gewoon af en toe als fruithap. De hoeveelheid opvolgmelk in die hapjes is trouwens te verwaarlozen hoor, ik dacht maar zo’n 5 % ofzo…

Zal gewoon lekker zelf fruit pureren (bv: banaan peer) en als dit goed gaat een groenten hapje. Zal persoonlijk nog even wachten met de liga.

Succes GR Nala