Hangen

Myrthe doet dus niks anders dan hangen; tegen de bank, tegen en over tafel, tegen muren, tegen ons aan. Alles verschuift, ze valt zelf 1000x. Sowiezo is ze wat onhandig, loopt overal tegen aan enzo, ze kijkt gewoon NIET uit wat ze doet of waar ze loopt.

Iemand ervaring hiermee? Hoe leer je dit af, behalve blijven herhalen dat ze niet mag hangen en ze moet uitkijken…

Hmmm, misschien wordt dit een beetje een overdreven reactie… Maar hangen, struikelen, vallen, onhandig… is het misschien iets om aan te kaarten op school? Is ze al bij de schoolarts geweest? (ik weet niet precies hoe oud ze is?) Of misschien kan via school een MRT-er kijken (Motorisch Remedial Teacher). Of merken ze er op school niet zoveel van?

Ik geef deze reactie omdat het aan van alles kan liggen, behalve ‘gewoon onhandigheid’. Struikelen kan bijvoorbeeld ook aan de ogen liggen, hangen is misschien een bewust andere houding omdat dat prettiger is.

Zoals ik al zei: misschien overdreven, maar het kan goed zijn dit even in de gaten te houden!

kan ook nog zijn dat ze aan het groeien is .

dan zijn kinderen hun evenwicht vaak ook wat kwijt

of last van de oren of het gewoon niet zien

of,…

Hè, gatsie dames!! Hoop niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft! Maar wel bedankt voor de tip, ik zal eens vragen of ze het op school ook doet. Maar volgens mij zijn haar ogen prima. Oren is de vraag, ze heeft in maart buisjes gekregen, maar weet niet of ze er nog inzitten. Hier let ik al erg op, om te zien of ze weer doof wordt ed. Op zich lijkt ze motorisch ook in orde, ze beweegt verder goed.

Ze wordt trouwens eind maart 5 jaar, is nog niet bij de schoolarts geweest. Op cb ook nooit bijzonderheden geconstateerd.Ze moet binnenkort wel naar het zh voor een foto van haar onderrug, de ha vond dat ze een afwijkende vorm had. Maar ze zei wel dat het ws niets is, ze wil alleen wat uitsluiten.

Als we zeggen dat ze niet zo moet hangen en dat ze rechtop moet staan, zeurt ze wel dat ze dat niet kan… Maar ja, dat roept ze tegenwoordig overal bij.

Lastig hoor.

@@nneke! wrote:

Hè, gatsie dames!! Hoop niet dat het een lichamelijke oorzaak heeft! Maar wel bedankt voor de tip, ik zal eens vragen of ze het op school ook doet. Maar volgens mij zijn haar ogen prima. Oren is de vraag, ze heeft in maart buisjes gekregen, maar weet niet of ze er nog inzitten. Hier let ik al erg op, om te zien of ze weer doof wordt ed. Op zich lijkt ze motorisch ook in orde, ze beweegt verder goed.

Ze wordt trouwens eind maart 5 jaar, is nog niet bij de schoolarts geweest. Op cb ook nooit bijzonderheden geconstateerd.Ze moet binnenkort wel naar het zh voor een foto van haar onderrug, de ha vond dat ze een afwijkende vorm had. Maar ze zei wel dat het ws niets is, ze wil alleen wat uitsluiten.
Ik zei het niet om je ongerust te maken! :oops: Meer om het even in de gaten te houden (en even na te vragen bij arts en school).
Als we zeggen dat ze niet zo moet hangen en dat ze rechtop moet staan, zeurt ze wel dat ze dat niet kan..... Maar ja, dat roept ze tegenwoordig overal bij.
Lastig hoor.

Doe eens een spelletje waarbij ze met een boek (ofzo) op haar hoofd een rondje moet lopen. Kan ze dan wel rechtop staan? Dan kan ze het anders ook 8)

Biebels, je hebt me niet echt ongerust gemaakt hoor, natuurlijk heb ik zelf ook al vanalles bedacht, maar ja, je weet het gewoon niet. Het is wel irritant dat gehang. Ik was benieuwd of er meer kinderen zijn die dat doen, dan zou het nl. enigszins normaal zijn, maar als andere kids dat niet zo erg doen, dan moet ik toch eens even gaan informeren bij de schoolarts ed.

Voorlopig corrigeren we haar maar steeds weer en weer en weer en… Zucht. :roll:

Ze kán wel rechtop staan, maar ze doet het niet…

:think: die van mij hangt ook…

en loopt af en toe tegen een muur aan die er toch echt altijd al heeft gestaan!

hij is een dromer…en een kluns :lol:

Hier ook een hangsmurf, maar niet echt een botser. Heel enkel natuurlijk wel, maar dat heb ik ook wel.

Soms hangt ze hier ook wel, maar niet dagelijks en zo frequent als die van jou doet, zo te lezen. :think: