Hoi,
Brent ging met 22 maanden van ledikant naar een groot bed. Hij heeft eerst op zijn nieuwe kamertje in ledikant geslapen totdat hij zelf aangaf dat hij in zijn nieuwe bed wilde slapen.
Marente is pas 15 maanden, maar ik ben al vooruit aan het denken :roll:
Zij heeft namelijk een klein kamertje, waar op dit moment een ledikant, kast en commode staan. Nu ben ik aan het bedenken hoe ik straks haar kamertje wil hebben, omdat ze dus weinig ruimte heeft.
Nu heb ik een leuke halfhoogslaper gezien, hier zit een buro en wat opbergruimte bij. Maar ook zag ik een leuke podiumkamer inclusief buro, klerenkast etc. Wat is nou eigenlijk leuk als je een kleine kamer hebt? Bij een halfhoogslaper zal ze toch wel wat ouder moeten zijn. Bij de podiumkamer kan ze in principe al met 2 jaar wel in. Zoals de podiumkamer is voor mij nieuw, maar ziet er wel apart uit. De hoogslaper vind ik ook erg leuk, maar welke leeftijd is daarvoor geschikt?
Zal even foto’s toevoegen van de slaapkamers.
Ben benieuwd naar wat jullie leuk vinden?
Groetjes,
Krista
In kader van dat ik vind dat je bed voornamelijk moet zijn om te slapen zou ik 1 kiezen.
Ik vind 2 te druk omdat ik aanneem dat jullie die kast ook gaan gebruiken en dus ook gaan vullen.
Als je wil dat ze daar tot 18 in gaat slapen dan vind ik nummer 2 leuker. Een gezellig hoekje…Vinden meiden leuk. Lekker prive. Maar voor nu vind ik haar dan te jong…
:think:
Hmm, vind het eigenlijk een moeilijke vraag :lol:
Ik sluit me aan bij Madre :thumbup:
Jimmy was volgens mij 3,5 toen hij in zijn halfhoogslape ging slapen.
Bij de podiumkamer zou ik denk ik wel bang zijn dat ze op de kasten zouden gaan klimmen 8)
Ziet er touwens wel heel gezellig uit :thumbup: Waar heb je die gevonden?
ik heb het idee dat je met de hoogslaper meer ruimte wint…
Zei het net al op msn mop, ik zou voor de halfhoogslaper gaan, is voor M haar kamertje veel rustiger :thumbup: En dan gewoon nog ff in het ledikant laten knorren zolang ze erin past en er niet gevaarlijk uitklimt :-*
ik snap zelf vaak neit die halfhoogslapers. Ik vind dat er best een boel loze ruimte nog onder dat bed is. Ik zo dan eerder kiezen voor eeng ewone hoogslaper.
Maar een echte hoogslaper is natuurlijk nog lang niet geschikt voor kleinere kinderen (lijkt mij).
Ik had vroeger ook een halfhoogslaper en onder mijn bed had ik mijn poppenhoek, een heel knus huisje (bed was zelfgemaakt) dus een heerlijke speelplek! :thumbup:
Ik vind nr. 2 er wat rommelig/druk uitzien.
Dan zou ik voor nr. 1 kiezen!
Ik had vroeger ook een klein kamertje, nou heel klein niet, maar wel smal. 2 meter breed en 4 meter lang.
Ik had een opklapbed :thumbup: Die zijn er ook nog steeds.
Mies krijgt straks in het nieuwe huis ook een smal kamertje, zelfde maten ongeveer en wij gaan voor een opklapbed kijken als hij toe is aan een groot bed.
Dan kan hij toch gewoon lekker spelen, overdag klap je dat ding in een kast en klaar.
Heb er jaren op geslapen.
Ben niet zo fan van halfhoogslapers, Peter wil heel graag het kura bed, maar ik denk dat hij toch een kajuitbed krijgt met kasten eronder.
Ik zie namelijk bijna iedereen op den duur die halfhoogslapers weg doen, of zoals mijn schoonzus… de poten afzagen :shifty:
:inlove: podiumkamer ziet er wel erg gezellig uit en lijkt mij het ‘kindveiligste’, maaaaaar: waar moet Marente dan uit bed stappen? Steeds via het voeteneinde? :think: Op zich went ze daar waarschijnlijk ook wel snel aan, maar je kunt zelf ook niet makkelijk bij haar komen. (stel ze is ziek… ik was laatst bij Deanne wel érg blij dat ze in een normaal bed slaapt zodat ik 'r in 1 zwieper het bed uit kon tillen zodat ze op de grond kon spugen ipv in bed )
Hm, en sowieso bed verschonen :think: is lastig…
Dus: hoe leuk en gezellig die podiumkamer ook lijkt, ik zou tóch voor een halfhoogslaper kiezen. En dan is het denk ik aan je kindje vanaf hoe oud het verantwoord is…
Gelukkig heb ik nog tijd genoeg om te beslissen
De podiumkamer vind ik toch meer voor een tiener. Ook oogt het wat rommelig en zeker met al die vakken en opbermogelijkheden, want dan wil je die ook weer leuk vullen met spulletjes.
Ik hou van nette slaapkamers…zonder (teveel) speelgoed. Brent heeft alleen maar in zijn bedlade knuffels en verder niks.
De halfhoogslaper vind ik geweldig…is wat rustiger. Zoals bij de halfhoogslaper op de foto is de zijkant iets hoger dus zal ze er niet snel uitvallen. Maar wat is een geschikte leeftijd voor een halfhoogslaper?
Met bed opmaken zal het wel iets wat meer werk zijn, maar heb ik er wel voor over.
Op dit moment slaapt ze gewoon in een ledikant en dat proberen we zolang mogelijk te houden. Alleen als ze eruit zou klimmen willen we wel voor tijdelijk een peuterbed aanschaffen.
O,ja de kamer(s) heb ik gevonden op meubelzone punt nl en misterbed punt nl
Ik zou persoonlijk voor hoogslaper kiezen en als tussenfase even 'n ikea peuterbedje. Want ze willen eerst nog wel wat sneller eraf ‘vallen’ of rollen. Maar misschien is het niet meer nodig, omdat jullie zo lang mogelijk met ledikant willen proberen.
Maar wegens haar kleine kamer is een hoogslapertje ideaal, om spullen te opbergen onder bed of een lieve ‘prinsessenhoekje’ te maken (kids vinden kleine hutje altijd geweldig!) Zelf had ik vroeger ook kleine kamer een een hoogslaper met een bureau eronder.
Succes!