halve vierjarigen

Ik had het er al met anderen over op een ander forumpje, maar hoe zit het met die halve vierjarigen :wink:

Ik bedoel dus kinderen zoals eh ik noem maar wat :wink: Anna Sofie die in december 4 worden en zich nu helemaal te pletter vervelen.

Al mijn educatieve en pedagogische competenties heb ik over haar uitgestrooid :stuck_out_tongue: maar ik ben er een beetje klaar mee. Hoe hebben jullie die tijd gevuld? Ze gaat wel naar een psz trouwens, maar ik ben bang dat het wel eens een lang half jaar kan gaan worden!

dat heb ik met jan ook gehad idd.

die had gelukkig op de peuters nog wel een vriendinnetje die net zo oud was als hij.

maar het was wel duidelijk dat hij aan wat anders toe was.

ik ben meer met hem op pad gegaan, meer uitdagingen bieden moeilijkere puzzels bijvoorbeeld.

maar ben niet steeds met hem bezig geweest hoor.

zelf spelen is ook belangrijk.

in die periode heb ik hem wel meer en vaker met andere kinderen laten spelen.

huh?? een ander forumpje??? :wink: :think: hahaha



hier hetzelfde hoor…

gelukkig kan ze nu met het mooie weer veel buiten spelen en heeft ze hier een vriendje die net zo oud is…

Bij ons op de basisschool hebben ze juist 0 groepen, dat is dus echt voor kinderen die vanaf december/januari 4 jaar worden.

Deze kinderen kleuteren gewoon een half jaartje langer.

ja willeke maar daar beginnen ze pas als ze vier zijn,. het gaat om de tijd daarvoor :wink: dus goeie drie en een half…

Sorry verkeerd begrepen.

Toen Zoe nog op de psz zat, hadden ze 's middags aparte groep voor de 3 jarige, alvast voorbereiding op de basis school.