Ik kook voor Daniëlle meer dan dat ze bij één maaltijd op-eet en de rest verdeel ik in mijn afsluitbare Tupperware ijsklontjesla en vries ik in.
Eenmaal ingevroren doe ik de blokjes in een ander diepvriesbakje, stickertje erop wat het is en de datum.
Zo kan ik een andere keer gedoseerd pakken wat ik nodig heb.
Ook heel handig met fruit: vorige week een hele meloen gepureerd en ingevroren en vandaag at Daniëlle verse appel en een paar ijsblokjes meloen erbij :thumbup:
Yep. hier doen we het ook zo. Ik hou me één dag bezig met het maken van lekker eten voor Lucas. Allerlei soorten groenten en vlees/vis passeren de revue. Alles gaat netjes in potjes, stickertje erop en dna de vriezer in.
Zo maak ik altijd eten voor twee weken en dat is zooooooooooooo makkelijk. :dance:
Ik maak ook voor meerdere dagen tegelijk en de diepvries in.
:doh: zo dacht ik 't ook te gaan doen voor Deanne. Had allerlei bakjes en zakjes en stickertjes voor de datum gekocht…
Allerlei eten gemaakt en ingevroren…
Lust mevrouw het niet :doh: :doh: :doh: die blieft alleen óf vers óf uit een potje… maar als 't eenmaal ingevroren is geweest spuugt ze het dus gewoon weer uit…
Kun je eigenlijk alles groente en fruit gewoon invriezen of hebben jullie iets dat niet goed ging nadat het ingevroren is geweest??
Ik ben tot nu toe niet iets tegen gekomen, wat je niet kon invriezen. Bij sommige groenten, zoals bloemkool kan het wel iets wateriger worden bij het ontdooien. Ook maakt het Bas niet uit of het ingevroren is het geweest of net vers uit de pan.