ik heb nog een handkolf van Avent liggen. Deze heb ik destijds gebruikt bij mijn eerste kind, de kolf is nu dus 5 jaar oud.
Ik wil deze nu weer gaan gebruiken maar hoe kan ik deze het beste schoonmaken? Uitkoken in een pan heet water?
Het gaat om die rubberen ringen die je op je borst zet etc…
en de flesjes. De spenen welke op de flessen zitten gooi ik wel weg!
Hoe kan ik dit dus het beste desinfecteren? Er komt (als het goed is dus weer melk in ) Dus moet het wel gedesinfecteerd worden na 5 jaar zolder.
ja uitkoken, de harde delen 10 minuten, de zachte 3. Uitkoken moet je de eerste maanden sowieso elke 24 uur, en dan de boel bewaren in de koelkast.
ik zou het sowieso eerst goed met afwasmiddel poetsen, daarna uitkoken.
Ook zou ik het borstschild vervangen, die kan je voor een paar euro bij de thuiszorgwinkel aanschaffen, mijn medela schildje koste me 1.75 en de oude was “aan het vervellen” zeg maar.
Er word wel aangeraden dit soort zachte materialen nieuw te kopen als ze al zo oud zijn, dus ik zou even goed naar de staat van je materiaal kijken.
Als de kwaliteit van de zachte onderdelen nog gewoon goed is (kijk vooral ook naar het ventieltje), is het aan te raden om alles losgehaald in een sopje af te wassen en het spul daarna uit te koken in een pan met water (eventueel met een scheutje azijn om kalkafzetting te verwijderen). Als je een vaatwasser hebt, kun je de onderdelen gewoon met de vaat mee laten draaien. Ze worden dan gewassen en tijdens het drogen bovendien gesteriliseerd, twee vliegen in één klap dus Schone, droge spulletjes kun je in een schone, droge dichtgevouwen theedoek in de kast wegleggen