Hand, vingers op slot

Afgelopen dagen valt op, de hoeveelheid mijn hand en vingers ineens

pijnlijk worden, en onbeweegbaar ‘Op slot’, noem ik het maar even.

Mijn heup doet dit ook wel eens, maar niet zo vaak als mijn hand/vingers doen.

Net ook, en het doet gewoon pijn om ze laten rusten of juist ‘uit slot’, te halen.

Ik ervaarde het eerder niet als vervelend, omdat het niet zo vaak voor kwam, maar laatste dagen, weken misschien gebeurt het vaker, en vraag ik me af, of iemand dit kent?

ik herken dit! Mijn vingers, nek, schouder, voeten en heup en eigenlijk overal waar ik gewrichten heb, slaat het regelmatig op slot.

Heb een onderzoek bij de reumatoloog gehad, omdat dit dus in de fam zit. maar gelukkig is dat het niet. Ik heb me laten behandelen bij de chiropractor en die heeft heel veel (oa mn nek/schouder/rug/heup) helemaal los gemaakt. Nu na 2 jaar merk ik dat het weer vaker gebeurd maar ik moet het zelf betalen, ben er niet voor verzekerd dus ik twijfel of ik terug ga…

Heel frustrerend en pijnlijk. Ik kan overigens veel delen zelf los-kraken (weet het is slecht!) maar dat helpt wel heel goed :roll:

Het is vooral erg als het regenachtig weer is, geen verklaring voor, maar ik merk het wel. heb het toen voor de reumatoloog bijgehouden wanneer, hoe lang en wat voor temp/weer het was en toen kwam dat er dus ook uit. Heb er geen verklaring voor gevraagd.

Emma, ja inderdaad is het vooral de laatste weken/maand erger geworden nu het kouder werd enz. Terwijl ik in juli bijv nergens last had.

Toch maar me huisarts even raadplegen

atrosen?

Mn moeder der handen zitten vaak op slot.

Sterkte ermee!

ja ik zou er even naar laten kijken. Als het ‘niks’ is weet je dat ook, hoef je je in elk geval niet ongerust te maken. en als het wel wat is kun je er maar beter zo snel mogelijk achter zijn, weet je ook wat je eraan kunt doen. misschien dat het met een of ander pilletje zo over is :think:

@Emma wrote:

ik herken dit! Mijn vingers, nek, schouder, voeten en heup en eigenlijk overal waar ik gewrichten heb, slaat het regelmatig op slot.

Heb een onderzoek bij de reumatoloog gehad, omdat dit dus in de fam zit. maar gelukkig is dat het niet. Ik heb me laten behandelen bij de chiropractor en die heeft heel veel (oa mn nek/schouder/rug/heup) helemaal los gemaakt. Nu na 2 jaar merk ik dat het weer vaker gebeurd maar ik moet het zelf betalen, ben er niet voor verzekerd dus ik twijfel of ik terug ga…

Heel frustrerend en pijnlijk. Ik kan overigens veel delen zelf los-kraken (weet het is slecht!) maar dat helpt wel heel goed :roll:

Het is vooral erg als het regenachtig weer is, geen verklaring voor, maar ik merk het wel. heb het toen voor de reumatoloog bijgehouden wanneer, hoe lang en wat voor temp/weer het was en toen kwam dat er dus ook uit. Heb er geen verklaring voor gevraagd.

Zijn de meningen over verdeeld, is kraakbeen. Mijn HA zei dat het totaal geen kwaad kan.

Ik kraak ook aan alle kanten. Fenna haar rug kraakt ook heel erg.

Kan het met je zwangerschap te maken hebben? Vocht vasthouden ed? Ik weet nog dat het bij mij toen erger werd.

Mijn polsen zitten ook weleens op slot.

Ik maak dan een beweging, dan zeggen ze knak en dan komt het weer goed.

Echter bij mij heeft dat te maken met me zenuwaandoening e.d.

Met kouder weer, hebben de meeste mensen er veel meer last van.

Heb je toevallig al contact gehad met de dokter?