handdoeken, welke?

Wij zijn dringend toe aan nieuwe handoeken.

Een voor een gaan ze nu scheuren door slijtage.

Niet zo heel gek met een gezin van 5, handoeken worden hier aan de lopende band gebruikt en gewassen.

Maar welke zijn goed en daarbij is de prijs wel belangrijk.

Dus voor zo goedkoop mogelijk de beste handoeken :mrgreen:

kleur en motief maakt niet zo heel veel uit.

Ik heb nu een allegaartje in de kast dus van alles 1 serie zou wel mooi zijn.

En hoeveel zou ik moeten aanschaffen, ik dacht aan de man 3 handoeken + washandjes en 1 badlaken.

Dat zou wel genoeg moeten wezen toch?

En wat was het nou, nieuwe handoeken eerst in de azijn wassen voor gebruik?

alvast bedankt!!

:-*

De hotel-handdoeken van de Hema vind ik prettig. We gaan nu overstappen op de witte, staat mooi bij de badkamer en kan allemaal bij elkaar in de was. De ‘gewone’ hema-handdoeken zijn ook prima vind ik.

Ik zou langzaam steeds iets vervangen eigenlijk, anders is het een heeeel grote kostenpost in eens.

De hoeveelheid die je noemt vind ik erg weinig hoor. Wij hebben voor 2 volwassenen al iets van 15 washandjes, 10-15 handdoeken en een stuk of 10 badlakens.

@Kittycat wrote:

De hotel-handdoeken van de Hema vind ik prettig. We gaan nu overstappen op de witte, staat mooi bij de badkamer en kan allemaal bij elkaar in de was. De ‘gewone’ hema-handdoeken zijn ook prima vind ik.

Ik zou langzaam steeds iets vervangen eigenlijk, anders is het een heeeel grote kostenpost in eens.

De hoeveelheid die je noemt vind ik erg weinig hoor. Wij hebben voor 2 volwassenen al iets van 15 washandjes, 10-15 handdoeken en een stuk of 10 badlakens.

Ja het is wel weinig, maar ik dacht ook aan een beginnetje hiermee te maken, dus dan de maand erop weer wat bij te kopen.

badhandoeken worden na de zomer toch vele malen minder gebruikt dus dat kan nog wel eventjes wachten.

Nou, ik heb Hema keukenhanddoeken en die drogen na 100x wassen nog steeds niet goed. Ze nemen gewoon niet goed het water op. Heel irritant. Zou dus nooit gaan voor de badhanddoeken. Of heeft iemand daar een oplossing voor??

Wij hebben de handdoeken van de Ikea en ik moet zeggen dat ze echt prima zijn.

@Madre wrote:

Wij hebben de handdoeken van de Ikea en ik moet zeggen dat ze echt prima zijn.

wij ook, en voor die prijs kan je je heel de boel in een keer vervangen.

(wij hebben de goedkoopste)

washandjes heb ik van action, die zijn ook prima (zowel in prijs als kwaliteit)

Wij hebben die van 1,99 en 3,99 (??? geloof ik)…Het is wel fijn om ook die grotere maat te hebben. Ik vind de kwaliteit echt wel goed. Volgens mij hebben we ze al een tijd en ze zijn nog niet echt versleten ofzo.

Wij hebben de handdoeken, washandjes e.d van de Hema en die bevallen prima :slight_smile:

hier ook de gewone van de HEMA (dus niet de hotelkwaliteit).

HEMA heeft regelmatig 4 voor de prijs van 3.

Als er bij ons vervanging nodig lijkt te zijn ga ik dan dus kopen en niet als het gewone prijs is :thumbup:

@mamalena, ik heb dat met 1 theedoek van de HEMA ook. Kreng dat wil maar niet drogen. Maar de anderen geen probleem mee.

Hema en Ikea :thumbup:

Máár als de aldi ze weer in de aanbieding heeft (ze liggen hier nu in de opruimingsbak) : daar ben ik echt helemaal dol op, zulke zachte en dikke kwaliteit en blijven heel lang goed!!!

Zeeman :thumbup: ik heb ze nu al 5 jaar voor onze gasten (intensief gebruik dus) en ze zijn nog steeds goed :clap:

Ze zijn zelfs nu in de aanbieding

washand of gastendoek 2stuks voor 0,49

handdoek 50x100cm 100% katoen 1,49

badlaken 70x140cm 100&katoen 2,99

poeh waar onze handdoeken vandan komen weet ik neit meer ( die liggen hier al 8 jaar in de kast ) maar e rliggen er ook al een dikke 5 jaar tussen van de Action.

en die blijven ook mooi en goed ondanks dat ze vaak gewassen worden !

Hier ook de hema handdoeken (en keukendoeken etc)

Ben er echt heel erg tevreden over. Lekker zacht en drogen goed af. Als je een beetje kan plannen om ze in de stapelweken te kopen, is de prijs al helemaal leuk.

De action heef t naar mijn mening ok hele goede handdoeken en dergelijke :wink: en helemaal niet duur :wink:

V en D handdoeken. Hema handdoeken vind ik heel snel dun worden. Ik heb er nu wel een paar, omdat de V en D niet in onze stad zat en ik opeens wat extra wilde :slight_smile: Maar ik koop liever geen Hema handdoeken meer.

Ik heb toen we in onze huidige woning trokken nieuwe handdoeken gekocht bij Ikea en die zijn nu na 7,5 jaar toe aan vernieuwing.

WIj hebben hema en v&d handdoeken en ik ben daar wel tevreden over.

De kinderen vragen steeds vaker om een grote handdoek, dus ik heb laatst bij de zeeman een stel cars/prinsessen/poeh handdoeken gekocht in een mooi tussenmaatje, net wat groter als een gewone handdoek. Ze zijn wel dun en blijven vast niet heel lang mooi, maar dat dunne vond ik nu met de vakantie wel makkelijk, drogen ze lekker snel.

Wij hebben overigens wel weinig handdoeken als ik het zo lees :shifty:

Mijn man en ik beide 2 grote badlakens, de kinderen ieder een, ieder twee van die zeeman tussenmaatjes en dan een klein stapeltje (5, 6?) kleine handdoeken die nu eigenlijk alleen nog in geval van nood worden gebruikt.

@littlewonder wrote:

V en D handdoeken. Hema handdoeken vind ik heel snel dun worden. Ik heb er nu wel een paar, omdat de V en D niet in onze stad zat en ik opeens wat extra wilde :slight_smile: Maar ik koop liever geen Hema handdoeken meer.

gaan ze in de droger dan?

Want hier worden de hema handdoeken dus niet dun…

@Lune, wij hebben 4 grote badhanddoeken (1.40x70) en 8 gewone handdoeken. De kids hebben dan nog ieder 4 met hun naam er op (hema en mijn moeder heeft de naam erop geborduurd). Die hebben ze al vanaf de kraamweek :inlove:

@littlewonder wrote:

Wij hebben juist vorig jaar al onze V&D handdoeken ingewisseld voor hema handdoeken, omdat we daar veel meer tevreden over waren :slight_smile:

Hier gaat alles de droger in.

Nee, ik heb geen droger, dus alles droogt gewoon buiten of boven.