Hapje uit de vriezer

Word dat bij jullie ook altijd zo’n prutje?

Ik vind het leuk om voor Lucas te koken en probeer elke keer wat lekkers te maken.

Ik kook voor meerdere keren en dat bewaar ik dan in een speciaal bakje in de vriezer.

Maar als het eruit komt dan is het altijd heel droog doordat het vocht eruit getrokken is en is bevroren. Na het ontdooien en opwarmen is het altijd heel korrelig en ook weer vochtig door het ontdooide vocht, beetje lastig uit te leggen.

Maar ik krijg het dan niet meer mooi gemengd.

Lucas eet het wel maar ik neig nu steeds vaker naar een potje omdat het er gewoon niet smakelijk uitziet.

Echt zo’n slappe hap…

Hoe doen jullie dat?

Ik heb het geproefd en het smaakt verder wel gewoon oké hoor.

Er is verder niets mis mee.

Was mijn ervaring ook, het zag er niét uit maar smaakte prima. En zolang Sam het at was mama wel tevreden :angel:

Soms deed ik ook alleen de groente invriezen, pasta/aardappel/rijst vers toevoegen. Zag er wel iets smakelijker uit.

Ik vind invriezen ook niet zo’n succes. Het wordt inderdaad zo’n droog-week prutje. :silenced: Onze meid eet inmiddels zoveel mogelijk met ons mee. Als we iets eten wat niet zo geschikt is voor haar, dan geef ik een potje.

Ik roerde er altijd een scheutje olijfolie door, het is nooit droog geworden.

Hier krijgt mijn dochter altijd een vers potje die haal ik dan elke dag uit de vriezer.

En ziet er droog uit, maar als het in de magnetron is geweest vind ik het er gewoon normaal uit zien.

Tja, het blijft eetbaar dus het is niet anders denk ik.

Ik zal vanavond eens een scheutje olijfolie proberen.

Ik meng ook altijd een klontje boter door het uiteindelijke resultaat en dat vries ik dan in porties in.

Misschien moet ik dat laten, en pas na het ontdooien het klontje toe voegen.

Wie weet word het dan wat smeuïger.

Ik vind het altijd zo zielig als wij aan een lekkere maaltijd zitten en je ziet Lucas zo’n muffig hapje wegwerken… :?

Als het droog is, dan doe ik er meestal een beetje melkpoeder en water bij :thumbup: Maar dat is eigenlijk alleen bij de hapjes met macaroni :think:

Ik had dat dus ook… Vooral met courget… Dan was het net soep! Dus hij eet vanaf nu gewoon met de pot mee… Behalve als wij iets eten zoals rijst met pittige saus ofzo, dan krijgt hij een potje bruine bonen… Dus ik maak geen eten meer voor in de vriezer… Gewoon lekker met de pot mee… Prakken klein beetje jus en happen maar!

Wat je ook zou kunnen proberen is geen “prutje” invriezen, maar gewoon de “hele” groente. Als je die dan na het ontdooien prakt met wat aardappel, rijst of pasta ziet het er misschien beter uit?

Ik vries alle groente altijd met een beetje opvolgmelk in…hier is het meestal wel smeuig als het de magnetron is ingeweest