Hallo, ik ben nieuw hier en zal me dan ook even voorstellen.
Ik ben 30 jaar en al 6 jaar samen met mijn vriend. Sinds een aantal jaar wonen we in Duitsland samen met onze paarden, poezen, kippen en cavia’s.
In november 2007 ben ik gestopt met de pil. Niet omdat we perse zwanger wilde worden maar meer omdat ik van de pil altijd zo’n vreselijke menstruatie-pijn kreeg en ik zonder de pil praktisch nergens last van had (uitzondering bevestigd maar weer eens de regel ).
De kans dat ik zwanger zou raken bestond natuurlijk wel maar aangezien men zegt dat het 0.5-1 jaar kan duren voordat je lichaam weer is aangepast aan een pil-loos leven, hadden we er niet echt op gerekend dat ik dus nu al zwanger zou zijn.
Helemaal gezien de ‘problemen’ en de lange tijd die mijn zus en zwager hebben gehad om zwanger te worden van hun eerste (bijna 2 jaar) en die ze nu weer hebben voor hun (hopelijk toch ook snelle) 2e kindje.
Ruim 1,5 week geleden had ik in principe ongesteld moeten worden wat niet gebeurde. Maar omdat ik wel vaker een lange en onregelmatige cyclus heb, heb ik er de eerste paar dagen nog niet zo aan gedacht. Totdat ik onderhand op dag 37 zat wat gelijk was aan mijn langste cyclus direct nadat ik met de pil was gestopt. Toen ging er toch langzaamaan een lampje branden. Toch nog 2 dagen gewacht en eerst mijn vriend verteld.
Afgelopen zaterdag hebben we een test gedaan en het streepje was er vrij duidelijk in….
Als het goed is ben ik nu net 5 weken zwanger (geteld van de 1e dag van mijn laatste menstruatie).
Het feit dat ik zwanger was kwam wel even als een shock aangezien het onze plannen flink in de war schopt. Onze trouwdatum staat namelijk op 8 mei 2009 en als alles goed gaat komt de baby ergens half april 2009 :o
Ondanks dat deze zwangerschap niet gepland was, zijn wij toch er toch ontzettend blij mee en is ons babietje meer dan welkom!
Omdat we in Duitsland wonen, zal ook alles via Duitsland gaan. Alhoewel we redelijk dichtbij de grens wonen is een Duits ziekenhuis, huisarts, e.d. allemaal dichterbij dan in Nederland. En als je op knappen staat maakt het nogal uit of je slechts 20 minuten naar het ziekenhuis nodig hebt of 3 kwartier
Maar ik dacht dat het misschien voor jullie ook wel interessant is om te weten hoe het hier in Duitsland aan toe gaat.
Vanavond gaan mijn vriend en ik naar de (plaatsvervangend) huisarts.
Geen idee, wat ik er van moet of kan verwachten. We zullen hem in ieder geval de oren van het hoofd moeten vragen over het hoe en wat in Duitsland
Owja, en we moeten er maar eens goed over nadenken hoe we in een bruiloft gaan organiseren binnen 5 maanden
Welkom en gefeliciteerd.
Spannend allemaal en veel succes met het plannen van de bruiloft.
Hopen maar dat je zus ook snel zwanger mag zijn van de 2e.
welkom en veel plezier hier
Welkom hier!
Liefs Moirah