CB geeft het advies om half volle melk te geven, nu lees ik hier en daar dat het beter is om volle melk te geven…
Wat geven jullie en waarom ?
Halfvolle omdat we dat zelf ook drinken, meest gangbaar… Verder heb ik er nooit zo bij stil gestaan halfvolle of volle melk te geven…
opvolgmelk en karnemelk… geen koemelk.
Maar zelf vind ik volle producten beter, de vetten in zuivel zijn niet allemaal slecht en je hebt er minder van nodig omdat het langer van energie voorziet.
Zou ik melk geven, dan zou ik dus volle melk geven en dan het liefst nog de gesterilliseerde versie ipv de gepasteuriseerde. Gesterilliseerde melk is namelijk echt gekookt en daardoor zijn de moleculen net wat beter te verteren.
Hier is het volle omdat dat de enige melk is die ikzelf drink. Mijn man drinkt geen melk. Casper krijgt in de ochtend opvolgmelk maar ook die is gemaakt van koemelk (magere geloof ik zelfs en daarna voegen ze er weer andere? vetten aan toe :wall: ) en tussendoor dus volle.
En zoveel maakt het ook niet uit want op brood gaat bv weer halvarine en koken doen ze bijna allemaal met olie of zo’n statube uit de koelkast.
…
Hier halfvolle melk. Waarom? Omdat wij het ook drinken, dus makkelijk.
Wij dronken altijd halfvolle melk maar toen de kinderen ook melk gingen drinken zijn we overgegaan op volle melk.
hier drinken de kinderen volle melk, ook omdat ze dat gewoon lekkerder vinden.
halfvolle melk, om de simpele reden dat wij dat ook drinken
@cell: opvolgmelk en karnemelk worden toch ook van koemelk gemaakt, waarom geen gewone koemelk? (Ben gewoon nieuwschierig hoor)
Wij gebruiken alleen nog maar opvolgmelk. Dochter heeft KMA dus geen gewone melkprodukten. Volgende maand gaan we testen of ze weer koemelk mag gaan proberen. Maar dan zou ze denk ik halfvolle krijgen, omdat wij dat drinken.
Wij geven halfvolle melk. Heb er ook nooit over nagedacht om volle melk te geven. :think: Zelf drinken we ook halfvolle, dus dat is dan ook wel zo makkelijk.
halfvolle melk en dat werd ons zelfs aangeraden op het CB
@Loesje79 wrote:
@cell: opvolgmelk en karnemelk worden toch ook van koemelk gemaakt, waarom geen gewone koemelk? (Ben gewoon nieuwschierig hoor)
Heb dezelfde nieuwsgierige vraag :lol:
Hier drinkt alleen de oudste melk.... halfvol, want dat drinken wij ook.
De middelste had een kma en behoorlijk heftig, dus die kreeg echt niks en nu hij er wel beter tegen kan... moet hij er niks meer van hebben. Idem met kaas.
De jongste drinkt nog bv, maar had vanmiddag ook de beker van zijn grote broer te pakken met melk en dat vond hij best lekker :lol:
Wordt dat nu ook al aangeraden op het cb? Wat stom! :roll:
Hier geven we volle melk omdat dat gezonder is voor een kind :thumbup: .
@Bietje wrote:
Hier 5 jaar geleden al

@Mama_jeanet wrote:
@Bietje wrote:Wordt dat nu ook al aangeraden op het cb? Wat stom! :roll:
Hier 5 jaar geleden alen dat is in de tussentijd niet veranderd…
Dat wist ik helemaal niet, weet eigenlijk niet wat er hier geadviseerd wordt…
Tegenwoordig zijn ze meer met de calorieen van een kind bezig dan met het gezondste voor je kind… :eh:
Ik zeg niet dat het slecht is hé maar ik geef gewoon liever volle melk

Ik gaf altijd halfvolle melk omdat dit werd aangeraden op het cb.
Nu lusten ze het beiden niet meer, ja, heel soms wil de oudste nog een bekertje en volgens mij drink de jongste het op het kdv wel gewoon, maar thuis hoeft het niet van mij.
Toen ze dreumes waren kregen ze nog wel hoor, iig een papfles 200cc.
@Bietje wrote:
de kinderdietiste raadde dat af! de reden, weet ik niet meer, tis inmiddels al meer dan een jaar geleden.
gewoon half vol!
overigens ben ik groot geworden met ‘rauwe’ melk, niks aan overgehouden> Toen we onder de 4 waren kookte me moeder het altijd, daarna kregen we het gewoon geschonken.
het heef toverigens niks met calorien te maken, maar met bepaalde vetten, hoe en wat geen idee meer.
@konijn wrote:
@Bietje wrote:Wordt dat nu ook al aangeraden op het cb? Wat stom! :roll:
de kinderdietiste raadde dat af! de reden, weet ik niet meer, tis inmiddels al meer dan een jaar geleden.
Daar zeg je het ook…

@Bietje wrote:
@konijn wrote:@Bietje wrote:Wordt dat nu ook al aangeraden op het cb? Wat stom! :roll:
Daar zeg je het ook…![]()
hoezo? ze kwam daar niet vanwege haar gewicht hoor! want die was ver onder de maat!