Een beetje een genant vraagje:
Het lijkt soms wel of het tussen m’n benen (bekkenbodem) een beetje uitstulpt. Vooral als ik bijvoorbeeld op de grond zit met opgetrokken knieën.
Iemand die dat herkent? Is mijn bekkenbodem misschien gewoon erg slap?
Zal het volgende keer ook eens bij de VK vragen, maar daar hoef ik pas weer over twee weken heen.
Ik heb daar tijdens mijn zwangerschappen ook last van gehad. Ik denk dat ik inderdaad slappe bekkenbodemspieren had en hierdoor de boel wat minder vastgehouden werd. Nu heb ik beide keren ook een grote buik gehad (1e keer veel vruchtwater, 2e keer een tweeling) en stond er aardig wat gewicht op mijn bekkenbodem.
Ik kreeg als advies om wat vaker horizontaal te rusten, dus echt liggen op de bank of even naar bed te gaan.
@sassie1980 wrote:
Ik kreeg als advies om wat vaker horizontaal te rusten, dus echt liggen op de bank of even naar bed te gaan.
Dank je, dat zal ik alvast wat vaker doen. Heb je na je bevallingen nog klachten gehad ivm je zwakke bekkenbodem?
Na de bevalling had ik dat wel een poos; als je dan een stukje wandelde, had je het idee dat je d**s tussen je knieën hing 8)
Het helpt zéker als je na de bevalling je oefeningen doet! Ik weet alleen niet of je die ook mag doen als je zwanger bent? Lijkt me op zich geen kwaad kunnen; bekkenbodemspieren aanspannen en weer ontspannen?
Herkenbaar helaas. Mocht je veel last hebben, kun je ook stevig maandverband in je onderbroek doen om wat tegendruk te geven, zei mijn VK. Tot op heden nog niet gedaan.