halen jullie alles weg of niet?

…de titel zegt het al…



Onze klein(st)e loopt alweer een paar maandjes, maar door de tijd zijn er toch wat dingen de kast in verdwenen.

Puur omdat hij steeds hetzelfde weer uit de vensterbank pakte.



Ik vroeg me af hoe jullie dat doen.

net als beeldjes / planten, laten jullie alles staan?



Nou zijn sommige planten ook giftig, blijven jullie of kunnen jullie je kind de hele tijd in de gaten houden om te voorkomen dat ze daar iets van in hun mond stoppen?



Ben benieuwd naar de reactie’s

groetjes van mij

planten heb ik altijd laten staan, daar zaten ze eigenlijk ook nooit aan.

verder heb ik wel veel weghaald en kindvriendelijk gemaakt en vooral voor me zelf makkelijk gemaakt. door niet continu te hoeven waarschuwen. sommige dingen liet ik wel staan en na paar keer goed waarschuwen keken ze er ook niet meer naar om en zo niet dus wel steeds eraan zitten haalde ik het weg en zette ik het later als hij het vergeten was weer terug.

nu nog staat alles buiten berijk alleen ethan wordt steeds groter dus nu staat het niet gewoon op het aanrecht maar nu helemaal naar achteren geschoven. levi is nog klein dat scheelt wel weer een hoop.

ik heb eigenlijk altijd geprobeert om door hun ogen te kijken en als iets echt zoveel aandacht vraagt haal ik het weg dan de hele tijd een strijd te moeten aan gaan maar dat is voornamelijk met de oudste.

levi is nog wel vrij goed te corrigeren dus het ligt er ook maar net aan hoe je kind is en hoe je er zelf mee wilt omgaan.

ik heb nooit iets weggehaald

wel de glazen vaas op tafel vastgeplakt met tape, maar niet weggehaald.

(ik dacht zo: bij een ander staat het er ook, dus kan ie maar beter leren ermee om te gaan)



als ie er aan zat,

dan haalde ik hem er weg

en gaf een speeltje ter afleiding.



heeft altijd goed geholpen.

Ik heb ook nooit iets weggehaald, leren moeten ze het toch…

Het enige dat wij ooit hebben weggehaald is onze dochter…



Ze moet toch leren dat ze eraf moet blijven en als ik ergens op visite ben wordt ook niet alles weggehaald voor haar.



Het kost even tijd, maar dan hebben ze het zo door hoor!

Enkele dingen heb ik wel weggehaald. Niet alles. Het heeft bij Jasmijn weinig zin om te zeggen dat ze ergens af moet blijven. Ze blijft er aan zitten. Of je nou heel boos wordt of juist niet en haar afleidt met een speeltje. Ze gaat er telkens opnieuw naartoe. :wall: :wall:

Doe ik iets fout? :think:

ik vind een dreumes te jong om te begrijpen dat mag niet ook echt niet mag…



dus ik heb alles weggehaald en alleen dingen die ik de strijd waard vond laten staan



zo ben je een stuk ontspannener en hoef je veel minder te corrigeren



je merkt vanzelf dan wel wanneer je dreumes ouder word en luisteren beter gaat wanneer je dingen weer zoetjes aan terug kan zetten

Wij hebben nooit iets weggehaald voor Joy, wel opgelet met dingen die gevaarlijk kunnen zijn, uiteraard. Maar verder niet hoor…

Ze moest gewoon leren luisteren. En als t niet lukte ging ze in de box haha (van de tijd tussen 8 maanden en 13maanden daarna ook de box niet meer) . Maar eigenlijk heb ik denk ik een erg lief kind denk ik qua dat soort dingen dus dat scheelt misschien. (of moet ik zeggen, had ik een heel lief kind in dit soort dingen, tegenwoordig zit ze overal aan maar dit is bewust om uit te testen :roll: :inlove: )

@Guusje wrote:

dus ik heb alles weggehaald en alleen dingen die ik de strijd waard vond laten staan



zo ben je een stuk ontspannener en hoef je veel minder te corrigeren


ja idd, zo doe ik het ook en nog steeds en dat werk idd veel onspanneder.
maar er zijn zeker dingen die de moeite waard zijn om juist wel die strijd aan te gaan, maar als ik dat echt met alles doe heb ik er dag taak aan :mrgreen:

@Miepel wrote:

Enkele dingen heb ik wel weggehaald. Niet alles. Het heeft bij Jasmijn weinig zin om te zeggen dat ze ergens af moet blijven. Ze blijft er aan zitten. Of je nou heel boos wordt of juist niet en haar afleidt met een speeltje. Ze gaat er telkens opnieuw naartoe. :wall: :wall:

Doe ik iets fout? :think:




Dan maak ik dezelfde fout als jou waarschijnlijk. Hier ook 1 die erg hardleers is. Niets helpt, en afleiden al helemaal niet.

Gaat van a naar b naar c, zolang het maar niet mag… :wall: :inlove:



Hier dus wel wat dingen weggehaald, maar meer omdat we andere meubels hebben gekocht. De afstandsbedieningen en telefoons leg ik wel altijd weg.

zie dat ze ook even oud zijn, misschien is dat het hahaha

hier ook nooit wat weggehaald, nu staat er ook weing wat kapot kan of…

wel is hier de plank met dvd`s geweldig, maar dat vind ik dan ook niet erg.

voor de rest blijft ze overal keurig van af 8)

Weinig weggehaald, want Bas zit nergens aan.

mijn planten zijn nep,

mijn decoratie zijn knuffels dus valt niet stuk (ik heb een knuffel-verzamel-woede) en op alle kastjes zitten van die dikke magneten van de gamma :thumbup: werkt super

Nooit iets weg gehaald want ze moest toch leren er vanaf te blijven.



als jeop visite bent wordt toch ook niet alles weggehaald… :smiley:

tja hier is ondertussen alles weggehaald :? :wall:



eerst deden we dat niet, maar toen waren we echt om de 2sec aan het waarschuwen, en straffen helpt ook niet,

om de rust en harmonie terug te krijgen hebben we t meeste weggehaald, hoewel hij altijd weer andere dingen vind :wall:

ochja een beetje waarschuwen is ook niet er, maar niet 1000x per 2 min :zzz: :silenced: :snooty:



ondertussen gaat t wel weer iets beter, zodat hij van de kopjes van het bezoek afblijft, maar koekjes etc blijft een probleem :drool: voor die grijp grage vingers en het buikje dat altijd honger heeft :inlove:

Hier hebben we de echt gevaarlijke dingen wel weg gehaald, maar planten, de konijnekooi ( voor kimberly op ooghoogte), de glazen rozen waar theelichtjes in kunnen enz blijven gewoon staan.



Het kost inderdaad wat moeite, maar Kimberly blijft er nu vanaf. Ik zeg duidelijk:“nee nee” en nu zegt ze het zelf als ze de afstandsbediening ziet liggen! :inlove:



Als ik zeg:“geef maar aan mama” dan komt ze de afstandsbediening ( of wat ze dan heeft gezien) ook echt brengen.

hihi ja dat geven is bij mischa dus een spelletje… als hij ergens aan zit en je zegt dat het niet mag gaat ie ondeugend lachen en geeft het aan. Zo van ja maar ik ging het geven…



Nou zijn we dus aan het leren dat nee nee is en hij het terug moet leggen.

Alles is hier blijven staan en staat er nog :smiley:

Hier blijft wel een gedeelte staan maar er is ook een gedeelte weg.

Ik werd ook niet goed van het politieagentje spelen.

De glazen deurtjes uit de kast heb ik eruit gehaald. Ze sloeg er erg hard mee en in 1 deurtje zit nu een barstje. Voor de veiligheid alle 4 de deurtjes er even uit. Inhoud (servies) er ook uit gehaald en er dingen in gezet zonder waarde en niet breekbaar.

Ik blijf dan wel nee zeggen, maar als het in een onbewaakt ogenblik er toch uitgehaald word dan hoef ik niet bang te zijn dat het stuk kan of dat ze zich eraan bezeerd.



De waterbak van de hond blijft ook leuk !!! Dus die staat ook wel eens hoog. Met het kattevoer heeft ze 1x de kamer mee gedweild en blijft daar wel vanaf nu. Op de een of andere manier is dat niet meer interressant.