heeft iemand deze toevallig? Hebben wel het spel (via kringloop) maar kom er nu achter dat de handleiding er niet bij zit…
Dus dacht, vraag het hier ff, kan online hem niet vinden.
Rick heeft het spel gisteren van Sinterklaas gekregen, met handleiding :mrgreen: .
Wil je morgen de spelregels wel even hier neerzetten, nu even geen puf voor. Ben moe, ga zo naar bed .
Wel erg leuk spel trouwens en ook makkelijk. Daarbij duurt het niet al te lang zodat Rick wel de aandacht erbij kan houden tot het spel is afgelopen .
wij hebben het ook, als je me even herinnert wil ik het wel inscannen voor je.
Super!! Dacht al dat ik het hier wel vandaan kon krijgen.!
Mm, doe rustig aan hoor!!
Renate, mocht je een scanner hebben mag dat ook hoor, laat dan maar weten pb ik je ff mijn mailadres!
Typ het wel even voor je, scanner is stuk.
Spel 1: De koekjesfabriek
Bedoeling van het spel:
Wie als eerste bij de aankomst is, wint het spel.
Dit doe je eerst:
De spelers kiezen elk een pion en plaatsen die op het 1e witte vakje. De kaartjes worden met de afbeelding van het koekje omhoog op tafel gelegd en grondig door elkaar geschud.
Spelen:
De jongste speler mag beginnen. Hij gooit met de kleurendobbelsteen. Hij mag zijn pion verplaatsen naar het eerstvolgende vakje waarop de kleur staat die hij gooide. De speler mag nu een kaartje omdraaien. Wanneer daarop een afbeelding staat van de kabouter waarmee hij speelt, mag hij nog eens gooien. Ook na deze beurt mag hij weer een kaartje omdraaien.
Wanneer hij een kaartje omdraait waarop een andere speler staat, is zijn beurt voorbij. Het getrokken kaartje wordt steeds opnieuw bij de andere kaartjes gelegd. Je mag met 2 of meer spelers op hetzelfde vakje staan.
Wit!:
Wanneer je wit gooit, mag je jouw pion niet verplaatsen en is je beurt meteen voorbij.
Het laatste vakje:
Om het eindvak te kunnen bereiken moet je blauw gooien. Je hoeft niet achteruit te gaan als dat niet lukt. Wanneer je niet meer vooruit kan, blijf je staan waar je staat. Ook nu mag je na elke worp nog een kaartje trekken.
De winnaar:
Wie als eerste het laatste blauwe vakje kan bereiken, is de winnaar van dit spel.
Spel 2 Het kabouterotbijt
Bedoeling van het spel:
Wie verzamelt de meeste koekjes?
Dit doe je eerst:
De kaartjes worden grondig geschud en dan met de afbeelding van de koekjes naar boven in het midden van het speelbord gelegd. Maak er een mooi torentje van. De spelers plaatsen hun pion op hun eigen startvak.
Spelen:
De jongste speler mag beginnen. Hij gooit met de kleurendobbelsteen. Hij mag zijn pion verplaatsen naar het eerstvolgende vakje waarop de kleur staat die hij gooide. Wanneer je niet meer vooruit kan, blijf je gewoon staan waar je staat. Het vakje waarop de koekjes liggen is paars. Je moet dus paars gooien om op dat vakje te komen.
Wit!:
Wanneer je wit gooit, mag je meteen naar het koekjesvak gaan.
Een koekje:
Wanneer je op het koekjesvak kan komen, mag je een koekje van de stapel nemen. Voor elk koekje dat je kan pakken, krijg je op het einde van het spel 1 punt. Als jouw eigen kabouter op het koekje staat, krijg je zelfs 2 punten!
De speler die het koekje nam, zet zijn pion terug op zijn eigen startvak. Hij mag nu opnieuw proberen bij de resterende koekjes te komen. De andere spelers spelen gewoon verder.
De winnaar
Wanneer alle koekjes op zijn, worden de punten geteld. Je krijgt 1 punt voor elk koekje dat je te pakken kon krijgen. Je krijgt een extra punt voor elk koekje waarop jouw eigen kabouter staat. Wie op het eind de meeste punten verzameld heeft, wint het spel.
Veel DubbelDobbel speelplezier!
hartstikke bedankt!!!