halve pakken nutri*lon

Weet iemand waar ik halve pakken nutrilon 2 kan kopen? Het huidige pak is bijna leeg en dan moet ik nog voor ongeveer 6 dagen, dan mag ons zoontje over naar nutrilon 3. Of ben ik nu te pietluttig en zal ik gewoon meteen overstappen op nutrilon 3?

Of je pietluttig bent weet ik niet, maar zou het op 6 dagen aankomen?

Ik zou gewoon overstappen dus

groeten

muts

Die zes dagen maken niets uit hoor meis, gewoon doen :wink:

en het zou ook helemaal niet erg zijn om nog door te gaan met nutrilon 2 hoor

Het is een ongeveer datum. Als je op het pak leest staat er bijvoorbeeld op de voorkant dat het vanaf 10 maanden is maar in de complete beschrijving staat bijvoorbeeld: niet geven aan kinderen jonger dan 8 maanden (kan ook iets anders zijn). Ik weet alleen niet meer op welke verpakking ik dat heb gelezen maar het was flesvoeidng. Daaruit concludeer ik dat het niet erg is om er wat eerder mee te beginnen. En 6 dagen geeft niets.

Volgens het cb is nr 3 echt onzin,nr 2 kan je gewooon tot 1,5 geven als je wilt ,zelf heb ik nr gegeven tot een jaar en daarna gewonen melk.

Ik zou gewoon nr. 3 gaan geven. Heb ik bij Sebastiaan ook gedaan (ondanks dat het cb het afraadde…) Er zit namelijk wat meer energie in en dat kan hij erg goed gebruiken. Hij is lang, dun en erg beweeglijk :smiley: .

Groetjes,

Heleen

ik zou gewoon 3 gaan geven

@M@@ike wrote:

Volgens het cb is nr 3 echt onzin,nr 2 kan je gewooon tot 1,5 geven als je wilt ,zelf heb ik nr gegeven tot een jaar en daarna gewonen melk.

Ben ik het niet mee eens. Maar waarom zou je 2 geven als 3 ook bestaat. De pakken kosten hetzelfde en er zit net even wat meer in wat voor je kind op die leeftijd ook belangrijk kan zijn. Het cb vindt het onzin om het na 1 jaar nog te geven. Maar vanaf nu (10 maanden) tot 1 jaar is toch net zo makkelijk om nr. 3 te geven. Je doet toch geen 2 maanden met een pak dus je moet een keer een nieuwe kopen.

Ik geef liever een paar dagen te lang nummer 2 door, dat schaadt in ieder geval niet, maar je kunt ook redeneren of je kind te vroeg of te laat is geboren en hoe oud hij of zij nu zou zijn en daar de voeding op afstemmen.

Bij mijn zoon ben ik met 1 jaar op gewone melk overgegaan, bij mijn dochter (nu 14 maanden) heb ik nog groeimelk omdat ze zo fijntjes is. FF wat extra voedingsstoffen.

Wij hebben Eva tot 1 jaar gewoon nummer 2 gegeven. Daarna overgestapt op gewone melk.

Wij hadden het gevoel dat Nut3 meer ontwikkeld is om ouders langer Nutrilon te laten gebruiken omdat veel mensen na Nut2 over stapten op gewone melk en dat was met 1 jaar.

Nut3 moet je nu gebruiken van 10 maanden tot 18 maanden en dat vind ik persoonlijk ook dikke onzin en geldverspilling van 10 euro per pak :shock:

Bij het broertje of zusje van Eva zouden we het net zo doen !

We hebben toch maar weer een pak nummer 2 gekocht. Tja…het zal inderdaad vast niet erg zijn he. Het volgende pak wordt nummer 3.

Wel leuk, ik heb het gevoel dat hiermee weer een nieuw fase aanbreekt. :smiley: bedankt voor jullie antwoorden