half-hoogslaper

Wij overwegen een half-hoogslaper voor Hieke. Ze is nu 2 jaar en bijna 3 maanden, slaapt nog in het ledikant maar begint wel soms haar knietjes op de rand te werken… dus we zijn nu toch aan het kijken voor een groot bed voordat ze eruit klimt en valt. Vandaag waren we naar een beddenzaak en ze zag een half-hoogslaper; klom erin (geen punt dat kaarsrechte trappetje 8) ) en zei: lekker slapen mama! :lol: Voor het lage bed had ze helemaal geen interesse in de winkel, die half-hoge, die is leuk!! “Mooie bed voor Hieke mama” :slight_smile:



Maar ik vind het een beetje eng, zo hoog… :shifty: Er zitten we hekken langs het bed zeg maar dus ze valt er niet zomaar uit… maar toch…



Wat zijn jullie ervaringen met een (half)hoogslaper bij een peuter van bijna 2½? Is dat veilig genoeg of echt een no-no?



:-*

Teun heeft een soortgelijk bed en slaapt hierin sinds augustus. Hij was toen ruim 2,5 jaar en het heeft nooit voor problemen gezorgd. Zoals je op de foto kan zien, kan hij behoorlijke capriolen uithalen maar hij is toch ook heel voorzichtig dat hij er niet uitvalt.

Het is echt een leuk bed vinden wij, Teun vindt het ook echt superstoer. Het tentje hebben we zelf gemaakt (althans, oma dan :wink: ) en daar kunnen ze heel leuk in spelen…handig op een zondagochtend als je nog even wilt blijven liggen.

ik zit er nog even met mijn man over te praten en we realiseren ons nu dat onze Stijn ook bijna de leeftijd van Hieke heeft (hij is net 2).

Bij hem hadden we dit bed echt NOOIT gekozen, Stijn is zo’n kind dat in zeven sloten tegelijk valt. Hij slaapt in een peuterbedje van Ikea en dat blijft voorlopig nog wel zo :wink:



dus het ligt ook wel erg aan welk type kind je hebt 8) :mrgreen:

Hieke is van begin februari, scheelt dus 2 maanden met Stijn. :-* Hieke is een echte klauterkabouter, als ze kan klimmen is het goed. Maar ze is inderdaad ook wel voorzichtig. Bij ons van het bed is ze eigenlijk ook nog nooit gevallen. Zelfs niet toen ik tijdelijk in een hoger bed (denk wel 70 cm hoog) lag toen ik mijn been net gebroken had. We sliepen toen tijdelijk op matrassen op de grond omdat ons nieuwe bed er nog niet was maar het oude al wel verkocht. Timing joh, om dan je been te breken. :doh: Dus hup ik het logeerbed in. Maar goed, ook dat ging goed. En als ik Teun zo zie dan krijg ik aan de ene kant de kriebels, maar aan de andere kant geloof ik dan ook wel weer dat het goedkomt. Hieke kan je wel heel duidelijk dingen uitleggen en leren hoe ze er wel en niet uit moet klimmen…



Ik denk dat ik de eerste nacht geen oog dichtdoe :silenced: :wall:

zoals je Hieke omschrijft, lijkt het me geen probleem. Teun is net zo eigenlijk, die konden we al heel vroeg alles uitleggen en dat werkte :thumbup:

Maar ik vrees dat we bij Stijn aan het uitleggen blijven 8) die is gewoon heel anders, en is dus ook al zo’n tien keer uit ons grote bed gelazerd. Gewoon, omdat hij denkt dat hij het wel kan :wink:

Bedankt voor je antwoorden, dat helpt echt…



Een echte kamikazepiloot dus die Stijn van jullie :mrgreen: :inlove:



van het weekend nog maar eens met vriendlief overleggen. Die wil geloof ik alle beddenzaken af voordat hij een keuze maakt… :hand: :roll: :lol: :mrgreen: Hieke is gelukkig nog lekker gaan slapen vanavond… :dance:

Anne was geloof ik nog geen 2 toen ze naar een half hoogslaper ging, nooit een probleem geweest, dus het kan best als je denkt dat je kind het ook aankan :mrgreen:

wessel heeft dezelfde als Teun.

eerste dag direct goed geleerd in en uit komen(met de trap)… en nooit problemen gehad.

Gisteren is ie uit het strechbed bij mijn zus gevallen… DAT is pas gevaarlijk.

@preggie wrote:

Gisteren is ie uit het strechbed bij mijn zus gevallen… DAT is pas gevaarlijk.


Ja dat zijn ondingen inderdaad… niks bezeerd? :hug:



Wij gaan toch voor de halfhoogslaper, als ik het zo hoor dan moet dat helemaal goedkomen. Bedankt voor de antwoorden.



:-*

Wat een gaaf bed!

Die zou SL ook wel willen, is ookal zo’n klauterkabouter (haha wat een leuke naam, die hou ik er in :wink: ), maar ik heb hier nog een meegroeibed van Ikea staan, dus daar “moet” ze het straks eerst mee doen :wink: .



Show je wel een foto van Hieke in haar klauterkabouter-bed?!

@Marite wrote:

Show je wel een foto van Hieke in haar klauterkabouter-bed?!


Ja dat zal ik zeker doen. Ik maak anders nooit foto’s van Hieke. :liar:



We dubben nog even door. Geloof dat mijn vriend een nieuw bed wil, ik zie een bed via MP ook wel zitten en daar worden ze ook genoeg aangeboden. Hieke wil wel geloof ik, van de week een paar keer dik drama gehad met naar bed gaan. Zal vriendlief eens een schop onder zijn hol geven, die kan zo eindeloos dubben. Maar ja, hij heeft er ook het werk aan want ik kan het niet zelf. :frowning: