Hammam

mag je naar een hammam als je zwanger bent? en wat doen ze daar eigenlijk?

Paar vriendinnen van mijn beste vriendin, (snappen jullie het nog) willen haar daarheen meenemen voor haar 40e verjaardag, maar ik vraag me af of je daar wel heen mag als je zwanger bent. :think:

geen idee wat het is… kan je dus niet helpen :think:

Een hamman is volgens mij een soort van badhuis. Dus lekker badderen in de modder, massages, stoombaden en dergelijke. Het lijkt mij geen enkel probleem als je zwanger bent, juist heerlijk om even te ontspannen.

Veel plezier

Hammam is idd een badhuis… in marokko ‘schrobben’ de vrouwen elkaar schoon tot ze net zo roze zijn als varkentjes… :inlove:

Je kan je laten inzepen, masseren… en er zijn verschillende baden waarin je kan afspoelen, badderen enz…



Jammer dat je er geen waterpijp kan roken… :snooty:

Wat mijn vorige gyn mij vertelde is dat in de eerste weken van de zwangerschap een snelle temperatuurswisseling (zoals bij sauna en griep) een verhoogde kans op een miskraam kan geven.

dus ik zou wel goed uitkijken als je dan nog in je eerste trimester bent

Volgens mij is het daar héél warm…

Dan is het de eerste drie maanden volgens mij niet verstandig.

@faizaa wrote:

Hammam is idd een badhuis… in marokko ‘schrobben’ de vrouwen elkaar schoon tot ze net zo roze zijn als varkentjes… :inlove:

Je kan je laten inzepen, masseren… en er zijn verschillende baden waarin je kan afspoelen, badderen enz…



Jammer dat je er geen waterpijp kan roken… :snooty:




Klinkt heel goed Faizaa! Op de waterpijp na dan. Dat lijkt me weer niets. :wink:

@MamaMarianne wrote:

Wat mijn vorige gyn mij vertelde is dat in de eerste weken van de zwangerschap een snelle temperatuurswisseling (zoals bij sauna en griep) een verhoogde kans op een miskraam kan geven.

dus ik zou wel goed uitkijken als je dan nog in je eerste trimester bent




Ben dan tussen de 16 en 18 weken. Dan zou het toch mogen?

anders bij de volgende controle maar even vragen bij de gyn.

@kantjeboord wrote:

@MamaMarianne wrote:
Wat mijn vorige gyn mij vertelde is dat in de eerste weken van de zwangerschap een snelle temperatuurswisseling (zoals bij sauna en griep) een verhoogde kans op een miskraam kan geven.

dus ik zou wel goed uitkijken als je dan nog in je eerste trimester bent




Ben dan tussen de 16 en 18 weken. Dan zou het toch mogen?

anders bij de volgende controle maar even vragen bij de gyn.




Ik zou het ook graag willen weten, want mijn tante en nichtje willen dat ik mee ga… :oops: Normaal ging ik af en toe naar de thermen, maar tijdens zwangerschap weet ik ook ff niet wat wel en niet mag… :?

Ben nu op de 12e week…

Heb net gebeld met een Hammam, en zij zeggen dat het geen probleem is.

En wordt het me te warm, ga ik gewoon ergens anders heen of zitten of wat dan ook. :wink: