Handige parkeerplek in Arnhem

Wie kan mij helpen wij gaan 14 oktober vanuit Sneek naar Arnhem naar de Gelredome naar concert Marco Borsato. Maar wat is nou een handige plek om te parkeren wil het liefst en vlakbij het stadion en vlakbij iets waar ik wat kan eten nog.

Groetjes Marielle

Kun je niet op de parkeerplaats van het Gelredome parkeren?

Ben bang dat als ik daar aankom om zo rond half zeven dat het daar megadruk is.

Vlakbij op loopafstand zit een winkelcentrum. Daar hebben wij 2 jaar terug ook geparkeerd. Nou weet ik niet meer precies hoe het daar heet. Iets van Kronenburg of zo. Je kan daar dan rustig even rondkijken, een hapje eten en er wordt dan aangegeven hoe je naar het Gelredome kunt lopen. Waarschijnlijk zijn hier nog wel meer Marco fans die wel weten hoe het daar precies heet. En de parkeerplaats bij dat winkelcentrum bleef toen ook 's avonds open.

Jel,

Je kunt je auto kwijt bij de Rijnhal. Bij Kronenburg mag je de auto niet parkeren, die doen altijd het hek dicht. In de wijken mag je in principe ook niet parkeren. Dat is wel eens wat lastig.

Verder kun je natuurlijk bij P8 (dit is de voormalige Saksen-Weimar kazerne) parkeren en hier verder met de bus naar de stad gaan (of met het speciale vervoer maar dan kun je niet eten). In de stad zit natuurlijk genoeg om wat lekkers te eten.

Maar kun je niet eerder naar Arnhem komen??

Dan kun je de auto dichtbij kwijt (in één van de woonwijken of in Elden) dit is een klein dorpje vlakbij het Gelredome. Hier kun je ook heerlijk eten (er zitten namelijk een snackbar en een grillroom. Beiden zijn bijzonder goed (ook kleine porties verkrijgbaar :wink: )

Als je het precies wilt weten moet je maar ff pb-en.

Veel plezier!

Ow, goede tip!!! Wij wilden ook parkeren bij het winkelcentrum, niet doen dus :wink: Netty, mag ik ook uitleg? (misschien iets om dit hier neer te zetten :wink: )

Netty wil jij mij de info pben van Elden dan probeer ik opvang voor Quillan te regelen.

En ik ben tegenwoordig gek op kleine porties :mrgreen:

Meiden, als jullie goedkoop willen parkeren moet je zorgen (eigenlijk) dat je vóór 12 uur bij het Gelredome bent. In de wijk (Malburgen-West) of Elden (is echt een plaats) kun je dan met een gerust hart je auto neerzetten, want dan is het nog niet afgesloten met bewaking. Daarna kun je heerlijk naar de stad gaan en lekker shoppen en eten.

Ik zet hieronder wel even een kaartje van Arnhem.

Ten zuiden van het Gelredome zit de brinksestraat (dit is Elden) en hier kun je hem neerzetten. Of bij de Rijnhal, of in de wijk aan de overkant van het Gelredome. (ten noorden van Gelredome)

Van hieruit kun je met verschillende bussen richting het Centrum of naar Kronenburg (dit is het overdekte winkelcentrum). Het laatste ligt op loopafstand van Gelredome.

Alle 3 de mogelijkheden zijn te belopen (max. zo’n 10 minuten) en zijn gratis.

Oh ja, en Jel…je kunt altijd om kleine porties vragen maar bij Hollywood in Elden heb je aan een broodje shoarma (of kip of iets dergelijks) al genoeg…zoveel krijg je. De gewone kleine schotels kunnen wij wel bijna 2x van eten… :mrgreen: .

Meiden veel plezier overigens…ik weet dat ik die dagen niet in Arnhem zal zijn.

Oh ja, je kunt vanaf die parkeerplaatsen heel gemakkelijk weer richting huis en dat is ook wel lekker.

