Vandaag ben ik op pad geweest. Ik heb morgen eters, en ik wilde hangop met rode vruchten en bastognekoeken maken, maar goed…
Nergens die Hangop te vinden! Weet iemand waar ik dit kan kopen naturel? Volgens mijn gegevens moet de yoghurt (of karnemelk) 8 uur uithangen… Als ik nou morgenvroeg heel vroeg naar de winkel ga, kan dat alsnog… Maar heel handig is dat niet…
Iemand enig idee? Je hebt wel bij AH hangop met passievrucht, en nu dacht ik: als ik die gele siroop onderin laat zitten kan dat nog wel, maar dan moet ik wel zeker weten dat het witte gedeelte gewoon naturel is…
Alvast bedankt!
AH verkoopt ook naturel en anders is het heel makkelijk zelf te maken.
Een vergiet met daarin een schone theedoek. Pak volle yoghurt erop leeg gieten. Doek eroverheen dicht vouwen en er wat zwaars op zetten.
Als je het 's morgens doet, heb je 's avonds hangop.
Wel een beetje vies klusje om die hangop weer uit de theedoek te krijgen. Leeg scheppen gaat het makkelijkste
idd heeft AH hangop naturel; heerlijk is ie. Je brengt me direct op een idee om het ook te halen en dan lekker met frambozen en bosbessen uit eigen tuin op te eten. :drool:
oh… heerlijk. Wij maken het altijd zelf, maar het is meer dan yoghurt uithangen hoor…
Hier gaat een schone theedoek in het vergiet boven een pan of kom. Ik giet daar zeker 2 liter yoghurt in leeg, goede volle yoghurt, magere bevat te veel vocht, dan houd je niets over.
Het moet minmaal 6 uur staan… meestal doen wij het in de ochtend in de doek en dan is het dik als we gaan eten.
En dan afmaken met een zakje vanillesuiker, aanvullen met evt wat gewone suiker, 1 beker slagroom lobbig kloppen en dit er doorspatel, een vleugje kaneel toevoegen en klaar is je hangop… geloof me, daar kan die kant en klare dus niet tegenop!! :drool:
@Cell wrote:
oh… heerlijk. Wij maken het altijd zelf, maar het is meer dan yoghurt uithangen hoor…
Hier gaat een schone theedoek in het vergiet boven een pan of kom. Ik giet daar zeker 2 liter yoghurt in leeg, goede volle yoghurt, magere bevat te veel vocht, dan houd je niets over.
Het moet minmaal 6 uur staan… meestal doen wij het in de ochtend in de doek en dan is het dik als we gaan eten.
En dan afmaken met een zakje vanillesuiker, aanvullen met evt wat gewone suiker, 1 beker slagroom lobbig kloppen en dit er doorspatel, een vleugje kaneel toevoegen en klaar is je hangop… geloof me, daar kan die kant en klare dus niet tegenop!! :drool:
jummie, dat klinkt lekker. Ik wou zeggen, kan je geen griekse yoghurt gebruiken ipv hangop, maar ik zou nu toch voor dit recept gaan. :drool:
Hangop is toch echt alleen de ingedikte yoghurt zonder toevoegingen. Je kan hangop namelijk ook gebruiken voor niet-zoete gerechten maar als een bijgerecht met kruiden erdoor.
Ik ben uiteindelijk wel geslaagd bij de AH, maar niet naar wens… Was inderdaad waar ik al bang voor was, namelijk hangop met passievrucht toevoeging. Dezelfde variant met bosvruchten was op… En, naturel hadden ze helemaal niet. Ach, ik ga het maar eens zelf proberen te maken en het receptje ook uitproberen…
Dank jullie wel!