Wie heeft er ervaring met tweeling wandelwagens en kan ons op weg helpen? Wat vond je fijn achter elkaar of naast elkaar? Er is voor beide wat te zeggen maar ik vind het zo lastig om te kiezen. Het is nogal een investering en daar wil ik later geen spijt van krijgen als ik lekker met de kleintjes op pad ben!
Wij hebben de urban jungle duowagen. Erg fijne wagen, rijdt licht is erg wendbaar en qua breedte valt het ook erg mee, hij past gewoon door de deur. Hier in de buurt zijn veel tweelingen en ze hebben (bijna) allemaal deze wagen. Enige nadeel is dat je aardig wat ruimte in je auto moet hebben om hem mee te nemen, in mijn Corsa past hij niet (in de auto van m’n man wel) maar dat zal voor bijna alle wagens wel gelden. ervaring met achter-elkaar-wagens heb ik niet maar ik denk dat je daarmee dan wel minder breed maar ook minder wendbaar bent.
Tweelingwagens zijn trouwens legio op marktplaats te vinden, zodra ze niet meer gebruikt worden staan ze nl enorm in de weg en willen mensen er snel vanaf: dan heb je een mooie wagen in goede staat voor weinig als je een beetje mazzel hebt. (voor de onze hebben we incl. voetenzakken, regenhoezen etc. iets van 250,- betaald)
Wij hebben de koelstra flexxo twin. Ook naast elkaar en kan ook gewoon door de deur heen. Ik heb wel eens (dus niet structureel, wie weet wen je er aan) met een wagen met de kids achter elkaar gelopen, maar vond dat echt wel zo irritant. Om een stoep op te gaan moest je heel hard duwen en trekken omdat er voorin zo’n gewicht zit. Vind het ook voor de kinderen niet zo gezellig.
Wij hebben m gekocht ivm oppassen op buurkindje en buuf op de onze. Via mp voor 120 euro, 2 zitjes 1 wiegje, voetenzakken etc. Gewoon ff op mp rondstruinen, mocht het niks zijn is i ook zo weer verkocht en kun je altijd een achter elkaar zoeken.
ik zeg 1 gewone kinderwagen en 1 draagdoek (of allebei in draagdoek)
Wij hebben de Phil & Teds vibe. Maar goed wij hebben dan ook geen tweeling, maar 2 kinds wat korter op elkaar. Fijne wagen. Niet breed, past dus ook door deuren en in de auto neemt ie ook niet veel ruimte in.
Wij hebben ook serieus de Bugaboo Donkey overwogen. Ben een fan van Bugaboo, maar deze pastte helaas niet in onze auto i.c.m. 4 kinderen.
Blijft een lastige keuze, succes.
Wij hebben voor Luc en Stan een Easywalker Duo gehad en daar heb ik geen spijt van gehad.
Ik heb toen bij Prenatal meerdere geprobeerd, maar 2 zitjes achter elkaar vond ik echt niet fijn sturen en verhogingen (stoepranden, deurdrempels) oprijden. Hij pas dan misschien beter door deuren en gangpaden, maar bochten nemen in krappe winkels (Blokker, Kruidvat, Etos) lijkt mij ook weer niet fijn gaan.
We hebben nog tussen de Urban Jungle Duo en Easywalker Duo getwijfeld, maar de Easywalker vonden we fijner qua inklappen en hij was volgens mij ook goedkoper in de aanschaf.