Super bedankt ben alleen bang dat ik het niet ga redden om er zo vroeg al te zijn, maar goed we kunnen het altijd proberen het vroegst dat we het kunnen redden is uurtje of 4 half 5

in heel arnhem staat aangegeven waar je kan parkeren en gaan er vanaf die plekken pendelbussen. Zo was het 2 jaar geleden ook met symohonica in rosso…

Was prima geregelt

Een vriendin van mij woont aan de Groningensingel. Dat is ook vlakbij, wij hebben onze auto toen bij haar geparkeerd. Was 5 minuten lopen ofzo.

Hou er wel rekening mee dat er vanaf 's middags al stewards in de wijk staan waardoor je haast geen kans hebt om in de omliggende wijken te parkeren. Je mag dan alleen de straten in als je er ook woont.

Overigens zit naast kronenburg ook een gedeelte buitenparkeerplaats dat niet afgesloten wordt dus daar zou je nog kunnen parkeren. En je kunt bij de Ohra parkeren. Vanaf daar gaan bussen maar je kunt ook Elden inlopen (is maar een klein stukje) en daar wat eten en daarna verder lopen naar het gelredome.

Wij waren vorig jaar er rond half 6, geen stewards gezien hoor.

2 jaar geleden bij Symphonica mocht je bij Kronenburg wel parkeren :?

Er stond toen ook aangegeven dat de hekken niet dicht gingen ivm het concert van Marco. Wij gaan er eigenlijk een beetje van uit dat ze dat dit jaar ook niet doen. Maar ik ga pas de 17e, dus ik ga eerst wel op reacties letten van eerdere concertgangers.

wij zijn stug alle borden met “P-Marco Borsato” voorbij gereden 8)

Uiteindelijk stonden wij tegenover het Gelredome bij de Rijnhallen, ideaal :thumbup: …geen pendelbussen, geen gedoe!

We waren trouwens ook laat, pas om 18.30 uur ofzo!

Heb daar alleen geen eetgelegenheden gezien :think:

@marielle wrote:

Wie kan mij helpen wij gaan 14 oktober vanuit Sneek naar Arnhem naar de Gelredome naar concert Marco Borsato. Maar wat is nou een handige plek om te parkeren wil het liefst en vlakbij het stadion en vlakbij iets waar ik wat kan eten nog.

Groetjes Marielle

WIj hebben geparkeerd in het parkeergarage van de V&D :thumbup:

Alleen alle tom tom’s konden het niet vinden :lol: :lol: dus moesten we alsnog de weg vragen :lol:

van de v&d? da’s midden in de stad! Ja de bussen gaan wel vaak , natuurlijk .

Maar ik zou het gewoon proberen hoor op kronenburg, de Mc donalds zit naast het gelredome trouwens als je daar gelukkig van wordt :mrgreen: , maar voor echte eetgelegenheden kun je op kronenburg zelf volgens mij alleen terecht bij de chinees die zit trouwens welprecies aaan de andere kant vd parkeergarage.

Mocht je toch niet uit je parkeertoestanden komen ( volgens mij is het écht te doen hoor in/naast kronenburg, maar anders tik je op de nav maar de Slochterenweg in, daar barst het van de parkeerplaatsen, (school apotheek bejaardentehuis etc) , je kunt dan via een bruggetje naar kronenburg lopen en dan ben je ook zo bij het gelredome.

(Jeetje, waar zou die Jubbes toch Wónen :lol: ?)

Laat mij raden Jubbes…in Vredenburg??? :mrgreen:

(Heb zelf ook 30 jr in Arnhem gewoont en werk er nu nog :wink: )

Nou wij hebben ons parkeerplan getrokken eerst bakje doen bij Netty, en die begeleidt ons naar een plekje. Ik hoef niet luxe te eten kan ik toch niet op, dus een macdrek is ook goed genoeg.

nou had gezegd, zet 'm bij mij voor de deur en ik breng je wel ff, maar ik is er niet!!

gewoon bij kroon, OP TIJD, neerzetten