Vorig jaar mei is Lotte geboren d.m.v. een keizerssnede. Nu is het bij mij nog steeds zo dat de plaats van het litteken helemaal gevoelloos is. Zou dit ooit nog goedkomen?
Daarnaast heb ik best wel een hangende onderbuik. Ik ben niet medisch aangelegd, maar vraag me af of alles daar binnen wel op z’n plek zit. Het komt niet omdat ik dik ben of zo. Ik vind het heel vervelend, want je ziet het door sommige kleren heen en als ik fiets kom ik er soms met mijn bovenbenen tegenaan. Wat zouden jullie doen???
Groetjes,
Viratine
Lijkt het echt overtollig huid? Een vriendin heeft dat ook, waarschijnlijk doordat ze een verschrikkelijke grote buik heeft gehad. Heb jij dat misschien ook?
Ik had ook een mega buik en nu dus een hangbuik. Los van het feit dat ik nog 10 kilo te zwaar ben (wordt weer aangewerkt).
Eigenlijk zou ik ook buikspieroefeningen moeten doen maar daar komt het niet echt van.
Gevoelloos dat heb ik niet.
Soms denk ik weleens na een evt nummer twee en ws weer een keizersnede ga ik wel voor de buikcorrectieoperatie ofzo :shifty:
Hoi,
Ik heb dat ook hoor. Bij mij zijn beide kinderen met een keizersnede gehaald. En mijn huisarts heeft al gezegd dat vrouwen die een keizersnee hebben gehad bijna allemaal een hangbuikje eraan overhouden.
Tenzij je superstrak was voor je zwangerschap.
Ik weet niet of een buikwandcorrectie echt veel zin heeft omdat het vaak komt doordat je spieren doorgesneden zijn en die dus niet meer goed strak komen.
En daarbij komt dat het niet door de verzekering vergoed wordt en +/- 10.000 euro kost.
Buikspieroefeningen kunnen het hangbuikje wel verminderen. Dus er is zeker nog hoop.
Groetjes Mamapluis
Mijn dochter is ook geboren via een keizersnee, nu bijna 8 weken geleden.
Ik vraag me af of ik al weer met buikspieroefeningen mag beginnen eigenlijk en of het inderdaag ‘ooit’ weer goedkomt…? :?
Ik dacht namelijk dat ze tegenwoordig niet de buikspieren meer doorsnijden maar als het ware opzij schuiven? :think:
Ik heb ook nog een soort van gevoelloosheid als ik het litteken aanraak.
Behalve als ik het echt indruk, dat is gewoon zelfs pijnlijk…
Nou ja, volgende week heb ik pas de nacontrole, dus dan zal ik proberen of ik het een en ander kan vragen.
Groetjes,
Jollebol
Buikwandcorrectie kost ongeveer de helft hoor. Ga uit van 4500-5000 euro.
Over de hangbuik praat ik maar niet mee, die had ik al :oops: dus oordelen lijkt me zinloos …
Het gevoelloze daarentegen…Ja Amy is nu anderhalf en ik mis nog steeds een heel stuk gevoel op mijn buik rondom het litteken.
Ik heb bij de gyneacoloog nagevraagt hoe het zat en kreek een bot maar duidelijk antwoord: bij sommigen gaat het weg, bij anderen nooit, maar er zijn ook vrouwen bij wie het altijdpijn blijft doen, dus wat heb je nou liever…
Tja…ik heb me er dusmaar bij neergelegd dat ik daaraltijd gevoelloos zal blijven!
Heeel herkenbaar!!! Ik heb na de KS dus ook een ‘dubbele’ buik en erger me er echt dood aan. Laat voorop staan dat mijn allermooiste bezit daar 42 weken super heeft geleefd en nu prinsheerlijk in zijn bedje slaapt en het het allemaal waard is geweest. Toch vind ik het jammer dat ik zo’n gevoelloze hangbuik heb. Nu had ik een behoorlijke zwangerschapsbuik en ben ik ook niet superslank van mezelf, maar dit heb ik nooit gehad. Ik ga dan ook dinsdag voor het eerst weer sporten en er hard aan werken. Donderdag moet ik voor nacontrole en hoop dan ook dat ze zegt dat ik weer maar gaan sporten en mijn buik weg mag gaan werken. Of het lukt is natuurlijk een tweede. Bij de zwangerschapscursus zat nog iemand met een KS en die heeft precies hetzelfde. Een hele slanke meid, maar toch een dubbele hangbuik. Het heeft dus niet zozeer te maken met je postuur blijkbaar, maar wel met het feit wat een keizersnee met je buik doet. Wij gaan er hier in ieder geval langzaam, maar snel wat aan doen. Anders kan ik mij (voor mijn gevoel) nooit meer in het zwembad/strand vertonen. Er heeft wel een kind in gezeten, dus helemaal strak verwacht ik niet, maar wil toch in ieder geval wel 1 buik kwijt :oops:
Stan is nu 15 maanden, en gevoelloze gebied rond litteken is steeds kleiner geworden. Maar vlak om het litteken is het nog steeds gevoelloos, en ik ga er maar vanuit dat dat zo blijft…
Geen hangbuik zit nog genoeg vulling in (Ik heb nog gevraagd of ze behalve die kleine en de placenta ook niet meteen wat vet weg wilde halen :lol: ) Wel heb ik ook nog de beroemde gevoeloze plek na bijna een jaar
Heb geen hangbuik en m’n gevoel is zo goed als helemaal terug na 1 jaar.
Wel voelt m’n onderbuik nog steeds wat hard, zal wel lidtekenweefsel zijn want buikspieren zijn het niet :lol:
Ik kom me ook melden. 8) Hier ook zo’n hangbuik. Wil ook wel weer gaan sporten maar weet niet of het dan overgaat. Ach we zien wel.
Je mag trouwens na 6 weken weer sporten, is mij verteld bij de na-controle.
En wat betreft die gevoelloze plek. Die zit er ook nog steeds. Het is wel wat kleiner geworden. Bij de na-controle vroeg ik er naar, en daar kreeg ik als antwoord dat het zo hoorde, en dat dat ook altijd wel kon blijven.
Hoi allemaal,
Hier ook zo’n hangbuik
Ben 5 weken geleden bevallen van een mooie dochter en er moeten nog 15 kilo’s af.
Was in totaal 28 kg aankomen :oops: sinds de keizersnee 13 kilo eraf en nu de rest nog zucht…
Dit was trouwens wel de 2e keizernee hoor, maar om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed meer hoe het was gegaan na de 1e keizersnee.
Toen mijn zoon geboren werd had ik ook zo’n hangbuik, uiteindelijk is het wel kleiner geworden, maar die buik bleef slap (+ hee veel striae).
Nu maak ik me dus ook zorgen dat het niet meer helemaal goed komt na de 2e. Ga nu nog genieten van mijn verlof en ga daarna wel sporten.
Zijn er nog mama’s die zo’n hangbuik hebben kunnen wegwerken :mrgreen: en die tips hebben?
hoi
hier ook een hangbuik na de keizersnee
alleen bij mij is de keizersnee na 1 week onderhuids gaan onsteken en is toen gedeeltelijk open gesprongen dus ging er eigenlijk altijd van uit dat dat de rede was voor die extra hangbuik.
Het litteken is bij mij juist nog steeds gevoelig als ik eraan kom en het is toch echt over 2 weken 11 jaar geleden.
heb er een beetje vrede mee gesloten aangzien ik toch nooi geld genoeg zal hebben voor plastische chirugie
Hier eigenlijk helemaal geen problemen na de ks. Ja de eerste weken heel pijnlijk, daarna misschien nog een klein maandje wat minder gevoel rondom het litteken. 3 maanden na de ks was ik weer zwanger en eenmaal bevallen was mijn buik eigenlijk binnen hele korte tijd weg.
Nu 12 jaar na de ks is het litteken nog nauwelijks te zien.
Het enigste waar ik last van heb gehad is tijdens de zwangerschappen die volgden steken rondom het litteken (inwendig) in het begin en zo ornd de 30 weken van de zwangerschap.
Hier hetzelfde… :shock:
Ze zieden me in het ziekenhuis dat die zenuwen heel traag terug aan elkaar groeien (1 Ã 2 jaar)en bij sommige zelfs niet meer dus dat gevoelloos kan nog wel wat duren!
Die buik lijkt daar inderdaad over te hangen :roll: en dat is hier na 4 maanden nog steeds hetzelfde moet bekennen dat ik er ook nog wel niet veel voor gedaan heb!
Buikspieren worden opzij getrokken en normaal niet meer doorgesneden!!
(helaas geen excuus :lol: )
Mien
Hoi Hoi
Ik heb een maand geleden een keizersnee gehad en het is inderdaad erg gevoelloos net boven het litteken. Ik vroeg me al af of het normaal is of niet. Hier ook nog een buikje, maar hij word wel langzaam aan kleiner… hopelijk zet die trend zich voort
Ik heb al een paar weken niet op de weegschaal gestaan, wacht daar nog even mee tot na de controle in het ziekenhuis, Dan wil ik er langzaam aan voor gaan om toch weer een klein beetje mn oude figuur terug te krijgen. Ik ben tijdens mn zwangerschap ongeveer 12/13 kilo aangekomen. Ik heb me nl twee weken voor de bevalling voor het laatst gewogen en toen was het 11 kilo… dus ik denk dat er nog wel meer bji gekomen is die laatste weken :mrgreen:
Trouwens nog een vraagje, hadden jullie op een gegeven moment ook pijn aan jullie litteken, ik heb er nu al een paar dagen last van. Of zal het door het koude weer komen ???
Nou doei doei
:-*
Kan idd door de kou komen Martje, dat heb ik ook, dan is 't litteken wat gevoeliger, beetje trekkerig.
Bij mij zie je trouwens het litteken nauwelijks meer (zit precies op die plooi, onderhuids gehecht!). Ik vind het echt ongelofelijk, nog geen jaar na de ks! Kan me niet meer voorstellen dat ie zo uit m’n buik gehaald is!
Hier trouwens nog wel een hangbuik, heb ook flink wat vel over helaas… :? Ik hoop dat dit nog bij gaat trekken
(moet ik wel m’n oefeningen doen natuurlijk…
)
Hier 2x een ks gehad, en de 3de ks is op komst. Maar ik denk dat je een hangbuikje hebt, omdat het litteken vast weefsel is, en niet meer mee beweegt/groeit en als het litteken er niet zit, je huid dus soepeler is.
Maar hier ook een mama met 2 buikjes hoor, en ik heb zelfs boven mijn navel wijkende buikspieren. Soms als ik op een bepaalde manier omhoog kom, dan zie je een bultje ontstaan, nou ja, dan spannen de spieren zich, maar niet op de juiste plek :?
Wat ik niet snap, zijn die verhalen over 2 buiken… Gaat het dan over een snede die in het midden van de buik zit? (moet over drie weken een ks ondergaan, dus wil me een beetje voorbereiden hier :shifty: )…