Handrem vastgevroren... hoe ook al weer oplossen?

Hier ook de handrem erop gehad na een nachtje -15 :?

Maar geen problemen gehad :lol:

Handrem ging er goed af, auto startte zaterdag in eens keer, geen problemen gehad die dag.

Ook niet vastgezeten met de auto, veel in onze straat wel :stuck_out_tongue:

Geen tip voor je helaas

Bijna iedereen blijft thuis vandaag, er kan hier geen auto weg!!!

Sommige zijn al uren bezig om wel te komen :shock:

@fiep klophout wrote:

je kunt um beter niet in de 1 zetten, maar in een hogere versnelling zodat je zeker weet dat ie niet zomaar ervan door gaat :wink:

IDD :thumbup: aantal maanden geleden is onze auto van de viaduct gestort omdat hij in z’n 1 stond, hij is eruit geschoten en pas toen we de klap hoorden wisten we wat er aan de hand was.

Hogere versnelling dus, op een helling wil in z’n achteruit nog wel eens helpen.

EN als je de auto een uur warm gaat laten draaien, let er dan wel op dat je genoeg brandstof in de auto hebt, anders heb je het volgende probleem :wink: :mrgreen:

Succes dames!

Haha ik had hem er ook opstaan, rij weg en reed zo zwaar, maar er brande echt geen lampjes, bij koppeling los stond auto ook meteen stil en ik maar denken, joh die auto heeft het zwaar met dit weer

Toen ik hem parkeerde rook ik een brandlucht.

Hij reed overigens inmiddels wel goed.

Dus ik vriend gebeld en zei “het voelde alsof ik hem door de handrem heen moest trekken maar die had ik er gewoon af en nu ruik ik brandlucht, das toch gek?.”

Haha toen hoorde ik dus ook dat ie vastgevroren was en dat het niet zo goed was dan toch te gaan rijden :roll:

Muts dat ik ben, nooit over nagedacht dat dat kon gebeuren, dacht dat alleen de deuren dicht konden vriezen.

En die brandlucht waren de remblokken die flink aan het slijten waren doordat ik met de rem aan het rijden was :shifty:

Nou ja, gewoon aanrijden werkt dus op zich wel, want hij is hier wel helemaal los, maar kan het niet aanbevelen

overigens "warm laten lopen’ is voor een dieselmotor ERG slecht! Dus zou ik ook niet zomaar doen

Goed dat ik dit lees :mrgreen:

Dalijk ff me auto handrem afhalen maar ik had afgelopen dagen ook op de handrem gezet en geen last van gehad
 Alleen me ruitenwissers waren door de bevriezing stuk gegaan dus vandaag naar de garage geweest om nieuwe wissers te kopen

Dat ik me auto altijd op de handrem zet is omdat ik niks anders gewend ben
 Als ik hem in zn 1 zet en start te auto zonder het in de gaten te hebben, rij ik tegen iets op waar ik niet op zit te wachten
 Tis gewoon wat ik vanaf het begin af aan heb aangeleerd!

@femmie wrote:

overigens "warm laten lopen’ is voor een dieselmotor ERG slecht! Dus zou ik ook niet zomaar doen

hoezo? :slight_smile:

Hoe doe je dat dan met een automaat en de handrem ? Gewoon in P laten staan ?

Heb nu nl de auto van m’n moeder te leen (onze staat in de garage ivm apk en beurt). En nu wil ik hier natuurlijk de handrem niet van verprutsen.

@kaboutertje wrote:

@fiep klophout wrote:
je kunt um beter niet in de 1 zetten, maar in een hogere versnelling zodat je zeker weet dat ie niet zomaar ervan door gaat :wink:

IDD :thumbup: aantal maanden geleden is onze auto van de viaduct gestort omdat hij in z’n 1 stond, hij is eruit geschoten en pas toen we de klap hoorden wisten we wat er aan de hand was.

Hogere versnelling dus, op een helling wil in z’n achteruit nog wel eens helpen.

EN als je de auto een uur warm gaat laten draaien, let er dan wel op dat je genoeg brandstof in de auto hebt, anders heb je het volgende probleem :wink: :mrgreen:

Succes dames!

Jij maakt altijd wel hele extreme dingen mee hé :eh: :think:

ik heb bij rijles altijd geleerd in de 1 en op de handrem. Eigenlijk tijdens dit weer zet ik m ook op de handrem. Tot nu toe nog niet bevroren
hopelijk blijft dat zo

Ik heb mijn auto werkelijk nog noooooit op de handrem gezet.

HIj staat altijd in z’n versnelling :thumbup:

Nooit problemen, nooit gezeur
een aanrader voor de

handrem gebruikers onder ons.

@Pimpernella wrote:

Heb nu nl de auto van m’n moeder te leen (onze staat in de garage ivm apk en beurt). En nu wil ik hier natuurlijk de handrem niet van verprutsen.

Geen idee
 paar stenen achter de wielen tegen het wegrollen? :wink:

@Becca wrote:

@Pimpernella wrote:

Geen idee
 paar stenen achter de wielen tegen het wegrollen? :wink:

zou die in de P stand niet zowiezo moeten blijven stil staan?? bij m’n mams d’r renault clio bleef die iig staan in de P stand :wink: