Hoi hoi!
Zoals mijn onderwerp al zegt geef ik momenteel half BV en half FV…
Dat wil zeggen ik combineer het…
Ik geef eerste de borst (beide kanten) en geef haar dan nog wat KV bij als ze niet voldoende heeft gehad (en dit is eigenlijk bijna altijd helaas)
Helaas is de BV in de eerste week een beetje misgelopen, mede door het zkh en het gebrek aan begeleiding… Had vreselijk pijn en ben op een gegeven moment gestopt (na 5 dagen), toen na een aantal dagen nog weer een keertje geprobeerd aan te leggen en toen was het veel minder pijnlijk…
Vanaf dat moment besloten toch nog dat beetje BV op te pakken wat ik kon, en het misschien nog een beetje uit te bouwen…
Maar het is blijven steken op een beetje half half…
Ik ben haar de laatste week al nu steeds aan het aanleggen op de voedingstijden of ik kolf (maar het het idee dat de kolf mijn borsten niet goed leegkrijgt, als ik met de hand dan nog verder afkolf komt er nog voldoende…)
Kortom ik lijk op deze manier mijn voeding niet te kunnen ophogen…
Hoe moet ik dit nu gaan aanpakken, moet ik haar gewoon vanaf nu helemaal geen KV meer erbij aanbieden?? Dan krijgt ze ineens zo weinig…
Ik zou als ze echt te weinig krijgt ieder uur aanleggen. t is behoorlijk pittig maar het haalt je productie zo omhoog. Vooral ook in de nacht doorgaan!
Als je het voor haar vevelend vindt kun je ook ieder uur kolven en verder de bv en fv geven die je al gaf. Hopleijk gaat ze dan toch steeds meer drinken omdat je borsten meer produceren. succes!
maar als ik elk uur aanleg/ga kolven dan heb ik helemaal niets op het moment dat ze echt voeding nodig heeft. Tja dan kan ik de gekolfde melk natuurlijk geven… :wall:
Ik ga het eens even een paar dagen proberen!!
Volgens mij is het het beste om echt met haar lekker in bed te duiken of andersinds een volledige rustdag (of meer) te nemen, waarbij je alle tijd hebt voor het voeden.
Je begint gewoon met haar eerste voeding wanneer ze er zelf voor komt aan te leggen en dan niet bij te voeden met kv, en dan verder zo vaak ze vraagt aanleggen of zeker ieder uur. Mocht ze echt overstuur raken omdat ze meer wil direct na het leegdrinken van de borst dan kan je natuurlijk wel wat kv bijgeven, maar niet teveel (want je wilt niet dat ze daarna zo verzadigd is dat ze niet meer aan de borst wil voor een paar uur).
Op deze manier had ik binnen een week mijn kleine volledig aan de borst, de eerste twee dagen waren heel intensief met nog een beetje bijvoeden met de fles, en daarna werd het al veel makkelijker.
Succes!