Hallo allemaal,
Mijn partner en ik proberen zwanger te raken van ons eerste kind.
Nu zijn we pas bij ‘ronde 1’ bezig maar ik ben zo benieuwd hoe groot de kans zou kunnen zijn.
Ik ben geen rekenwonder, en elke online-calculator zegt wat anders.
Ik heb de laatste maanden bijgehouden hoelang mijn cyclus is.
Dus de dagen tussen de eerste dagen van de ongesteldheid in.
Dit mijn lijstje tot nu toe:
31 dagen
41 dagen
30 dagen
30 dagen
35 dagen
Normaal zit ik rond de 30 dagen, kan het eigenlijk zonder opschrijven bijhouden. Voel het aan mijn lichaam. Ik ben nog nooit aan de pil geweest dus ik hoef voor een zwangerschap niet te ontpillen.
Bij de calculator heb ik 30 dagen aangehouden.
Mijn laatste menstruatie was op 18 juli, en volgens de ‘calculator’ zou ik op dit moment mijn eisprong hebben. (Zou best kunnen klopen overigens; heb de hele dag al last van een lichte buikpijn) Vruchtbaar zou ik zijn geweest op 31 juli, 1 augustus en 2 augustus.
Nu hebben mijn vriend en ik ‘geklust’ op de nacht van 1 en 2 augustus, en het nog eens 's ochtends (2 augustus) overgedaan. Nu heb ik ergens opgevangen dat spermacellen 48 uur in het lichaam kunnen leven, nu hoop ik dus dat de kans erg groot is dat ze mijn eitje gevonden hebben.
De kans dat ik nu zwanger zou zijn is erg groot, als ik uitga van mijn 30 dagen cyclus. Maar ik ga nu al nep-dingen vertonen. Buikpijn, misselijkheid, puur door het feit dat ik weet dat ik wellicht zwanger kan zijn/worden. Het feit dat ik sinds jongs af aan gedacht heb nooit zwanger te kunnen worden speelt ook erg mee… Ik hoop het zo ontzettend! Maar ik wil me niet blind staren op die online-calculator. Het zou pijnlijk zijn als ik werkelijk dénk dat ik zwanger ben terwijl dat niet bewezen word door een werkelijke test.
Zou iemand me a.u.b. weer terug op aarde willen brengen en me opheldering kunnen geven? Dat zou mij (en mijn partner) erg helpen.
Alvast bedankt!
Dit is overigens het rijtje wat ik gekopieerd heb van die calculator. Ik ben hier uitgegaan van 30 dagen.
18 Juli 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie
31 Juli 2008 Een beetje vruchtbaar
1 Augustus 2008 Vruchtbaar
2 Augustus 2008 Erg vruchtbaar
3 Augustus 2008 Eisprong
8 Augustus 2008 Innesteldag
17 Augustus 2008 Vanaf hier kun je testen
26 April 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum
welkom hier op het kok forum
heel verhaal meis en wens je veel succes met zwanger worden
gr loessie
Van harte welkom op dit leuke forum! Ik hoop dat je zwanger bent, maar het is moeilijk om een uitspraak te doen. Zeker omdat je cyclus niet heel regelmatig is. Je hebt last van kwaaltjes, maar denkt zelf dat dit komt doordat je er zo mee bezig bent. Spermacellen leven idd tussen de 48 en 72 uur. Maar helaas, hoe moeilijk het ook is, er zit niets anders op dan te wachten tot je kunt testen! Veel kletsplezier hier!
welkom en vel plezier hier
Welkom en veel plezier op kok.
Het is moeilijk te zeggen allemaal. Het vervelende is dat je moet wachten totdat je kunt testen. Ik zou het liefst ook gelijk na mijn eisprong willen testen, maar ja helaas. Je lichaam kan je ook aardig voor de gek houden hoor met al die kwaaltjes.
Hoop voor je dat het iig raak is.
Succes!!
Toevallig zag ik dat ze bij de Etos nu ook testen verkopen waarmee je vroeger kunt testen! Al na 10 dagen… Het is wel een prijzige test, bijna 10 euro.
welkom
Welkom hier!
Liefs Moirah
@Trying wrote:
Toevallig zag ik dat ze bij de Etos nu ook testen verkopen waarmee je vroeger kunt testen! Al na 10 dagen… Het is wel een prijzige test, bijna 10 euro.
Dan zijn de matcare testen toch een stuk goedkoper!!
Welkom hier en hoop voor je dat het raak is of dat je gauw zwanger mag worden.
Welkom!
Ook ik hoop voor je dat je toch zwanger bent.
Kunnen wij twee gelijk een groepje oprichten voor april 2009 :lol:
Ben je al wat wijzer geworden onderhand?
@Ohen09 wrote:
Ook ik hoop voor je dat je toch zwanger bent.
Kunnen wij twee gelijk een groepje oprichten voor april 2009 :lol:
Die is er al...
Ow, dan moet ik nog even wat beter snuffelen hier op het forum
Vanavond dan maar want ik zit nu op mijn werk :o