handjes niet zien?

Ik lees steeds dat kindjes na 2-3 maanden (na het tweede sprongetje) hun handjes ontdekken en er naar kijken en mee spelen. Nu is Sophie ruim 4 maanden en heeft ze haar 3e sprongetje (bijna?) achter de rug. Alleen ze kijkt nog steeds niet naar haar handjes. Ze ziet wel andere dingen hoor. En ze stopt haar handjes heel graag in haar mondje :stuck_out_tongue: (ze heeft ook geen speentje, dus kan naar hartelust smakken op dr knuistjes).

Maar kindjes van vriendinnen doen het wel. Nu vroeg ik me af of het nog komt of dat er ook kindjes zijn die gewoon niet zo geboeid worden door hun eigen handjes/voetjes???

Dat komt nog wel hoor Yeline was er ook heel laat mee. Haar voetjes heeft ze pas met 9 maanden ontdekt :lol:

Evelien is net 4 maanden en sinds een week of wat ontdekt ze haar handjes… wel leuk om te zien… Haar voetjes heeft ze nog helemaal niet ontdekt…Ze probeert ook al dingetjes te pakken. We houden dan een rammelaar voor haar neer en dan probeert ze het te pakken. Evelien is ook niet zo snel in die sprongetjes… komt vanzelf.

Mara ontdekte haar handjes toen ze 5 maanden was.

Laat je niet het hoofd op hol brengen door al die fantastische baby’s van iedereen die zooooo ontzettend snel zijn met alles. Je kind doet alles op d’r eigen tempo en ze ontdekt voor ze 18 is echt wel dat ze handjes heeft hoor.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

das grappig Aleta

Ok gelukkig dan maar :slight_smile:

Ze pakt al wel van alles dus dat zit wel goed.

Veron heeft hier nog nooit zijn voeten in zijn mond gestopt… (dit terwijl normale baby’s dit volgens mij ook doen)…

Niks van aantrekken dus, ik kijk altijd maar zo: zolang ze zich blijven ontwikkelen en niet stil blijven staan is het goed, en het tempo maakt dan niks uit…

gr patricia

@babylover wrote:

Veron heeft hier nog nooit zijn voeten in zijn mond gestopt… (dit terwijl normale baby’s dit volgens mij ook doen)…

gr patricia

heb ik milan ook nog nooit zien doen

De handjes ontdekte Siënne ook pas echt goed met 4,5 maand.

Haar voetjes boeien haar nog steeds niet.

Komt allemaal wel!

Kaylee heeft haar handjes ontdekt rond de 4 maanden… en haar voetjes heeft ze 1 keer in haar mond gestopt, toen ze 7 maanden was… verder nooit meer… ze vond t vast niet lekker :lol:

hoi,

Elk kindje ontwikkelt zich toch gewoon anders?

Stijn heeft zijn voetjes ook nog nooit in zijn mond gestopt, maar doet dit met zijn handjes al vanaf 2,5 maanden, terwijl een neefje die nu plm 6 maanden is zijn voetjes al met 3 maanden in zijn mond stopte. Die zit ook altijd met zijn voeten te spelen, maar hij draait zich nooit om en probeert ook niet rechtop te zitten of te praten, dus er is nogal wat verschil tussen waar kinderen voor interesseren, volgens mij is dat uniek en normaal hoor!

liefs, Niene

@Sneeze wrote:

@babylover wrote:
… (dit terwijl normale baby’s dit volgens mij ook doen)…

Dit komt een beetje raar over hoor, is Veron geen normale baby? :lol:

Dionne heeft haar handen al wel ontdekt, maar haar voeten boeien haar ook niet hoor!!

Groetjes Denise

Nou ja normaal, wat is normaal… Tuurlijk is hij normaal :mrgreen: … Ik bedoelde ermee te zeggen dat het vaak voor komt en dus het als normaal beschouwt wordt dat ze de voetjes in de mond stoppen…

Zo wacht ik ook nog geduldig op de dag dat hij snapt dat als de boterham van zijn vorkje valt hij deze mag oprapen en dat stukje in zijn mond mag stoppen… (hij heeft dus ook nooit speelgoed in zijn mond gestopt, ook niet normaal :mrgreen: :wink: :mrgreen: )

gr patricia

ehh handen? :think: voeten? :think: :think:

het boeide Joost geen eeeeene moer :roll: werkelijk.

ja nu hij kan lopen wil hij ineens ineens wel eens babietje spelen en die spaarzame momenten dat hij stilligt op de commode gaat ie ineens als “bejaarde” baby op zijn tenen sabbelen :lol:

beetje laat vriend! :mrgreen:

Ik zag het ooit op het consultatie bureau: zo’n heerlijk klein babygrietje die haar tenen in haar mondje stopte, zó schattig en ik maar wachten tot hij dat ook ging doen Nou niet dus! :slight_smile:

De "verwondering over de eigen handen"is hem ook vreemd

Dit zegt trouwens dus niets over de verdere ontwikkeling, want joost is enorrrm goed met priegeldingen (muntjes in spaarpotten en dergelijke) en kan van prima tegen een bal schoppen.

Maar… misschien ontdekt je kindje het nog wel , !Het kan maar zo :slight_smile:

Fenne deed dit op 4 maand en nu begint ze aan haar voetjes te frunniken!!

Schattig wel… :inlove:

Als ik oei ik groei moet geloven, kon noa nu al veel meer dan ze nu kan. Volgens mij zou ze al moeten lopen langs tafels enzo, maar het enige dat ze doet is achteruit buikschuiven en rollen.

Ik zou me niet zo heel druk maken hoor op een dag is ze echt wel geinteresseerd in die dingen die steeds voorbij wapperen. Dat was bij noa ook ineens.

Alles op z’n tijd hoor, ieder beebje ontwikkelt zich anders. Sterre was wél snel met het ontdekken van haar handjes en voetjes, heeft ook geregeld rode teentjes omdat ze op haar voeten ligt te knabbelen, maar voor ze eens doorhad wat het idee achter een rammelaar was :roll: Speelgoed boeit haar veel minder, haar activity center vindt ze vooral leuk om er in het wilde weg keihard met voetjes tegenaan te stampen (was dus na 2 weken kapot, dus het is maar goed dat fisher price ‘levenslange’ garantie biedt :mrgreen: ). Dus wat dat betreft is ze gewoon minder snel, maar ik maak me daar geen zorgen over. Ze kan maar 1 ding tegelijk leren, en elke beeb is wat dat betreft anders. En da’s maar goed ook, toch?

xHeske

@Aleta wrote:

Mara ontdekte haar handjes toen ze 5 maanden was.

Laat je niet het hoofd op hol brengen door al die fantastische baby’s van iedereen die zooooo ontzettend snel zijn met alles. Je kind doet alles op d’r eigen tempo en ze ontdekt voor ze 18 is echt wel dat ze handjes heeft hoor.

ik had het niet beter kunnen verwoorden. :lol: :mrgreen:

Fay had wel al snel haar handjes gevonden. Ze was 2½ maand.

Maar Fay is 11½ maand en heeft nog geen tanden. :?

Dus elke kindje heeft z’n eigen tempo.

@Vicky wrote:

Kaylee heeft haar handjes ontdekt rond de 4 maanden… en haar voetjes heeft ze 1 keer in haar mond gestopt, toen ze 7 maanden was… verder nooit meer… ze vond t vast niet lekker :lol:

Deed Jens net voor het eerst. maar hij trok me daar een gezicht… maar goed, proef zelf je voeten maar eens :slight_smile: :stuck_out_tongue: