handige tip

hoi,



Wat me net even te binnen schoot en wellicht ook handig voor jullie dreumessen als je buiten loopt.

Wellicht herkennen jullie het wel als ze zelf willen lopen en het liefst niet handje vast. Nu hebben we onze dochter binnen een 1 uur geleerd te stoppen als je stop roept. Dit werkt uitstekend. Niet meer achteraan rennen, etc. Wel oppassen dat je het alleen gebruikt als het nodig is. Dus bij oversteken van een weg. Als ze naar jouw idee te ver van je verwijderd zijn.

Daarnaast kan helpen Omdraaien. Heerlijk om op deze manier te gaan wandelen. Is een stuk relaxer erdoor geworden.

We hebben het haar geleerd door Stop te zeggen en dan je hand voor haar borst te houden zodat ze moest stilstaan. Dit 3 keer herhalen en het was akkoord.



Wellicht hebben jullie er wat aan

succes

Judith

Bijna 2 he… :mrgreen:



Jou tip werkte hier ook altijd… totdat hij echt 2 was en nu is het jammer de bammer voor mij…



Mies loopt, ik roep " stop" en mies stapt parmantig door, schud zijn hoofd en roept hard " nee, niet stop!" en daar sta je dan met je goede gedrag :lol:



Dezelfde ervaring heb ik ook met de andere 2 kinderen…



ze leren pas echt goed luisteren als ze tegen de 3 gaan en consequenties ervaren bij een gebod.

Hier is het gewoon, michel stoppen, nee niet stop… luisteren anders zet mama je vast in de buggy… dat snapt hij, dus de ene keer waagt hij het er maar niet op en de andere keer is hij als een waar 2 jarige zo dwars als een konijn en dan moet hij dus in de buggy…



Wat ik ermee wil zeggen is… het lijkt voor nu te werken, maar zodra zij in de fase komt die hoort bij 2 en haar grenzen steeds opnieuw zal willen opzoeken, dan is dit natuurlijk een prachtige grens om uit te proberen.

Ik zou er dus nog niet volledig op vertrouwen… :shifty:

hier ook zo’n jongetje die dat niet meer doet

heb nu zo’n loopdingetje wat om de pols gaat en ander kant om de mijne

met koortje eraan en zo hoefd hij geen handje wat hij dus pertinent weigert maar kan hij niet zomaar weg sjeesen

al moet ik zeggen dat ik hem de laatste tijd veel minder gebruik

en als ik echt even vlug heen en weer moet om wat boodschapjes te doen dan doe ik hem toch nog even in de buggy…

Het ene kind is het andere niet he, voor mijn oudste was dat ook voldoende :smiley:



Daarna dus niet meer… :lol:

Bij de tweede en derde deden we het zoals Cell ook zegt, bij niet luisteren gewoon direct in de buggy, soms schreeuwend en wel. Dat hebben ze toch vlot door en als ze dan echt graag willen lopen luisteren ze meestal wel.



Ik kan er nu ook echt enorm van genieten als ik wandel met twee kinderen aan de hand en de derde die ook graag een hand wil :inlove: